برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین ها
خودرو

رونمایی از خودروی پرنده چینی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
رونمایی از خودروی پرنده چینی

تسنيم/ شرکت توليدکننده خودروهاي برقي «اکس پنگ» چين اعلام کرد بر روي يک خودروي پرنده کار مي‌کند و نمونه اوليه آن را در نمايشگاه اتومبيل پکن به معرض نمايش گذاشت. اين نمايشگاه بزرگترين رويداد بين‌المللي در صنعت خودروسازي است که از زمان آغاز همه‌گيري ويروس کرونا برگزار مي شود.

 شرکت اکس پنگ که رقيب شرکت خودروسازي تسلاي آمريکاست، در اين نمايشگاه که در روز شنبه آغاز به کار کرد، اعلام کرد قصد سرمايه‌گذاري در فناوري خودروهاي پرنده را دارد. مديرعامل اين شرکت گفت اين خودروسازي در استارتاپ تاکسي هاي هوايي «اکس پنگ هيتک» سرمايه گذاري مي کند و حداکثر سهام آن را در اختيار دارد.

اين استارتاپ در حال ساخت يک خودروي پرنده است که در ارتفاع پايين پرواز مي‌کند و شبيه پهپاد است. اين خودرو 8 موتور جت توربيني دارد و مي تواند دو سرنشين را در ارتفاع بين 5 تا 25 متر حمل کند.

اين خودروي پرنده هنوز در حال ساخت است و مشخص نيست چه زماني وارد بازار مي‌شود. ساير خودروسازان مثل تويوتا و ولوو هم بر روي فناوري مشابهي کار مي کنند.

 خودروسازي اکس پنگ که مقر آن در گوانجوي چين است مشخص نکرد چقدر براي ساخت اين فناوري هزينه خواهد کرد ولي اعلام کرد قبل از توسعه سرمايه‌گذاري در اين بخش، دورنماي فضاي حمل و نقل هوايي را بررسي مي‌کند. اين شرکت پس از ارائه موفق سهام خود در بازار بورس نيويورک، حدود 1.5 ميليارد دلار براي تامين هزينه تحقيقات و توسعه خود به دست آورد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره