logo

تست تصادف سایپا شاهین

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی

خودرو بانک/ پس از انتشار ويديوي تست تصادف از روبه رو «سايپا شاهين» که براي صحه‌گذاري عملکرد کيسه‌هاي هوا انجام شد، گروه خودروسازي سايپا ويدئو تست‌ تصادف ديگري از اين خودرو را نيز منتشر کرده است.

در يکي از آخرين بررسي هاي انجام شده بر روي سازه سايپا شاهين در يکي از مراکز ايمني سنجي اروپايي، محصول جديد سايپا توانسته تست R95 استاندارد ECE را دريافت کند.

تست تصادف ECE R95 به اين گونه اجرا مي‌شود که خودروي مورد نظر ثابت است و جسمي متحرک به جرم 950 کيلوگرم (MDB EEVC=950Kg) با سرعت 50 کيلومتر بر ساعت با زاويه 90 درجه‌اي به بخش کناري خودرو برخورد مي کند. اين تست، که Side Impact Test هم نام دارد، سلامت راننده (ES-2) را مورد بررسي قرار مي دهد و با درنظر گرفتن برخي پارامترها بر روي خودرو و همچنين بررسي سازه پس از تصادف، اعتبارنامه ECE R95 به آن خودرو اعطا مي شود.


تست تصادف و تأييديه ECE R95 يکي از شش جزء اصلي براي اخذ مجوز فروش خودرو در اتحاديه اروپاست. در اين تست هم سايپا شاهين در نسخه پايه به يکي از مراکز ايمني سنجي اروپايي رفته و توانسته است استاندارد ECE R95 را به دست آورد.

حفظ تعادل هنگام ضربه، عدم شکست نقاط جوش و اتصال ستون ها، ثبات ستون افقي و سازه سقف، حفظ سلامت کامل ستون A و C ، مهار صحيح نيروي وارد در نقطه R، امکان باز شدن درها پس از تصادف، سلامت سازه ضربه گير داخل درها و جلوگيري از وارد شدن نيروي حداکثري به پا و پهلوي سرنشين، عدم شکست ستون افقي پاييني و... باعث شده شاهين حتي بدون داشتن کيسه هاي هواي کناري و پرده‌اي، استاندارد ارتقايافته ECE R95 را به دست آورد و به اين ترتيب، در جايگاه ايمن ترين خودروي ملي قرار بگيرد.

لازم به ذکر است که سايپا شاهين تأييديه نهايي استاندارد ECE را به دست آورده و تا امروز دو تست ايمني آن به صورت رسمي منتشر شده است. بديهي است که در آينده نزديک، نتايج بخش هاي ديگر تست هاي شاهين بر مبناي ECE در اختيار عموم قرار خواهد گرفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره