برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بررسی مکسوس G90، مینی‌ون مجلل چینی

منبع
چرخان
بروزرسانی
بررسی مکسوس G90، مینی‌ون مجلل چینی

چرخان/ مکسوس که برندی متعلق به گروه خودروسازی سایک چین است (مالک برند MG)، جدیدترین مینی‌ون خود را با نام G90 به بازار عرضه کرده است.

طراحی بیرونی مکسوس G90
این روزها تمام خودروسازانی که برای چین مینی‌ون تولید می‌کنند می‌دانند که باید بزرگ‌ترین جلوپنجره ممکن را روی خودروی خود قرار دهند و G90 هم از این قاعده مستثنی نیست. جلوپنجره مربعی بزرگ با قاب کرومی و الگوی داخلی V شکل ظاهر لوکس و چشمگیری به این خودرو بخشیده است ولی قطعاً آن را در مسابقه آئرودینامیک به یک بازنده تبدیل خواهد کرد. دی‌لایت‌های باریکی به شکل چوب هاکی از بالای این جلوپنجره به سمت پایین جریان پیدا کرده‌اند درحالی‌که چراغ‌های اصلی در قابی ذوزنقه‌ای در طرفین دماغه جای گرفته‌اند. این چراغ‌ها با تریم کرومی احاطه شده‌اند که از طریق اسپلیتر جلو به هم متصل می‌شود.

در نمای جانبی G90، فرم جعبه‌ای خودرو با دماغه عمودی و شیب ملایم خط سقف خود را نشان می‌دهد. همچنین در اینجا هم تزئینات کرومی زیادی در قسمت‌هایی مثل ستون C و رکاب‌ها دیده می‌شود تا بر لوکس بودن این مینی‌ون چینی تأکید کنند. در هردو طرف خودرو هم درهای کشویی برقی بزرگی تعبیه شده که موجب سهولت در ورود و خروج خواهد شد. رینگ‌های ستاره‌ای شکل پنج پره دوبل هم یکی دیگر از ویژگی‌های این قسمت هستند. در عقب G90 چراغ‌های منحصربه‌فرد X شکلی دیده می‌شوند که توسط یک نوار LED زیر شیشه عقب به هم متصل شده‌اند. این خودرو با 5.3 متر طول، 2 متر عرض و 1.84 متر ارتفاع، مینی‌ون بسیار بزرگی است.

داخل مکسوس G90
به لطف تجهیزات و تکنولوژی‌های فراوان، هم راننده و هم سرنشینان G90 احساس می‌کنند در خانه خود هستند. در جلو، یک پانل دیجیتالی بزرگ که شامل سه نمایشگر می‌شود، در کل عرض داشبورد کشیده شده است. علاوه بر این، یک نمایشگر سربالا (هدآپ دیسپلی) 10 اینچی هم در اینجا وجود دارد تا راننده مجبور نباشد نگاه خود را از جاده بردارد. دریچه‌های تهویه به شکل باریکی زیر این نمایشگرهای بزرگ تعبیه شده‌اند و از طریق دکمه‌های لمسی روی کنسول قابل‌کنترل هستند. روی کنسول میانی هم پد شارژر بی‌سیم، جا لیوانی و محفظه اشیا جای گرفته‌اند. شیفتر دنده به شکل دسته‌ای پشت غربیلک فرمان تعبیه شده و یک دوربین تشخیص چهره روی ستون A هم راننده را شناسایی کرده و تنظیمات موردنظر او را اعمال می‌کند.

کابین G90 در قسمت عقب اما با چهار صندلی خلبانی با زیر آرنجی، زیرپایی، تنظیم برقی، جا لیوانی و سینی داخلی، لوکس‌تر به نظر می‌رسد. برای سرنشینان ردیف دوم همچنین نمایشگرهای لمسی دیجیتالی یکپارچه‌ای در دسته صندلی‌ها تعبیه شده که از این طریق می‌توانند نمایشگرهای 10 اینچی پشت صندلی‌های جلو را کنترل کنند. تغییر نورپردازی 64 رنگ داخلی، کنترل تنظیمات تهویه و ماساژور صندلی‌ها هم از دیگر کاربردهای این نمایشگرهای لمسی هستند. علاوه بر این، سرنشینان می‌توانند از سانروف بازشوی دوبخشی و سیستم صوتی JBL هم لذت ببرند. تودوزی چرمی دورنگ به همراه تریم‌های طلایی نیز فضای کاملاً لوکسی را در داخل این مینی‌ون چینی ایجاد کرده‌اند.

قیمت و پیشرانه‌ها
پیشرانه اصلی G90 یک نمونه 2 لیتری توربوشارژ بنزینی با 230 اسب بخار قدرت است اما از آنجایی‌ که مکسوس قصد دارد این مینی‌ون لوکس را در بازارهای خارج از چین هم عرضه کند، یک موتور 2 لیتری توربودیزل با تنها 120 اسب بخار قدرت را هم برای آن در نظر گرفته است. قیمت مکسوس G90 در بازار چین از 219,900 یوآن معادل 33,300 دلار آغاز می‌شود و نهایتاً به 329,900 یوآن معادل 50 هزار دلار می‌رسد. این مینی‌ون جدید در بازار چین باید با گک ترامپچی M8 رقابت کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar