نماد آخرین خبر

لکسوس «RC F» گذرموقت در تهران دیده شد

منبع
دنياي خودرو
بروزرسانی
لکسوس «RC F» گذرموقت در تهران دیده شد

دنياي خودرو/ هرچند طي دوسال گذشته تعداد بسيار اندکي از اين مدل با دريافت پلاک گذرموقت، توانستند مدت‌کوتاهي مهمان جاده‌هاي کشور باشند. حال به‌تازگي تصاويري از يک دستگاه لکسوس RC F نقره‌اي‌رنگ توسط يکي از مخاطبان به دستمان رسيده که نشان مي‌دهد اين سامورايي ژاپني در تهران در حال تردد است.

از سال‌هاي گذشته که واردات خودروهاي گذرموقت رونق گرفته است، شاهد ورود حجم قابل‌توجهي از خودروها به‌صورت محدود و در بازه زماني مشخص هستيم که البته دراين‌ميان خودروهاي خاص و کمياب هم موفق شده‌اند پا به خاک ايران بگذارند. لکسوس «RC F» ازجمله همين خودروهاست که در بازارهاي جهاني چندان موردتوجه نيست و به‌عنوان يک کوپه‌ اسپرت با قيمتي نه‌چندان گران شناخته مي‌شود. چون اين مدل هرگز به‌صورت رسمي موفق به عرضه در بازار ايران نشده بنابراين براي مصرف‌کنندگان و مخاطبان ايراني از جذابيت بالايي برخوردار است.

هرچند طي دوسال گذشته تعداد بسيار اندکي از اين مدل با دريافت پلاک گذرموقت، توانستند مدت‌کوتاهي مهمان جاده‌هاي کشور باشند. حال به‌تازگي تصاويري از يک دستگاه لکسوس RC F نقره‌اي‌رنگ توسط يکي از مخاطبان به دستمان رسيده که نشان مي‌دهد اين سامورايي ژاپني در تهران در حال تردد است.

  پيشينه RC F
کمپاني ژاپني لکسوس در سال 2015 ميلادي براي هرچه نزديک‌تر شدن به رقباي اروپايي خود ازجمله مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و از محصول جديدي در سگمنت خودروهاي اسپرت کوپه‌ رونمايي کرد. اين محصول که درواقع جايگزين IS F شد، با نام RC F توانست نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کند. بهره‌مندي از يک پيشرانه قدرتمند و همچنين امکانات رفاهي فراوان باعث شد عرصه براي محصولات اروپايي ازجمله ب‌ام‌و M4 از قبل تنگ‌تر شود.
هرچند ‌به‌عقيده بسياري از کارشناسان، اين کوپه ژاپني راه طولاني براي رسيدن به موفقيت‌هاي رقباي آلماني در پيش دارد اما بازهم به گزينه‌اي مطلوب و ايده‌آل براي علاقه‌مندان خودروهاي اسپرت و جذاب تبديل شده است. لکسوس از سال 2018 نسخه فيس‌ليفت اين محصول را با تغييرات جزيي روانه بازار کرده و اکنون اين خودرو را در بسياري از کشورها به‌فروش مي‌رساند.

  ظاهر مخوف اما با ابهت
با نگاهي به لکسوس RC F، به‌خوبي مي‌توان رگه‌هايي از زبان طراحي مشترک محصولات اين برند ژاپني را ديد. اين موضوع در نماي جلو بيش‌از هر بخش ديگر خودنمايي مي‌کند. جايي که جلوپنجره معروف لکسوس در ميان چراغ‌هاي تند و تيز و زاويه‌دار تعبيه شده است. جلوپنجره بزرگ به‌همراه دريچه‌هاي ورودي هوا در طرفين سپر، ظاهري مخوف اما با ابهت را به اين کوپه ژاپني بخشيده‌اند. درنماي جانبي، خطوط تند و تيز روي بدنه ازجمله ويژگي‌هاي چشمگيري هستند زيرا سبب شده‌اند با خودرويي پويا همراه شويم. اين طرح همچنين بدنه RC F را عضلاني‌تر از آنچه هست، نشان مي‌دهد.
اما نماي عقب اين کوپه اسپرت هيجان ذاتي را که در ساير قسمت‌ها مشاهده مي‌شود، ندارد و بيشتر شبيه سدان‌هاي توليدي اين برند است. درواقع چراغ‌ها بسيار شبيه نمونه به‌کاررفته در سري IS و ES هستند اما با اندکي تغيير براي آن درنظر گرفته شده‌اند. دو دريچه خروجي هوا در قسمت انتهايي خودرو که در طرفين سپر خودنمايي مي‌کنند، تاحدودي توانسته‌اند سادگي طراحي اين بخش را خنثي کنند و حس اسپرت‌تري به آن ببخشند.

  ويژگي‌ و امکانات رفاهي
لکسوس از سال 2018 مدل‌هاي RC کوپه را به‌روز رساني و براي تمام مدل‌هاي آن امکانات استاندارد جديد معرفي کرد. همچنين يک رده تجهيزاتي جديد که بين مدل‌هاي F-Sport و Premier(لوکس‌ترين مدل‌ها) قرار مي‌گيرد به آن افزود.
اکنون فناوري ايمني کمک‌راننده Safety System+m  در تمام مدل‌ها به‌صورت استاندارد ارائه مي‌شود. 
امکانات اين پکيج شامل سيستم اخطار پيش‌از تصادف، کروزکنترل تطبيقي، چراغ‌هاي جلو با سيستم تنظيم نور بالاي خودکار و سيستم اخطار خروج از مسير حرکت است. تمام مدل‌هاي  RC  مجهز به سيستم ناوبري لوکس لکسوس هستند که در صفحه نمايش 10.3اينچي سيستم سرگرمي قابل‌رويت است و از طريق سيستم کنترل صفحه لمسي از راه دور فعال مي‌شود. غربيلک فرمان و صندلي راننده نيز مجهز به سيستم Auto-Away هستند که صندلي‌ها را به سمت عقب مي‌برد و غربيلک فرمان را نيز به سمت داخل جمع مي‌کند تا ورود و خروج از خودرو راحت‌تر باشد. سيستم تهويه براي هر فرد، يک کانال تهويه جداگانه در کابين دارد.
مدل جديد F-Sport Premier Pack Car نيز بين مدل‌هاي RC F Sport و RC Premier قرار مي‌گيرد و از امکاناتي مانند سيستم صوتي مارک‌لوينسون با 17بلندگو، راديوي ديجيتال DAB، سانروف، سيستم اخطار نقطه‌کور و سيستم هشدار خودروهاي عبوري از پشت برخوردار است.

  مشخصات فني قواي محرکه
لکسوس RC F که رقيب محصولاتي مانند ب‌ام‌و M4 است، از يک موتور ۵ليتري V8 به‌عنوان نيروگاه تامين نيروي پيشران استفاده مي‌کند. اين موتور V8 با ۳۲سوپاپ، داراي انژکتور سوخت مستقيم است و قدرتي معادل ۴۶۷اسب‌بخار و حداکثر گشتاوري معادل 527نيوتن‌متر توليد مي‌کند. انتقال قدرت از طريق يک جعبه‌دنده ۸سرعته اتوماتيک انجام مي‌شود. همچنين پدال‌شيفترهاي تعبيه‌شده پشت فرمان نيز در کنار اهرم تعويض‌دنده به افزايش تمرکز راننده کمک مي‌کنند.
طبق اعلام لکسوس، شتاب‌گيري اين مدل تا 96.6کيلومتر بر ساعت در 4.4 ثانيه اتفاق مي‌افتد. همين‌طور لکسوس RC F مدل ۲۰۱۵ به‌صورت الکترونيکي به سرعت 273.6 کيلومتر بر ساعت محدود شده است. سازمان حفاظت محيط‌زيست آمريکا مصرف سوخت RC F در شهر را 14.7ليتر، در جاده 9.4ليتر و به صورت ترکيبي 12.4ليتر در هر ۱۰۰کيلومتر اعلام کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره