برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نیسان نوت جدید، با قوای الکتریکی

منبع
پدال
بروزرسانی

پدال/ نيسان نوت، پرفروش‌ترين خودرو اين شرکت در بازار داخلي ژاپن است. حالا سومين نسل از اين خودروي هاچ‌بک يا MPV رونمايي شده است.
 

نسل جديد نيسان نوت، از زبان طراحي مشابه نيسان آريا سود مي‌برد. اين زبان طراحي که به نام آينده‌نگري بي‌انتهاي ژاپني شناخته مي‌شود، تکامل يافته و مدرنيزه شده همان الگوهاي شناخته شده نيسان در طول سالهاي اخير و زبان طراحي V-motion است. در حالي که بيشتر خودروها در زمان سوئيچ به نسل جديد، بزرگ‌تر مي‌شوند، نوت جديد ۵۵ ميلي‌متر کوتاه‌تر و فاصله بين دو محور آن نيز ۲۰ ميلي‌متر کمتر شده است.

 
با اينکه به نظر مي‌رسد کوچک شدن نسل جديد باعث کاهش فضا شود اما استفاده از پلتفرم CMF-B فضاي پاي زيادي براي سرنشينان عقب فراهم آورده است. فضاي داخلي با توجه به داشبورد بازطراحي شده، بسيار مدرن‌تر شده است. علاوه بر نمايشگر بزرگ اطلاعات و سرگرمي، پشت آمپر هم ديجيتالي شده است.


کابين هيچ سنخيتي با نسل قبلي ندارد. فناوري‌هاي خوبي چون شارژر بي‌سيم و ترمز دستي برقي همراه با صندلي‌هاي بسيار راحت با تکنولوژي Zero Gravity فضاي آرامش‌بخش و کاربردي را خلق کرده‌اند. سيستم هاي کمکي راننده نظير دستيار ۳۶۰ درجه، سيستم ProPilot و Navi-link همگي در کنار هم براي کمک به رانندگي نيمه خودران قرار گرفته اند.


تمامي مدل‌هاي نوت جديد، الکتريکي شده مي‌باشند. مدل پايه از يک تنظيم هيبريدي با يک موتور ۱.۲ ليتري بنزيني تنفس طبيعي به‌عنوان ژنراتوري براي توليد برق همراه با موتور الکتريکي و باتري‌هاي ليتيوم يون سود مي‌برد. نيسان از اعلام قدرت اين مدل خودداري کرده اما رسانه‌هاي ژاپني قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نيوتن‌متر را گزارش کرده‌اند. اين خودرو از نسل دوم سيستم e-Power همراه با اينورتر جديدي سود مي‌برد که نتيجه آن ۱۰ درصد گشتاور بيشتر و ۶ درصد قدرت بالاتر است و علاوه بر آن شتاب نرمتر و صداي کمتري را نيز به همراه دارد.


هم‌زمان با کاهش ابعاد و وزن، مهندسان نيسان از تنظيمات ترکيبي سيستم هيبريدي نيز کاسته‌اند و موتور بنزيني مستقيماً نيرويي به چرخ‌ها يا گيربکس منتقل نمي‌کند. دو موتور الکتريکي در محورهاي جلو و عقب نيرو را به چرخ‌ها منتقل مي‌کنند تا با يک نوع درايو خالص الکتريکي تمام چرخ محرک روبرو باشيم.

 
نسخه‌هاي پايه نوت از چرخ‌هاي ۱۵ اينچي با ترکيب چراغ‌هاي جلوي هالوژن سود مي‌برند در حالي که‌تريم هاي بالاتر مجهز به چرخ‌هاي آلياژي ۱۶ اينچي و چراغ‌هاي LED مي‌باشند. ۱۳ رنگ براي بدنه ازجمله دو ترکيب رنگي دو رنگ قابل انتخاب مي‌باشند.
 
 
نوت جديد از ماه آينده در ژاپن روانه بازار مي‌شود و قيمت آن در اين کشور از ۱۹۵۰۰ دلار براي تريم پايه (با درنظر گرفتن ماليات) آغاز خواهد شد. جزئيات بيشتر و معرفي نسخه‌هاي بازارهاي جهاني نيز به زودي توسط نيسان اعلام خواهند شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar