برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بیانیه جمعی از هنرمندان در حمایت از حضور سه چهره فرهنگی

منبع
صبا
بروزرسانی
بیانیه جمعی از هنرمندان در حمایت از حضور سه چهره فرهنگی

صبا/ بیانیه جمعی از هنرمندان در حمایت از حضور سه چهره فرهنگی در دور دوم انتخابات مجلس
جمعی از هنرمندان در حمایت از حضور سه چهره فرهنگی در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کردند.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
«مردم شریف تهران
سلام علیکم
فرهنگ بخش مهمی از فضای حیاتی انسان پایه و مبنای هر حرکتی در کشور و سازنده رفتار مدیران در سطوح مختلف است مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی، گره‌های سبک، زندگی و مسائل تربیتی زمانی به سمت حل شدن پیش می‌روند که نگرش و بینش فرهنگی انقلابی همچون نرم‌افزار بر ذهن مسئولان و تصمیم‌گیران حاکم باشد و اولویت‌ها و ظرافت‌های آن درک شود. این نگاه برای پیشرفت کشور باید از یک سو در برابر تندروی‌ها و افراط‌گری‌ها بایستد و از سوی دیگر در مقابل تهاجم همه جانبه به هویت و فرهنگ ایرانی دچار انفعال نشود و عاقلانه تدبیر کند. مجلس در حوزه فرهنگ نهادی است که می‌تواند با تبدیل سیاست‌های کلان به راهبردهای عملیاتی قانون‌گذاری نهادسازی و نظارت بر مسیر اجرا ایفای نقش موثر کند به همین دلیل تقویت این نهاد ریل گذار و ناظر برای تقویت عرصه سیاستگذاری و مدیریت فرهنگی سلباً و ایجاباً دارای اهمیت است. با توجه به شرایط عمومی کشور و نتایج دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی ایفای این نقش توامان ایجابی و سلبی نیازمند حضور عناصر خردمند، کاردان و معتدلی است که در صحن مجلس و کمیسیون فرهنگی قادر و مایل به حمل بار سنگین فرهنگ فخیم ایرانی و اسلامی ما باشند. از این رو ما امضا کنندگان این نامه معتقدیم از میان سی‌ودو و نامزد حاضر در دور دوم انتخابات حضور آقایان دکتر حسن خجسته و دکتر اصغر پورمحمدی و نیز سرکار خانم دکتر فاطمه قاسم پور به عنوان سه شخصیت فرهنگی خوش سابقه در ترکیب آینده بهارستان کمک موثری به بهبود فضای فرهنگ و جامعه ایران در سالهای پیش رو خواهد بود.

این بیانیه به امضای مرتضی روحانی، میثم غلامی، سجاد صفار هرندی، مصطفی غفاری، محمد سرشار، جواد موگویی، کمیل خجسته، سید احمد موسوی، سید حسین شهرستانی، احسان باقری، حسین محمدی سیرت، سید جواد حسینی، محمدرضا شفیعی و  محمد پورغلامی رسیده است.»
تبلیغات دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره