برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

لکسوس LFA کرومی ۱ میلیون دلاری در بازار بدون طرفدار!

منبع
پدال
بروزرسانی
لکسوس LFA کرومی ۱ میلیون دلاری در بازار بدون طرفدار!

پدال/ اگرچه لکسوس LFA به خاطر پیشرانه فوق‌العاده و عملکرد جذابش تحسین می‌شود اما از نظر فروش محصولی موفقیت‌آمیز برای این خودروساز ژاپنی نبوده است. در واقع فروش همه ۵۰۰ دستگاه LFA چندین سال طول کشید و خودرویی که مشاهده می‌کنید هم‌اکنون در آلمان عرضه شده و نشان می‌دهد که فروش LFA برای نمایندگی‌ها چه سختی‌هایی دارد.

این LFA که در تصاویر دیده می‌شود فقط ۸۷۰ کیلومتر کار کرده و توسط اتو لیوی فروخته می‌شود. قیمت خودرو نیز رقم هنگفت ۱,۰۴۹,۶۰۰ یورویی معادل حدود ۱,۰۵۳,۰۰۰ دلار را نشان می‌دهد که البته شامل ۱۹ درصد مالیات بوده و به نظر نمی‌رسد که خریداری برای آن وجود داشته باشد. در واقع نمایندگی یاد شده حداقل از سال ۲۰۲۰ تاکنون به دنبال فروش LFA بوده اما فعلاً خریداری برای آن پیدا نشده است.

قطعاً برجسته‌ترین جنبه این خودرو طرح کرومی آن خواهد بود هرچند این طرح کرومی به‌صورت رنگ در بدنه پاشیده نشده و فقط یک پوشش ساده است که به راحتی می‌تواند از روی بدنه جدا شود. کابین نیز به اندازه بدنه برجسته به نظر می‌رسد زیرا ترکیبی از چرم قرمز روشن، عناصر آلومینیومی و تریم چرم مشکی است. و حالا نوبت به پیشرانه این خودرو می‌رسد. نیروگاه ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری تنفس طبیعی LFA با همکاری یاماها تولید شده و بسیاری از افراد این نیروگاه را یکی از بهترین پیشرانه‌های تولید شده می‌دانند. دورگیری و صدای پیشرانه LFA باعث می‌شود این خودرو کاملاً از رقبای خود متمایز شود. ما حدس می‌زنیم قیمت بالا دلیل اصلی عدم فروش LFA موردبحث بوده است. قیمت مدل‌های کارکرده LFA در سال‌های اخیر افزایش یافته اما نسخه‌های کم کارکرد این خودرو با قیمت بیش از ۱ میلیون دلار فروخته نشده‌اند و تنها نسخه تولید محدود نوربرگ رینگ چنین ارزش بالایی دارد. بد نیست بدانید سال پیش یک نسخه تقریباً صفرکیلومتر از LFA با قیمت ۷۸۱۸۰۰ دلار به فروش رسید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره