برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سهراب سلیمی: راه نقد بسته باشد، راه ارتباط مسدود می‌شود

منبع
صبا
بروزرسانی
سهراب سلیمی: راه نقد بسته باشد، راه ارتباط مسدود می‌شود

صبا/ سهراب سلیمی کارگردان و بازیگر تئاتر گفت: اگر جامعه از روحیه نقادی برخوردار نباشد و شما این امکان را برای نقد نداشته باشید، انسان و جامعه تک‌بعدی شکل می‌گیرد و طبیعتاً زمانی که راه نقد بسته شد، راه ارتباط نیز تنگ و ضعیف‌تر خواهد شد.
سهراب سلیمی در مورد حضور چهره‌های اینستاگرامی در تئاتر گفت: به هر حال هیچ فردی نمی‌تواند تمام دستاوردهای آنچه که مربوط به حوزه فضای مجازی می‌شود را انکار کند اما نوع بهره‌وری و استفاده‌ها کاملا متفاوت است. در مواقعی آن‌قدر تنگنا برای هنرمند به وجود می‌آید که طبیعتاً راه و روزنه‌ای پیدا می‌کند که به فضای مجازی تکیه می‌کند و از آن طریق سعی می‌کند امیال، آرزوها و اهدافشان را پیاده کنند اما با تمام احترامی که قائل هستم، اما نوع نگرش و تأثیرگذاری که در فضای مجازی وجود دارد، باید کار حساس و هوشمندانه‌ای صورت گیرد.
او ادامه داد: من به شخصه می‌گویم که از این موضوع هم استقبال و هم نقد می‌کنم. نوع استقبال آن، بهره‌وری است و نوع نقد نیز، عدم نوع بهره‌وری آن است که طبیعتاً اگر جامعه از روحیه نقادی برخوردار نباشد و شما این امکان را برای نقد بنده نداشته باشید، در واقع انسان و شرایط اجتماعی تک‌بعدی شکل می‌گیرد و طبیعتاً زمانی که راه نقد بسته شد، راه ارتباط نیز تنگ و ضعیف‌تر خواهد شد.
این کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های تازه خود گفت: آخرین کار بنده نمایشنامه آقای اشمیت کیه بود که در سال ۱۴۰۱ در مجموعه ایرانشهر برگزار شد اما در یک مدت زمان خاص و کوتاهی که قرار بود ۴۵ اجرا برگزار شود، اما به دلیل شرایط موجود آن زمان ادامه کار ندادم و طی صدور بیانیه‌ای اعلام کردم که شرایط ادامه کار را ندارم.
سلیمی در پایان در مورد شرایط موجود در تئاتر کشور اظهار داشت: امیدوار هستم شرایط به سمت و سویی حرکت کند که هر شخصی با هر نوع اندیشه، باور، سلیقه‌ و گرایشی بتواند آزادانه کار کند و محیط و عرصه سانسور هرچقدر تنگ و تنگ‌تر و گاها مسدودتر شود. هنر هیچ چارچوبی را قبول نمی‌کند و حاضر نیست در آن چارچوب به فعالیت خود ادامه دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره