«207 اتومات» بخریم یا «امویام 315پلاس»؟
دنياي خودرو/ امروز انحصارگرايي و بسته بودن بازار، خودرو را در کشور به سرمايه تبديل کرده است. از اين رو، خريد خودرو براي بسياري هم دشوار و هم انتخابي حساس است. شايد تا همين دو، سه سال پيش با بودجهاي بين ۳۰۰ تا ۴۰۰ميليونتومان ميتوانستيد خودرو ارزشمندتر و بهروزتري را از کمپانيهاي معتبر خريداري کنيد. يا حتي تا همين يک دهه پيش ميتوانستيد بهروزترين خودروهاي اروپايي را داشته باشيد. اما امروز انتخابهاي شما محدود به توليدات داخلي و چيني است. 207i پانوراما که سري اول آن به خريداران تحويل شده است، با همان موتور tu5 و گيربکس ۵سرعته دستي در بازار حضور دارد. موتور به حجم دقيق ۱۵۷۸سيسي، با ۱۰۵اسببخار قدرت و گشتاور ۱۴۲نيوتونمتري و ۱۶ سوپاپ که موتوري آشناست. البته۲۰۷ در کلاس خود با مصرف بيشاز ۸ليتر بنزين در يکصد کيلومتر و همچنين باک ۵۰ليتري بيشتر از ميانگين جهاني مصرف ميکند. اما قرار است آبيها در آينده ۲۰۷اتوماتيک را با پيشرانه ارتقايافته tu5، موسومبه ec5، عرضه کنند.
اين موتور با افزايش حجم به 1.6ليتر، قدرتي معادل ۱۱۰اسببخار و گشتاور ۱۵۰نيوتونمتر در دور ۴۵۰۰دور بر دقيقه ارائه ميدهد و با توجه به استاندارد يورو۵ از مصرف کمتري برخوردار است. اما ۳۱۵پلاس با پيشرانه کمحجمتر ۴ سيلندر عرضه ميشود. يک موتور خطي با حجم ۱۴۹۷سيسي که قابليت توليد ۱۰۷اسببخار قدرت و گشتاور ۱۴۰نيوتونمتري دارد. براي انتقال قدرت پيشرانه هم يک جعبهدنده ۴سرعته اتوماتيک در نظر گرفته شده است.