برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قمار هیوندای با طراحی جدید شاسی‌بلند توسان

منبع
ايران جيب
بروزرسانی

ايران جيب/ هيونداي نسل جديد پرفروش‌ترين مدل خود را با ظاهري کاملا متفاوت به بازار عرضه خواهد کرد. کارخانه کره‌اي هفته گذشته نسل چهارم شاسي‌بلند توسان را در برنامه‌اي اينترنتي رونمايي کرد.

توسان جديد ظاهري کاملا انقلابي دارد و جلوپنجره‌اش کل جلوي ماشين را پوشانده است. چراغ‌ها مجموعه‌اي از لامپ‌هاي LED است که بخشي از جلوپنجره را تشکيل داده است. ابعاد ماشين تغيير نکرده اما به جاي طرح محافظه‌کارانه مدل کنوني، بدنه عضلاني‌تر و اسپرت‌تر شده است.

ادواردو راميرز، مدير طراحي بخش اروپاي هيونداي مي‌گويد که ساخت جانشيني براي يک مدل موفق هميشه چالشي سخت است، اما توسان جديد نشان مي‌دهد که هيونداي نمي‌خواهد در دام تکرار موفقيت گذشته گرفتار شود و هميشه به دنبال تعريفي جديد در طراحي است.

برخلاف بدنه، اتاق ماشين ساده و لوکس است. دو نمايشگر 10 اينچي در جلوي فرمان و در وسط داشبورد اطلاعات مورد نياز را نمايش مي‌دهد. هيونداي مي‌گويد کيفيت پلاستيک و موادي که در ساخت اتاق استفاده کرده بهتر شده است.

علاوه بر موتورهاي ديزل و بنزيني، توسان جديد را مي‌توان با قواي محرکه هيبريد و هيبريد-الکتريکي هم سفارش داد. سرويس جديدي هم به ماشين اضافه شده که راننده با آن مي‌تواند از تلفن همراه به عنوان سوييچ استفاده کرده و بخش‌هايي از ماشين را از راه دور روشن و خاموش کند.

هيونداي از سال ۲۰۰۴ تا کنون هفت ميليون دستگاه توسان فروخته است. اما شاسي‌بلند کوچک کره‌اي در بازار اروپا پس از رقيبانش در فولکس‌واگن، نيسان، پژو و فورد در رده پنجم فروش است. موقعيت توسان در بازار آمريکا بهتر نيست و اين ماشين سال گذشته يازدهم ماشين پرفروش بود.

هيونداي سهم بيشتري از اين بازار پرسود مي‌خواهد و تغييرات توسان در نسل جديد نشان مي‌دهد اين کارخانه براي افزايش فروش آماده به قماري بزرگ است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره