logo
برگزیده
خودرو

بازنگری در دعوتنامه های تحویل خودرو/ عرضه کوئیک با نرخ مصوب

منبع
فارس
بروزرسانی
بازنگری در دعوتنامه های تحویل خودرو/ عرضه کوئیک با نرخ مصوب

فارس/ پس از اعتراضاتي که برخي مخاطبان در مورد تحويل محصولات سايپا با موعد تحويل مهرماه و قيمت آبان ماه ثبت کردند، پيگيري ها حاکي از آن است که دعوتنامه هاي تحويل خودرو بازنگري شده و خودروهاي ثبت نامي با نرخ هاي مصوب به مشتريان تحويل داده خواهد شد.
ارسال دعوتنامه تحويل برخي محصولات سايپا از جمله کوئيک و ساينا براي خريداران با قيمتي بالاتر از نرخ‌هاي مصوب باعث اعتراض جمعي از خريداران اين خودروها شده بود. بر اين اساس قرار بود خودروهاي ثبت نامي تا پايان مهر ماه به مشتريان تحويل داده شود اما دعوتنامه‌هاي مربوطه در روزهاي ابتدايي آبان ماه و با نرخ‌هاي جديد آبان براي اين مشتريان ارسال شده بود که اعتراضاتي را در پي داشت.

پيگيري ها نشان دهنده بازنگري سايپا در اعمال نرخ هاي فروش خودرو است و در اين راستا پس از بازنگري در دعوتنامه‌هاي ارسالي،‌ قيمت‌هاي مصوب تا پايان مهر ماه براي مشتريان اعمال شده است.

 کوئيک از جمله محصولاتي بود که از سوي شوراي رقابت مشمول افزايش قيمت در آبان ماه شده است و در ابتدا سايپا قصد داشت اين خودرو را با نرخ مصوب آبان ماه به مشتريان(با موعد تحويل مهرماه) تحويل دهد.


پدرام، يکي از خريداران محصولات سايپا گفت: براي خريد کوئيک از سايپا ثبت‌نام کرده بوديم که قرار بود خودرو را تا پايان مهر ماه تحويل بگيريم. بر اين اساس 30 ميليون و 700 هزار تومان پرداخت کرده بوديم و قرار بود 60 ميليون و 170 هزار تومان نيز موقع ارسال دعوتنامه به حساب سايپا واريز کنيم.

وي افزود: اين در حالي بود که سايپا ابتدا دعوتنامه‌اي براي ما فرستاد که بر مبناي آن، قيمت کوئيک با نرخ جديد مصوب محاسبه شده بود و از ما خواستند حدود 100 ميليون تومان به حساب شرکت واريز کنيم. در حالي که موعد تحويل خودرو مهرماه بود و نبايد قيمت آبان براي مشتريان لحاظ مي‌شد.
وي افزود: پس از اعتراضاتي که صورت گرفت، مجددا دعوتنامه‌اي با قيمت مهر ماه براي مشتريان ارسال شد.

* تحويل ساينا با نرخ مصوب مهرماه
يوسف عالي‌پور يکي از خريداران ساينا نيز گفت: قرار بود خودروي ثبت‌نامي ما تا پايان مهر ماه تحويل داده شود اما اين اتفاق نيفتاد و صدور دعوتنامه با تاخير صورت گرفت.

وي ادامه داد: طبق بخشنامه شوراي رقابت قيمت اين خودرو براي آبان ماه 25 درصد افزايش يافته بود در حالي که نرخ مصوب تا پايان مهرماه 76 ميليون و 200 هزار تومان تعيين شده بود.

وي با بيان اينکه بخشنامه اعمال قيمت‌هاي جديد ساينا 4 آبان صادر شده است، گفت: سايپا دعوتنامه تحويل خودروي ما را 6 آبان ارسال کرد که بر اين اساس، قيمت خودرو افزايش 25 درصدي پيدا مي‌کرد.


به گفته اين مشتري شرکت سايپا، قيمت جديد ساينا معمولي افزايش قابل توجهي يافته و بسياري از خريداران قدرت پرداخت مبلغ جديد را نداشتند که در نهايت با اعتراضات صورت گرفته مصوب شد که خودرو با قيمت تحويل مهر ماه به مشتريان ارائه شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره