لکسوس LC500 کانورتیبل مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد

باشگاه خبرنگاران/ خودروي جديد لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ با ظاهري فوق العاده جذاب طراحي شده است. اين خودرو در حالي رقبايي مانند بي ام و سري ۸ و پورشه ۹۱۱ را از نظر قيمتي پيش روي خود دارد که مدل دو در لکسوس از نظر سواري اسپرت حرفهاي زيادي براي گفتن در برابر آنها نخواهد داشت.
LC را ميتوان با پيشرانه تنفس طبيعي V-۸ يا پيشرانه ترکيبي V-۶ داشت. LC سواري کاملاً مطلوبي را ارائه ميدهد و هر دو پيشرانه آن قدرت قابل توجهي را تأمين ميکنند، اما رقباي آن رفلکسهاي بسيار تيزتري ارائه ميدهند. آنچه که نميتوانند با آن مطابقت داشته باشند، فضاي داخلي طراح لکسوس است که از عناصر وام گرفته شده از سدان لوکس LS و ابرخودروي نمادين LFA بهره ميبرد.
در حالي که LC از نظر فني صندلي چهار نفره را ارائه ميدهد، اما صندلي عقب براي نگهداري وسايل شخصي مناسبتر است و فضاي مناسبي براي نشستن ندارد. صندوق عقب خودرو نيز از نظر فضا کاملاً محدود است.
خبر مهم براي سال ۲۰۲۱، اضافه شدن LC۵۰۰ کانورتيبل است که به يک سقف پارچهاي مجهز شده است. در غير اين صورت، صفحات LC چند از ديگر تغييرات جزئي خانواده لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ ميتوان به سيستم تعليق جديدي اشاره کرد که لکسوس ميگويد سواري خودرو را نرمتر کرده است.
داخل کابين نيز شاهد ارائه امکاناتي جديد از جمله اندرويد اتو و اپل کارپلي، روکش چرم طبيعي قرمز جديد و برخي موارد ديگر هستيم. قيمت لکسوس LC۵۰۰ کوپه از ۹۴ هزار دلار و LC۵۰۰h کوپه از ۹۹ هزار دلار شروع ميشود. چرخهاي ۲۰ اينچي جديد نماي خارجي LC را زينت داده و دو رنگ جديد نارنجي کادميوم و مرواريد سبز نوري ارائه ميشود.
قلب تپنده استاندارد LC۵۰۰، عملکرد بسيار خوب ۵.۰ ليتري V-۸ لکسوس است که ۴۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۸ پوند فوت گشتاور دارد. اين موتور فقط با يک گيربکس ۱۰ سرعته اتوماتيک با سرعت سريع و در عين حال روان توليد ميشود. پيشرانه ديگر ارائه شده پيشرانه گازي الکتريکي ۳۵۴ اسب بخاري LC۵۰۰h است که ترکيبي از يک ۳.۵ ليتري V-۶، يک جفت موتور الکتريکي، يک باتري ليتيوم يون ۱.۱ کيلووات ساعت و يک گيربکس اتوماتيک مداوم متغير (CVT) است که تا حدودي عملکرد اتوماتيک ۱۰ سرعته را تقليد ميکند.
تکانهاي بدنه لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ بسيار حداقل بوده و کيفيت سواري با توجه به چرخهاي عظيم ۲۱ اينچي بسيار عالي است. سيستمهاي فرمان متغير و فرمان پذيري چرخهاي عقب که با بسته عملکردي ارائه ميشوند به طور قابل توجهي سرعت هدايت LC و پاسخگويي کلي خودرو را افزايش ميدهند. با اين وجود تنظيمات استاندارد شاسي براي محفظه GT اتومبيل مناسبتر و طبيعيتر است.
لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ را از نظر وزن بايد با شاسي بلندهاي بزرگ مقايسه کنيد، زيرا اين خودرو چند صد کيلوگرم از رقباي خود سنگينتر بوده و به همين دليل مصرف سوخت آن خيلي خوب نيست. البته مدل LC۵۰۰h، چون يک خودروي هيبريدي است، مخصوصاً در شهر مصرف سوخت بسيار کمي دارد. در تست ۳۲۰ کيلومتري جاده ما LC۵۰۰ مصرفي معادل ۸.۱ ليتر به ازاي هر صد کيلومتر داشت. مدل هيبريدي اين خودرو نيز در جاده به ازاي هر صد کيلومتر ۷.۸ ليتر بنزين مصرف ميکرد.
فضاي داخلي لکسوس LC۵۰۰ با موقعيت عالي رانندگي، مواد غني، ساخت بسيار زيبا، صندليهاي جلوي عالي و انبوه فناوري مکاني خاص است. برخي از ارگونومي آن در عمل ممکن است ناخوشايند باشد، اما فضاي کلي آن متناسب با مدل مفهومي LC است. صندوق عقب LC و صندليهاي عقب تاشو فضاي ذخيره سازي آن را به پنج فوت مکعب محدود ميکند که فقط براي نگهداري دو کيف دستي ما کافي است.
لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ هنوز توسط هيچ يک از موسسههاي ايمني آمريکايي تست تصادف نشده است. در کنار هشت ايربگ مختلف موجود داخل کابين، لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ از تجهيزات و سيستمهاي ايمني مختلفي نيز به صورت استاندارد بهره ميبرد.