برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

ویدیوی معرفی اولین شاسی بلند آفرودی و ژاپنی سامانه وارداتی ها

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ویدیوی معرفی اولین شاسی بلند آفرودی و ژاپنی سامانه وارداتی ها

آخرین خودرو/ در این گزارش به سراغ ویدیوی معرفی اولین شاسی بلند آفرودی سامانه وارداتی ها رفته ایم. سوزوکی جیمنی ۵ در به عنوان شاسی بلند دو دیفرانسیل ژاپنی توسط شرکت راسا موتور خاورمیانه در سامانه وارداتی ها به فروش می رسد. راسا موتور خاورمیانه برنامه دارد تا تیپ های مختلف سوزوکی جیمنی را در نسخه های سه در و پنج در به بازار ایران عرضه کند. در حال حاضر اولین محموله این شاسی بلند آفرودی و وارداتی به ایران رسیده و ما در این گزارش به سراغ معرفی ویدیویی این خودروی ژاپنی رفته ایم. گفته می شود که سوزوکی جیمنی ۵ در با قیمتی کمتر از ۲.۴ میلیارد تومان به دست مشتریان سامانه خواهد رسید. نکته مهم در مورد جیمنی، تقاضای بالای این خودرو در بازار جهانی است که باعث شده تا یکی از پرفروش ترین خودروهای رده قیمتی خود باشد.


مشخصات سوزوکی جیمنی ۵ در
سوزوکی جیمنی با دو پیشرانه ۶۵۰ سی سی توربو و ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به بازار جهانی معرفی شد. اما نسخه رایج این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز دارد و در بازار جهانی، جیمنی نسل چهارم با همین پیشرانه شناخته می شود. این پیشرانه چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ ۱۰۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۰ نیوتن متر تولید می کند. با این توان جیمنی ۵ در ۱.۲ تنی، می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی ۱۵ ثانیه ثبت کند. جعبه دنده جیمنی ۵ در راسا موتور خاورمیانه از نوع ۴ سرعته اتوماتیک AT با فناوری اووِر درایو است که توان را به چرخ های جلو و عقب می رساند. مصرف سوخت بهینه جیمنی کمتر از ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و یکی از کم استهلاک ترین پیشرانه های کمپانی سوزوکی را دارد.
ساختار فنی این خودرو شاسی مستقل بوده و از تعلیق فنر لول و اتصال های سه بخشی برای تعلیق جیمنی استفاده شده است. همچنین مسئله سبب شده تا در کنار ضرایب خوب جعبه دنده و دیفرانسیل ها، توان حرکتی جیمنی در آفرودهای جنگلی و کوهستانی مناسب باشد. یکی از جذابیت های سوزوکی جیمنی در رده قیمتی خود، مناسب بودن آن برای استفاده های روزمره و شهری است و از طرفی می بینیم که همین خودروی کم استهلاک و کم خرج، قابلیت آفرود واقعی را در اختیار رانندگان می گذارد.
امکانات رفاهی و ایمنی سوزوکی جیمنی ۵ در را می توان در تیپ GLX منطقی دانست. راسا موتور این شاسی بلند آفرودی را در دو تیپ GL و GLX عرضه می کند. سوزوکی جیمنی راسا موتور خاورمیانه در تیپ GLX به فرمان کمکی برقی، تنظیم وضعیت انتقال قدرت چرخ های جلو و عقب با قابلیت کمک سنگین، شبیه ساز قفل دیفرانسیل الکتریکی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، شش کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، فناوری LED چراغ ها با چراغشوی، سنسور نور و… مجهز است. در تیپ GL سوزوکی جیمنی ۵ در امکانات کمتری دیده می شود.






به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir