عصر ایران/ در بخش پیشرانه از نمونه 1.5 لیتری 4 سیلندر 114 اسب بخاری در هماهنگی با جعبه دنده 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک استفاده شد. 
مزدا یکی از کمپانی های خارجی در صنعت خودروی چین است که همکاری نزدیکی با گروه چانگان داشته و از این رو معرفی پلتفرم های مشابه بین دو برند مورد چندان عجیبی نیست اما یکی از جالب ترین شباهت های مذکور با توجه به حضور مدل های مزدا 3 در بازار ایران؛ خودروی السوین یا یوشیانگ است که در واقع می توان آنرا نمونه چینی نسل اول و دوم مزدا 3 سدان دانست!

نسل اول السوین از 2009 تا 2012 روی خط تولید قرار داشت. این خودرو از 8 تا 10500 دلار قیمت داشت و یکی از ارزانترین سدان ها در بازار چین محسوب می شد. در کلاس های 4 درب سدان و 5 درب هاچ بک معرفی شد.

در این نسل یک نسخه فیس لیفت نیز معرفی شد که فقط تغییراتی در گریل(جلوپنجره) و بامپر(سپر) را همراه خود داشت.
در بخش پیشرانه از نمونه 1.5 لیتری 4 سیلندر 114 اسب بخاری در هماهنگی با جعبه دنده 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک استفاده شد.

 وی5 اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن 2012 به نمایش گذاشته شد و پس از آن تا سال 2017 روی خط تولید قرار داشت. این محصول برابر با 4415 میلیمتر در طول، 1740 میلیمتر در عرض و 1475 میلیمتر در ارتفاع توسعه داشت و فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2515 میلیمتر بود.

در این نمونه از موتور 1.3 لیتری 4 سیلندر و در ادامه از 1.4 لیتری بلوکور 4 سیلندر استفاده شد. جعبه دنده نیز همان 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک بود.

نسل دوم السوین در نمایشگاه خودروی پکن 2018 رونمایی و تا کنون تولید آن ادامه دارد. رده قیمتی نیز در آن زمان از 7 تا 10 هزار دلار اعلام شد. در این محصول که طراحی بروزتری را ارائه می دهد از موتورهای 4 سیلندر 1.4 و 1.5 لیتری استفاده شده است. در بخش جعبه دنده نیز نمونه 5 سرعتی دستی و 5 سرعته دی سی تی قابل اشاره است.

این خودرو برابر با 4390 میلیمتر در طول، 1725 میلیمتر در عرض و 1490 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با 2535 میلیمتر است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar