برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فروش وانت‌ها برای اولین بار در تاریخ از اتومبیل‌های شهری پیشی گرفت

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
فروش وانت‌ها برای اولین بار در تاریخ از اتومبیل‌های شهری پیشی گرفت

باشگاه خبرنگاران/ خودرو‌هاي وانت‌بار توانستند ميزان فروش اتومبيل‌هاي چهار سرنشين شهري را با ارائه ۱۷۰۰۰ عدد دستگاه بيشتر، پشت سر بگذارند.
 اتومبيل‌هاي Ford F 150، Ram 1500 و Chevy Silverado مدتي است که در بين پرفروش‌ترين خودروهاي جهان قرار دارند، اما حالا براي اولين بار در تاريخ فروش اتومبيل‌ها، بخش خودروهاي وانت‌بار توانستند از اتومبيل‌هاي شهري پيشي بگيرند و آن‌ها را پشت سر خود قرار دهند.

تفاوت ميزان فروش اين دو نوع اتومبيل‌ها نيز بسيار واضح بود. وانت‌هايي که تا سال پيش پنج ميليون دستگاه کمتر از اتومبيل‌هاي شهري فروش داشتند، حالا توانستند با فروش بيش از ۱۷۰۰۰ عدد خودرو از مدل‌هاي شهري را پشت سر بگذارند. محدوديت‌هاي شغلي کشورهاي مختلف باعث شده تا مردم به خريد وانت‌ها براي باربري و جابه‌جايي روي بياورند. اين مسئله در حالي رخ مي‌دهد که بازار فروش وانت‌ها براي سال‌هاي متعدد با رشد چنداني مواجه نبود و بعضاً ميزان صعود فروش اين بخش با ۰ درصد تطابق داشت.

تغيير کاربري وانت‌ها عامل اصلي افزايش فروش اين خودروها

با اين که برخي رشد ناگهاني فروش وانت‌ها را مرتبط با شيوع ويروس کرونا مي‌دانند، شرايط پيش‌آمده خبر از تغيير کاربري وانت‌ها نيز مي‌دهد. خودروهاي وانت‌بار که زماني تنها براي کارگران و مشاغل باربري بود، حالا به شکلي لوکس به بازار جهاني عرضه مي‌شوند و اين باعث شده بسياري از خريداران افرادي ثروتمند باشند. اين مسئله درست زماني در حال وقوع است که فروشندگان اتومبيل‌هاي شهري معتقدند خودروهاي معمولي در مسيري نزولي قرار گرفته‌اند و ديگر راضي کننده نيستند. شرايط حال حاضر مي‌تواند ماندگار باشد و از اين رو احتمال مي‌رود رشد فروش وانت‌ها ادامه پيدا کند.

گفتني است که فروش خودروهاي شاسي‌بلند، به دليلي مشابه، در سال ۲۰۱۴ از ميزان فروش خودروهاي شهري پيشي گرفت. حال تحليل‌گران شاهد آن هستند که نصف فروش تمامي خودروها متعلق به مدل‌هاي شاسي‌بلند است. همچنين در شرايطي که عموم کارخانه‌هاي سازنده به دليل شيوع ويروس کرونا در تعطيلي به سر مي‌برند، شرکت‌هاي سازنده وانت‌ها به دليل ميزان بالاي درخواست‌ها نتوانستند به‌کلي مراکز خود را غيرفعال نگه دارند. شايان ذکر است وانت‌ها براي سازندگان خودرو از سودآوري بيشتري برخوردارند چراکه شرکت‌ها مي‌توانند با ارائه پيکربندي‌هاي متفاوت هزينه‌هاي اضافي از خريداران دريافت کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره