شخصیت شناسی بر اساس رنگ و مدل خودرو
صبحانه آنلاين/ در گزارش زير به محبوبترين رنگهايي که افراد در زمان خريد خودرو انتخاب ميکنند خواهيم پرداخت و ميخواهيم ببينيم هر يک چه معنايي دارند.
روان شناسان اظهار ميدارند که از روي نوع و رنگ اتومبيلها ميتوان به شخصيت، حالات روحي و خصوصيات اخلاقي افراد به راحتي پي برد. البته به شرط اين که انتخاب اتومبيل محدود به ميزان پول فرد نباشد، زيرا در بسياري مواقع افراد بر اساس جيب خود اتومبيلي را خريداري ميکنند و بايد گفت کم خرج و ارزان بودن اتومبيل يکي از دلايل انتخاب براي افراد ميباشد.
در زير به چند مورد اشاره ميکنيم:
اتومبيلهاي شاسي بلند
افرادي که اهل جسارت و کنجکاوي هستند وبه مکانهاي ناشناخته طبيعت علاقه دارند طالب اتومبيلهاي شاسي بلند هستند. آدمهاي محتاط نيز مشتري اين نوع خودروها ميباشند. يکي از دلايل افراد محتاط براي خريداري اين اتومبيلها ايمني بيشتر هنگام رانندگي است. اين گونه افراد ميخواهند با سوار شدن بر اتومبيلهاي شاسي بلند قدرت خود را به ديگران نشان دهند.
اتومبيلهاي بدون صندوق
افرادي که اين اتومبيلها را انتخاب ميکنند ميخواهند جانب احتياط را رعايت کنند وافرادي منطقي هستند. آنها در لباس پوشيدن وخرج کردن هم دقت دارند و قوانين اجتماعي رارعايت ميکنند.
اتومبيلهاي ساده
صاحبان اين نوع خودروها نميخواهند با نمايش دادن، چيزي را به کسي ثابت کنند و قبل از اين که به زرق وبرق توجه کنند، در مورد کاربردي بودن انتخابهاي شان حساسيت به خرج ميدهند. اين افراد انسانهاي اخلاق گرايي هستند که از تجمل گرايي گريزانند. تنوع طلب نيستند و مطلقي و حساب شده تصميم ميگيرند.
کاميونها
افرادي مردسالار و قدرت گرا هستند. آنها در رفتار خوداز حرکات کليشهاي استفاده ميکنند. در واقع اين افراد مرد خانواده هستند، برتري جو ميباشند ومي خواهند توجه ديگران را جلب کنند.
وانتيها
افرادي که وانت را براي خود انتخاب ميکنند مانند يک کوک ميباشند که ميخواهند به يک نفر پناه بياورند. آنان دوست دارند مورد حمايت ديگران باشند. در عين حال نترس هستند و سرعت عمل بالايي دارند وبراي انجام کارهاي شان از کوتاهترين و حتي خطرناکترين راه استفاده ميکنند وميان بر ميزنند.
روان شناسان معتقدند رنگ قرمز ناخودآگاه افراد را به فکر سرعت، بي احتياطي وبي پروايي مياندازد. صاحبان اتومبيلهاي قرمز، پر انرژي و فعال ميباشند و در صحبت کردن از ديگران پيشي ميگيرند.
اتومبيلهاي نقرهاي
به گفته کارشناسان، اتومبيلهاي نقرهاي کمتردچار تصادف ميشوند. يکي از دلايلش خوب ديدن شدن اين اتومبيلها در جاده ميباشد. به نظر روان شناسان، افرادي که اين رنگ را انتخاب ميکنند، آرام، متين و خونسرد وبه مسائل فني خودرو آگاهند. اين افراد، آينده نگر ميباشند.
اتومبيلهاي سفيد
افراد با اعتماد به نفس و برون گرا، رنگ سفيد را براي اتومبيل شان انتخاب ميکنند. آنها واقعيتها را ناديده نميگيرند و البته کمي ريسک پذيرند.
اتومبيلهاي سياه
افرادي اين رنگ را انتخاب ميکنند و ميپسندند که در کارهاي شان شتابزده عمل ميکنند و به توانايي و قدرتمند بودشان اطمينان دارند. آنها به راحتي براساس حدس وگمان، قصاوت و تصميم گيري ميکنند.
اتومبيلهاي زرد
افراد باهوش، سرزنده و شاداب اين نوع رنگ را انتخاب ميکنند واز هيچ فرصتي براي نشان دادن اين سرزندگي به ديگران فروگذار نيستند. آنها در واقع افرادي با نشاط و برون گرا هستند.
انتخاب نام براي اتومبيل
بعضي از صاحبان اتومبيلها براي خودروي خود نامهاي خاصي انتخاب ميکنند. براي مثال از هر ۵ خودروي آمريکايي يکي نام گذاري شده ومالک آن معمولا خانمهاي ۱۸ تا ۲۴ ساله ميباشند. البته مردان وابستگي بيشتري به اتومبيل خود دارند وبه آن بيشتر رسيدگي ميکنند، اما خانمها به دليل احساساتي بودن شان براي اتومبيل شان نام انتخاب ميکنند.
همچنين نوجوانان وجوانان بيشتر از افراد ميانسال خودروي خود را نام گذاري ميکنند. اغلب خانمها نام زنانه ومردان نيز نامهاي مردانه براي خودروي شان انتخاب ميکنند وبه ندرت از نامهاي زنانه استفاده ميکنند.