logo

رسیدگی به تخلفات مافیای صنعت خودرو

منبع
پرشين خودرو
بروزرسانی
رسیدگی به تخلفات مافیای صنعت خودرو

پرشين خودرو/ اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در ديدار با رئيس قوه قضائيه خواستار رسيدگي به تخلفات مافياي صنعت خودرو شدند.
 

" رسيدگي به تخلفات مافياي صنعت خودرو " و " ترکيب سهامداران دو شرکت بزرگ خودروسازي کشور " جزء محورهاي خودرويي سخنان اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در ديدار با رئيس دستگاه قضا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي در نشست با اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي، گفت: ارتباط بخش‌هاي نظارتي و قضايي قوه قضائيه با کميسيون تخصصي صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي مي‌ تواند در اصلاح ساختار‌هاي فسادزا، رفع ناکارآمدي‎ها و حل بسياري از مشکلات مردم به ‌ويژه در حوزه توليد مؤثر باشد.


وي توليد را مسأله‎اي محوري براي دستگاه قضايي دانست و افزود: چرخه توليد کشور تحت هيچ شرايطي و با هيچ بهانه‎اي نبايد لحظه‎اي متوقف شود و ما هم معتقديم اگر فردي در يک کارخانه يا کارگاه مرتکب جرم و تخلف شد، بايد با او برخورد شود نه اين‌که واحد توليدي مجازات شود.

رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنانش با تأکيد بر لزوم شکل گيري دولت الکترونيک براي شفاف سازي نظام اقتصادي در کشور اضافه کرد: نظارت مستمر بر فرآيند تأمين و توليد تا توزيع و مصرف کالا امري ضروري است که بسياري از مشکلات همچون رسوب و احتکار کالا‌هاي اساسي را حل مي‌کند.

رئيسي نظارت بر بازار را از وظايف اصلي دولت دانست و بر همکاري قوه قضائيه با دولت تأکيد کرد و در ادامه، اجراي طرح‎هايي چون "توزيع کالا با کالابرگ" را روشي مؤثر براي جلوگيري از احتکار يا رسوب کالا‌هاي اساسي و تسهيل دسترسي بدون دغدغه مردم به کالا‌هاي مورد نيازشان دانست.

وي با اشاره به درخواست برخي اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي براي تسريع در رسيدگي به پرونده‎هاي معوقه مربوط به واحد‌هاي توليدي اظهار داشت: همکاران دستگاه قضايي تلاش دارند تا همه پرونده‎هاي معوقه از جمله پرونده‎هاي مربوط به واحد‌هاي توليدي تا پايان سال جاري به‌روز شوند.

رئيس قوه قضائيه در بخش ديگري از سخنانش با تأکيد بر لزوم آسيب‎ شناسي براي رفع موانع و اصلاح مقررات دست ‎و پاگير در بخش توليد تصريح کرد: همان طور که تسهيل فضاي کسب ‎و کار اهميت بالايي دارد، هر مقرراتي که دست ‎و پاي توليد را مي‌بندد، بايد اصلاح و موانع توليد برطرف شود.

رئيسي در خصوص رسيدگي به تخلفات در واگذاري‌ها و اجراي سياست‌هاي خصوصي سازي خاطرنشان کرد: دستگاه قضايي غالب واگذاري‌هاي مسأله دار را بررسي کرده و به پرونده‌هاي زيادي از تخلفات صورت گرفته نيز رسيدگي شده است، که در همين ارتباط طي روز‌هاي آينده برخي پرونده‌هاي جديد که آماده ارائه به دادگاه شده‌اند، مورد رسيدگي قرار مي‌گيرند.


يادآور مي شود: پيش از سخنان رئيس قوه قضائيه، رئيس و تعدادي از اعضاي کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي به بيان ديدگاه‎ها، مطالبات و راهکار‌هاي خود براي بهبود وضعيت صنعت و معدن کشور پرداختند که " تشکيل دادگاه‎هاي تخصصي صنعت "، " رسيدگي به تخلفات مافياي صنعت خودرو و ترکيب سهامداران دو شرکت بزرگ خودروسازي کشور" ، " اصلاح قانون نحوه مشارکت بانک‎ها در بخش توليد "، " تداوم برخورد با تخلفات در واگذاري‎ها " و " شکل گيري دولت الکترونيک و يکپارچگي اطلاعات براي نتيجه ‎بخشي مبارزه با فساد اقتصادي و قاچاق " از مهم‌ترين محور‌هاي سخنان آن‌ها بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره