سدان جدید دانگ فنگ پیش از رسیدن به ایران تغییر کرد
اسب بخار/ به تازگي در رسانه هاي چيني تصاويري از «دانگ فنگ فِنگ شِن»، يا همان “D53” ، منتشر شده که نشان مي دهد پيشرانه جديدي در اين خودرو به کار رفته است.
در تصاوير جاسوسياي که در چين ثبت شده تغييري در ظاهر دانگ فنگ D53 ديده نمي شود و همان طراحي بدنه را در اين خودرو داريم. در طراحي نماي جلوي D53 جلوپنجره با زمينه مشکي و طرح لانه زنبوري را مي بينيم که نشان دانگ فنگ در ميان خطي کرومي و در وسط قرار گرفته است. چراغ ها در دو طرف به صورت کشيده و تمام ال اي دي طراحي شده اند و طرح ديگر کرومي با شکل Σ در دو طرف قرار گرفته که ظاهر خشن تري را به اين خودرو داده است. در نماي کناري خودرو اولين نکته، سقف شيب دار آن است که دانگ فنگ D53 را به سداني فست بک و جوان پسند تبديل کرده و طراحي رينگ ها با رنگ مشکي و نقره اي به همراه خطوط کرومي در طراحي هاي عقب و جلو ترکيب خوبي را در طراحي رقم زده است. سبک طراحي ديده شده در جلو به خوبي در نماي عقب خودرو هم به کار رفته و همان المان هاي سه بعدي به همراه خط کرومي با طرح Σ در کناره ها نيز ديده مي شود.
در طراحي داخلي هم تغيير خاصي ديده نمي شود. همان طراحي با رنگ زمينه قرمز و مشکي را در اين خودرو داريم و فرمان همان طرح D را دارد. صفحه نمايش نسبتاً بزرگي در وسط، سيستم اطلاعات و سرگرمي را در دسترس قرار مي دهد و پايين تر از آن سيستم تهويه اتوماتيک اين خودرو هم از طريق صفحه نمايش لمسي ديگري کنترل مي شود.
دانگ فنگ D53 در بازارهاي هدف با دو پيشرانه ۱ ليتر ۳ سيلندر و ۱٫۵ ليتر توربو ۴ سيلندر عرضه مي شود. موتور ۱٫۵ ليتري توربو در اين خودرو نهايت قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نيوتن متر را توليد مي کند. پيشرانه ۱ ليتري ۳ سيلندر ۱۲۵ اسب بخار قدرت توليد مي کند و احتمال آن مي رفت که اين خودرو با همين پيشرانه در ايران عرضه شود. قدرت پيشرانه ۱ ليتري ۳ سيلندر از طريق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتيک دوکلاچه به چرخ هاي جلو منتقل مي شود.
اما در تصاوير جديد منتشرشده از اين خودرو، دانگ فنگ D53 مجهز به پيشرانه ۱٫۴ ليتري توربو با کد A14TD شده که بالاترين استاندارد آلايندگي چين را به دست آورده است. پيشرانه جديد در اين خودرو توان توليد ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نيوتن متر گشتاور را دارد. اين پيشرانه با همان گيربکس ۶ سرعته اتوماتيک هماهنگ مي شود.
تا پيش از انتشار اين تصاوير جديد از D53 احتمال آن مي رفت که اين خودرو با موتور ۱ ليتري به ايران بيايد و حالا با انتشار اين تصاوير و مشخص شدن پيشرانه جديد اين کمپاني، بعيد نيست که خودروسازان ايراني همين پيشرانه ۱٫۴ ليتري توربو را براي عرضه در ايران در نظر بگيرد. اکنون بايد ديد اين خودرو نهايتاً با چه مشخصاتي به بازار ايران خواهد آمد. در چند وقت اخير گروه دانگ فنگ و کمپاني DFL قراردادهاي جديدي را با خودروسازان ايراني منعقد کرده است و در حال حاضر همکاري سه خودروساز بخش خصوصي با اين گروه خودروسازي چيني قطعي شده است. دانگ فنگ D53 هم جديدترين سدان اين نشان چيني به حساب مي آيد که در برخي مذاکرات با طرف هاي ايراني، براي عرضه به بازار ايران پيشنهاد گرديده است.
امکانات و آپشن هاي اين خودرو در کامل ترين نسخه در بازار چين به شرح زير است:
ترمز پارک برقي
شش کيسه هواي ده نقطه اي
سيستم کنترل پايداري
دوربين ۳۶۰ درجه
تنظيم حالت رانندگي
استارت دکمه اي
تريم داخلي چرم
فرمان کمکي برقي
سنسور نور و باران
کروزکنترل هوشمند
سامانه پيشگيري از تصادف
رادار خطي و نقطه کور
سانروف
تهويه اتوماتيک
گرم کن صندلي هاي جلو
رانندگي خودران سطح ۳
سيستم تشخيص چهره راننده
رانندگي خودران سطح ۲
سيستم تابلوخوان هوشمند
قابليت اتصال به موبايل از طريق اپليکيشن
دستيار هوشمند صوتي
و…