برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

با مزایا و معایب پژو پارس سال آشنا شوید

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی

خودرو بانک/ حدود دو دهه است که پژو پارس به عنوان موفق‌ترين فيس ليفت اجرا شده بر روي پژو 405، توسط ايران خودرو توليد شده و به بازار عرضه مي‌شود. اين سدان خانوادگي ايراني – فرانسوي از ابتداي حضورش در بازار تاکنون توجهات مختلفي را به خود جلب کرده و به آمار فروش موفقي دست يافته است.

در طي حدود دو دهه حضور پژو پارس در خط توليد ايران خودرو، نسخه‌هاي مختلفي از اين خودرو با اسامي گوناگون و پيشرانه‌هاي رنگارنگ به بازار عرضه شد که از جمله آن‌ها مي‌توان به پژو پارس سال، پژو پارس ELX، پژو پارس LX و پژو پارس اتوماتيک اشاره کرد.

پژو پارس سال که از پيشرانه‌اي مشترک با پژو 405 استفاده مي‌کند، در حال حاضر ارزان‌ترين نمونه از پژو پارس در بازار بوده و بيشتر از ديگر نسخه‌ها در سطح شهر ديده مي‌شود. به همين دليل عده زيادي از مشتريان تمايل به خريد پژو پارس دارند يا آن‌که به طور دائم قيمت پژو پارس را مورد بررسي قرار مي‌دهند.

به همين دليل تصميم داريم تا در مطلب امروز، مزايا و معايب پژو پارس سال را مورد بررسي قرار دهيم. با توجه به شرايط خاص بازار خودرو ايران و نبود گزينه‌هاي متعدد براي خريد خودرو، سعي شده است تا ليست مزايا و معايب پژو پارس متعادل تنظيم شود. شما را به مطالعه ادامه متن دعوت مي‌نمائيم:

نگاهي به معايب پژو پارس سال
پژو پارس سال همانند هر خودرو ديگري معايب خود را دارد. اين خودرو از طراحي قديمي رنج مي‌برد، مصرف سوخت بالايي دارد و کيفيت ساخت آن نيز چندان رضايت‌بخش نيست. اين موارد در کنار افزايش شديد قيمت خودرو طي دو سال اخير موجب شده‌اند تا ميزان رضايت مصرف‌کنندگان از خريد پژو پارس کاهش يابد. در ادامه به بررسي بيشتر اين موارد خواهيم پرداخت.

مصرف سوخت بالا
شکي نيست که پيشرانه 1.8 ليتري مورد استفاده در پژو پارس سال، پژو 405 و سمند يکي از قديمي‌ترين موتورهاي مورد استفاده در خودروسازي ايران است. اين پيشرانه که قدمت آن به دهه هشتاد ميلادي باز مي‌گردد، براساس تکنولوژي قديمي توسعه يافته و پاسخگوي نيازهاي امروزي نيست.

البته نبايد از ياد برد در شرايط فعلي کشور و مشکلاتي که پيشرانه‌هاي مدرن با سوخت داخلي دارند، تعمير و نگهداري اين پيشرانه 1.8 ليتري در مقايسه با موتورهاي ديگر فشار چنداني به جيب مالک وارد نخواهد کرد. با اين وجود مصرف سوخت بالاي اين پيشرانه همواره به عنوان يکي از معايب پژو پارس سال از گذشته تا به حال شناخته شده است.

افت کيفيت ساخت در سال‌هاي اخير
افت کيفي خودروهاي توليد داخل از ابتداي دهه نود تاکنون، حس مشترک بين تمامي مشتريان بازار خودرو بوده است. پژو پارس سال نيز از اين افت کيفي بي‌نصيب نمانده و مي‌توان نزول کيفيت ساخت در مدل‌هاي اخير را يکي از معايب پژو پارس سال برشمرد.


استفاده از قالب‌هاي متفرقه به جاي قالب‌هاي اصلي، جايگزيني مواد اوليه با نمونه‌هاي ارزان‌تر و با کيفيت پايين‌تر و دقت پايين در مونتاژ قطعات، مواردي هستند که موجب شده‌اند امروزه پژو پارس سال نسبت به گذشته از کيفيت ساخت پايين‌تري برخوردار باشد.

نگاهي به مزايا پژو پارس
با وجود تمامي کاستي‌ها و نواقص صنعت و بازار خودرو در ايران، نمي‌توان انکار کرد که مزايا پژو پارس يکي از عوامل محبوبيت اين خودرو در بين مشتريان و فعالان بازار بوده‌اند. پژو پارس به عنوان يک سدان خانوادگي با قابليت دسترسي آسان به قطعات يدکي، خود را در طي دو دهه حضور خود اثبات کرده است. در ادامه به مزايا پژو پارس خواهيم پرداخت.

کابين جادار و راحت
ايده ساخت يک سدان خانوادگي جادار و راحت، زمينه‌ساز طراحي توليد محصولي همچون پژو پارس بوده است. طبيعي است که اين ايده حتي براي شرايط امروز نيز پاسخگو است تا بتوانيم کابين جادار را به عنوان يکي مزايا پژو پارس عنوان کنيم.

فضاي داخلي پژو پارس آن‌قدر راحت و جادار است که اين خودرو طي دوران حضورش در خط توليد ايران خودرو با محصولات مختلفي از جمله جک J5 مورد مقايسه قرار گرفت. خريد يک سدان راحت که فضاي کافي براي سفرهاي خانوادگي را در اختيار مشتريان قرار دهد، همواره يکي از نيازهاي مصرف‌کنندگان در بازار خودرو ايران بوده است.


دسترسي راحت به قطعات يدکي
حدود دو دهه است که پژو پارس سال توسط ايران خودرو به توليد مي‌رسد. وجود اشتراکات بسيار ميان اين خودرو و پژو 405 نيز موجب شده تا تعميرکاران بتوانند دسترسي راحتي به ادوات خودرو پيدا کنند و انجام تعميرات دوره‌اي به راحتي امکان پذير باشد.

در کنار اين موارد، حمايت پژو پارس توسط ايران خودرو و توليد قطعات يدکي در تيراژ بالا، سبب شده تا مشتري بتواند به تمامي قطعات و لوازم پژو پارس دسترسي راحتي داشته باشد. اين مورد يکي از مهم‌ترين مزايا پژو پارس در مقابل رقباي چيني محسوب مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره