تویوتا صدرنشین بهترین برندهای خودرویی دنیا در سال ۲۰۲۰ شد
خودرو بانک/ سال ۲۰۲۰ براي همه سخت و دشوار بوده است. هيچ نشانهاي از بهبودي سريع براي هيچکدام از کسب و کارها وجود ندارد. با اين حال، دنيا به آخر نرسيده و همه ميکوشند تا با شرايط جديد سازگار شوند و جايگاه خود را در اين دنياي جديد پيدا کنند.
اين در دنياي کسب و کار بدين معناست که در بخش خودروسازي شاهد تغييرات زيادي در جنبههاي مختلف هستيم. به بيان ساده، برخي از شرکتها با سرعت بيشتري نسبت به بقيه در حال رشد و شکوفايي هستند.
بيست و يکمين گزارش سالانه اينتربرند به نام يک دهه احتمالات، شرکتها را در زمينههاي مختلف کسب و کار تجزيه و تحليل ميکند، اما برندهاي خودرو براي ما اهميت بيشتري دارند. اين پژوهش از سه نکته کليدي در روش ارزشگذاري خود استفاده ميکند:
۱. عملکرد مالي محصولات يا خدمات برند
۲. نقش برند در تصميمات خريد
۳. قدرت رقابتي برند و توانايياش براي ايجاد وفاداري و در نتيجه تقاضاي پايدار و سود در آينده
نتايج اين پژوهش نشان ميدهند که تويوتا يکبار ديگر به عنوان برترين برند تجاري خودرو در فهرست ۱۰۰ برند برتر اينتربرند انتخاب شده است. در ميان تمام برندها از همه کسب و کارها، اين شرکت ژاپني با ارزش ۵۱.۵۹۵ ميليون دلاري جايگاه هفتم را از آن خود کرده است. پس از تويوتا، مرسدس بنز با ارزش ۴۹.۲۶۸ ميليون دلار و بيامو با ارزش ۳۹.۷۵۶ ميليون دلار در جايگاه دوم و سوم باارزشترين برندهاي خودرو قرار دارند.
با نگاهي دقيقتر به اين فهرست متوجه ميشويم که تسلا دوباره وارد ليست شده و در جايگاه کلي چهلم قرار دارد. اين شرکت آخرين بار در سال ۲۰۱۷ در ليست برترين برندهاي جهاني حضور پيدا کرده بود. به گفته اينتربرند، ارزش تجاري اين شرکت ۱۲.۷۵۸ ميليون دلار است.
خارج از صنعت خودرو، برندهاي فناوري صدرنشينان اين ليست هستند و سه شرکت اپل، آمازون، و مايکروسافت جايگاههاي اول تا سوم را در اختيار دارند. شرکتهاي رسانههاي اجتماعي و ارتباطي نيز در طول بيماري همهگير جهاني به موفقيت دست يافتهاند و جايگاههاي خوبي را کسب کردهاند.