برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مقایسه فیات 500 و هیوندای i10

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مقایسه فیات 500 و هیوندای i10

باشگاه خبرنگاران/ مشخصات فني خودرو فيات 500 و هيونداي i10 در اين گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانيد خودرو مناسب مورد نظر خود را بخريد.
 

يکي از مقايسه‌هاي خودرويي پر مخاطب بازار،فيات 500 و هيونداي i10  است. اين ۲ خودرو به دليل شباهت ظاهري متقاضيان يکساني دارند، اما بسياري از افراد براي انتخاب يکي از اين ۲ خودرو دو دل هستند. در اين گزارش قصد داريم مشخصات فني هر ۲ خودرو را بيان کنيم تا بتوانيد انتخاب بهتري براي خريد داشته باشيد.

فيات 500 چه امکاناتي دارد؟

فيات 500 يکي از خودروهاي سايز کوچک است که در ايتاليا ساخته شده است. به جرات مي‌توان فيات ۵۰۰ را محبوب‌ترين خودروي سايز کوچک دنيا، پس از فولکس بيتل (قورباغه) دانست. مدل‌هاي اوليه از اين محصول، بين سال‌هاي ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۵ توليد شد و با تيراژي نزديک به ۴ ميليون نسخه، پرفروش‌ترين خودروي تاريخ ايتاليا بود حال مي توان قدمت فيات ۵۰۰ در خودروسازي جهان را، نزديک به ۸۰ سال تخمين زد.

فيات

طيف وسيعي از پيشرانه‌هاي مختلف براي فيات ۵۰۰ جديد در نظر گرفته شده است که مي‌توانند علاوه بر سوخت‌هاي بنزين، ديزل و حتي شارژ باتري، جعبه‌دنده‌هاي دستي ۶ سرعته، نيمه اتوماتيک يا تمام خودکار داشته باشند. پيشرانه‌هاي بنزيني فيات ۵۰۰، شامل نمونه‌هاي ۹۰۰ سي‌سي توربوشارژ، ۱.۲ ليتر و ۱.۴ ليتر تنفس طبيعي و ۱.۴ ليتر توربوشارژ خواهد بود.

فيات

مدل ۱.۲ ليتري فيات ۵۰۰ که به احتمال فراوان مهم‌ترين نمونه در ايران خواهد بود، ارزان‌ترين نسخه از اين خودرو محسوب مي‌شود که با حجم دقيق ۱۲۴۲ سي‌سي قابل خريد است. قدرت اين نسخه، ۶۹ اسب بخار و گشتاور آن ۱۰۲ نيوتن‌متر است که از گشتاور ۳۰۰۰ دور بر دقيقه در اختيار راننده خواهد بود. مسلما نمي‌توان از اين مدل انتظار شتاب بالايي داشت و زمان ۱۳ ثانيه براي رسيدن سرعت آن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت، ثبت شده است.

فيات

نهايت سرعت اين خودرو، ۱۶۰ کيلومتر بر ساعت و ميانگين مصرف سوخت آن، ۴.۹ ليتر در ۱۰۰ کيلومتر خواهد بود، درحاليکه در ترافيک شهري ۶.۲ ليتر در ۱۰۰ کيلومتر و در بزرگراه، حدود ۴ ليتر در ۱۰۰ کيلومتر است.

مشخصات هيونداي i10:

هيونداي i10 از سال ۲۰۰۷ به سفارش هند در ژاپن با امکانات و کيفيت قابل قبولي توليد شده است. از جمله امکانات اين خودرو مي توان به رينگ ۱۵ اينچ آلومينيومي ، فرمان برقي (MDPS)، آينه الکتروکروميک، سنسور پارک عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، کامپيوتر سفري، تهويه مطبوع اتوماتيک ، سيستم کنترل ايستايي در سربالايي (HAC)، چراغ روشنايي روز (Day Light) و تريم داخلي دو رنگ اشاره کرد.

i10

اين خودرو ژاپني به عنوان يک هاچبک کوچک شهري از سواري نرم و طراحي جذابي برخوردار است، اما فضاي کم سرنشينان، عملکرد نامطلوب جعبه دنده و مصرف سوخت بيش از حد انتظار اين خودرو باعث مي‌شود که نتوان ارزش خريد چنداني براي اين خودرو در نظر گرفت. 

i10

نماي ظاهري اين خودرو جمع و جور به‌گونه‌اي است که حتي مشکل پسندان نيز به سختي مي‌توانند از نماي خارجي آن ايراد بگيرند. در نماي جلويي i۱۰، نوع خطوط به کار رفته در سپر و حالت خشن چراغ‌هاي جلو چهره جذاب و اسپرتي را براي اين هاچبک کوچک خلق کرده است. در نماي جانبي اين خودرو، طراح آلماني تبار شرکت هيونداي توانسته با استفاده از ضربه‌گير‌هاي ضخيم و مشکي‌رنگ پايين درب‌ها به خوبي سادگي اين بخش را پنهان  کند.

i10

در بخش پشتي هيونداي i۱۰ با يک طراحي اصيل مواجه هستيم که در هماهنگي کامل با ساير بخش‌هاي خودرو شکل گرفته است. طراحي فضاي داخلي آي ۱۰ براي خودرويي که همه اجزاي آن براي کاهش هزينه‌ها و سهولت کاربر بهسازي شده است، جالب به نظر مي‌رسد.

خودرو
فيات 500هيونداي i10
کشور سازنده
ايتاليا
کره جنوبي
سال (طراحي)
20082017
موتور
4 سيلندر 16 سوپاپ4 سيلندر 16 سوپاپ
حجم موتور
1242سي سي1248سي سي
حداکثر قدرت
69 اسب بخار در 5500 دور در دقيقه86 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور
102 نيوتن متر در 3000 دور در دقيقه121 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
جعبه دنده
5 سرعته خودکار تيپ ترونيک4 سرعته خودکار تيپ ترونيک
شتاب 0 تا 100
13 ثانيه13.8 ثانيه
حداکثر سرعت
160 کيلومتر در ساعت166 کيلومتر در ساعت
وزن
865 کيلوگرم1046 کيلوگرم
اندازه (ميليمتر)
3546 طول - 1627 عرض - 1488 ارتفاع3665 طول - 1660 عرض - 1500 ارتفاع
فاصله بين دو محور
2300 ميليمتر2385 ميليمتر
مصرف سوخت داخل شهر
5.6 ليتر در هر صد کيلومتر8 ليتر در هر صد کيلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
4.1 ليتر در هر صد کيلومتر5.1 ليتر در هر صد کيلومتر
مصرف سوخت ترکيبي
4.7 ليتر در هر صد کيلومتر6.2 ليتر در هر صد کيلومتر
حجم باک
35 ليتر40 ليتر
استاندارد آلايندگي
يورو 6يورو 6
ميزان توليد CO2
110 گرم در هر کيلومتر142 گرم در هر کيلومتر
ترمز و پايداري
جلو ديسکي و عقب کاسه اي – ABS – EBD – ESC – ASR – MSR – HBA - Hill Holderترمز جلو ديسکي خنک شونده و عقب ديسکي – ABS – EBD - سيستم کنترل پايداري الکترونيکي (ESC)
کيسه هوا
7 کيسه هواکيسه هواي راننده و سرنشين جلو (2 کيسه هوا)
سيستم صوتي
داراي بلندگو

داراي 4 بلندگو - سيستم پخش MP3 - کنترل سيستم صوتي از روي فرمان

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره