4295 3 نظـــــــر  

روزنامه شهروند/  هميشه چند هفته مانده به آغاز جشنواره فيلم فجر بازار شايعات و گمانه‌زني‌هاي گوناگون درباره اسامي افراد و فيلم‌هاي شرکت‌کننده در اين رخداد مهم سينمايي کشور داغ مي‌شود. اين اتفاق البته سال‌هاي دورتر بسيار شايع‌تر و فراگيرتر بود. فستيوال فجر در آن روزگاران به‌عنوان ويترين سينماي ‌سال آينده اکران حکم مرجعي را داشت براي اهالي و دوستداران سينما تا ترکيب فيلم‌هاي اکران‌ سال آينده سينماي ايران را يک‌ماه‌واندي پيش از آغاز ‌سال جديد به تماشا بنشينند. آن‌روزها ترکيب فيلم‌ها و فيلمسازان شرکت‌کننده در هر دوره از جشنواره چنان کنجکاوي‌‌برانگيز بود که رسانه‌ها از مدت‌ها قبل از آغاز جشنواره صفحات زيادي را به حدس و گمان‌ها و تحليل اخبار و اطلاعات به‌دست‌آمده از مراجع رسمي درباره فيلم‌ها و فيلمسازان اختصاص مي‌دادند. امروز اما بيش از يک دهه است جشنواره فيلم فجر خاصيت ويترين‌گونگي خود را از دست داده است. ديگر اين روزها شرکت در جشنواره تنها راه اکران يک فيلم در‌ سال پيش‌رو نيست. اما باوجود اين کسادي آشکار جشنواره، باز هم جشنواره فجر چنان جايگاه و قدر و قيمتي ميان سينمادوستان دارد که با اشتياق فهرست فيلم‌ها و حاضران و غايبان اين رخداد معظم را انتظار کشيده و حدس‌وگمان‌هاي‌شان را در اين‌باره با هم در ميان بگذارند. چيزي مثل صف‌هاي هميشگي جشنواره فجر که با اينکه سال‌هاست ديگر آن ازدحام و شروشور صف‌هاي دهه ٦٠ و ٧٠ را ندارد، اما باز هم بحث‌هايي که ميان همان تماشاگران معدود نيز دربرمي‌گيرد، رنگ‌وبوي آن سال‌ها را دارد...
در نگاهي از اين زاويه به‌نظر مي‌رسد جشنواره امسال، جشنواره‌اي کم‌بهره از نام‌هاي بزرگ باشد. با اينکه سال‌هاست نسل فيلمسازان کنجکاوي‌برانگيز سينماي ايران تغيير کرده و به قولي سال‌هاست که بزرگان قديمي اين سينما در حد و اندازه نام‌شان کار نکرده و جور آنها را سينماگران جوان تازه از گرد راه رسيده کشيده‌اند، اما هنوز هم جذابيت حضور بزرگان سنتي سينماي ايران چنان هست که همگان منتظر اعلام اسامي و آثار باشند تا بدانند آيا فيلمسازان محبوب سال‌هاي جواني آنان در جشنواره امسال هستند يا نه. در نگاهي گذرا به اسامي فيلم‌هاي انتخاب‌شده جشنواره امسال به‌نظر مي‌رسد جشنواره امسال از اين حيث جشنواره‌اي نااميد‌کننده باشد. اين البته رخدادي معمول در تمام جشنواره‌هاي چهار- پنج‌سال اخير است و البته در تمام اين سال‌ها نيز پديده‌هايي پيدا شده‌اند که بتوانند در غياب بخش اعظمي از بزرگان اين سينما بار جذابيت جشنواره را بر دوش کشيده و تنور فستيوال را گرم و روشن نگه دارند. بايد ديد امسال در غياب داريوش مهرجويي، ابراهيم حاتمي‌کيا، اصغر فرهادي، بهمن فرمان‌آرا، رخشان بني‌اعتماد، ابوالحسن داودي، تهمينه ميلاني و شماري ديگر از نام‌هاي بزرگ سينما چه پديده‌هايي خود را نشان خواهند داد...
مطلبي که در پي مي‌آيد نگاهي دارد به شماري از نام‌هاي بزرگي که بودن‌شان در جشنواره مي‌تواند آن را گرم‌تر و حداقل پرخبرتر کند. با اينکه به قول دوستي بايد فيلم‌هاي خوب هر ‌سال را در ميان آثار فيلم اولي و دومي‌ها جست‌وجو کرد اما هنوز هم اين نام‌ها هستند که پيش از آغاز جشنواره تنور آن را گرم مي‌کنند تا روزي که پديده‌اي بيايد و نگاه‌ها را متوجه خود کند...
قاتل اهلي مسعود کيميايي
مسعود کيميايي تاکنون، پيش از جديدترين فيلمش قاتل اهلي، ٢٨ فيلم ساخته که البته دو فيلم از اين ميان فيلم‌هاي نيمه‌بلند بوده‌اند. با اين اوصاف خود اين فيلمساز و البته دوستداران آثار او حضور اين سينماگر بزرگ را در جشنواره فجر به‌کرات تجربه کرده‌اند اما نکته‌اي که در اين بين وجود دارد اين است که انگار حضور کيميايي در جشنواره فجر عادي نمي‌شود. او چه در زمان‌هايي که بهترين فيلم‌هايش را به جشنواره داده و چه سال‌هايي که آثار ضعيف‌ترش در فستيوال فجر به نمايش درآمده‌اند، هميشه در ميان عوامل و عناصر رونق‌دهنده جشنواره جايگاه مهمي داشته و به‌نظر مي‌رسد امسال هم در اين قاعده استثنايي نباشد...
مسعود کيميايي در صحبت درباره جديدترين فيلمش گفته که «قاتل اهلي» هيچ شباهتي به آثار تاکنون ساخته‌شده‌اش ندارد. درواقع مي‌توان گفت که کيميايي به دوستدارانش اين کد را داده که بايد انتظار تماشاي تصويري تازه از کيميايي را داشته باشيم. اين نکته البته در عين اميدبخش‌بودن، ترساننده نيز است. فراموش نکرده‌ايم که تاکنون هر زمان که کيميايي درباره ساخت فيلمي متفاوت با کليت آثارش سخن گفته، آثاري را روانه پرده کرده که دوستدارانش را راضي نکرده‌ است. «سربازهاي جمعه»، «محاکمه در خيابان» و «متروپل» در سال‌هاي اخير از زبان سازنده‌شان فيلم‌هاي متفاوتي قلمداد شده‌اند و تقريبا همه مخاطبان کيميايي در اين واقعيت که اين سه فيلم از ناموفق‌ترين آثار اين سينماگر بزرگ و بارها امتحان پس داده است، ترديد ندارند. پس همين ابتدا بايد دعا کنيم تفاوت موجود ميان «قاتل اهلي» با ديگر ساخته‌هاي کيميايي از جنس تفاوت‌هاي سه فيلمي نباشد که دوست و دشمن را نااميد کردند...
«قاتل اهلي» بسان ديگر آثار سازنده‌اش درامي اجتماعي است؛ درامي اجتماعي که در تهران امروز مي‌گذرد و قرار است واقع‌گرايانه، اجتماع اين دوران را از نگاه مولفش روايت کند. «قاتل اهلي» که داستان زندگي حاج آقا دکتر جلال سروش با بازي پرويز پرستويي را روايت مي‌کند و به گفته کيميايي فيلم پرهزينه‌اي هم نيست، در سال‌هاي اخير نخستين و تنها فيلم کيميايي است که تهيه‌کننده ديگري پشت کار حضور داشته. درواقع بعد از فيلم سربازهاي جمعه که هدايت فيلم آن را تهيه کرده بود، بقيه آثار کيميايي را در اين سال‌ها خودش تهيه کرده، بنابراين شنيده‌شدن نام منصور لشگري‌قوچاني که پيش از اين «خط ويژه» و «عصر يخبندان» را با مصطفي کيايي و «کوچه بي‌نام» و «هفت ماهگي» را با ‌هاتف عليمرداني کار کرده در نوع خودش کنجکاوي‌برانگيز به‌نظر مي‌رسد. فيلم در اسامي بازيگران نيز تفاوت عمده‌اي را با ديگر آثار فيلمساز در ١٢- ١٠‌سال اخير نشان مي‌دهد. يادمان نرفته که از «اعتراض» به بعد نقش اصلي تمام فيلم‌هاي استاد را پسرش پولاد ايفا کرده و حالا شنيدن اين خبر که نقش اصلي اين فيلم را پرويز پرستويي در نخستين همکاري‌اش با کيميايي برعهده دارد، «قاتل اهلي» را از اين جنبه نيز جذاب مي‌کند. درواقع از روزي که پولاد که حضورش فصل مشترک چند فيلم اخير کيميايي بوده در صفحه شخصي‌اش نوشت متاسفانه نمي‌توانم در فيلم تازه پدرم بازي کنم، چون قراردادي با يک پروژه بسته‌‌ام که مانع اين همکاري ديرينه شده و برخلاف ميل باطني‌ام در «قاتل اهلي» بازي نمي‌کنم؛ «قاتل اهلي» اين کنجکاوي را ايجاد کرد که ماحصل همکاري يکي از تحسين‌شده‌ترين بازيگران بعد از انقلاب با کارگرداني که هميشه بهترين بازي‌ها را از بازيگرانش گرفته، چه خواهد بود...
حضور فرشاد محمدي به‌عنوان مدير فيلمبرداري ديگر تفاوت اين فيلم با فيلم‌هاي قبلي کيميايي است. فيلم‌هاي کيميايي تا «متروپل» توسط عليرضا زرين‌دست و گاه‌ کلاري گرفته مي‌شدند و تورج منصوري پيش از فرشاد محمدي تنها موردي بود که در سال‌هاي اخير کيميايي به فيلمبردار ديگري اعتماد کرده بود. حالا با اين اوصاف بايد ديد اعتماد کيميايي به اين فيلمبردار جوان‌تر آيا برايش راضي‌کننده بوده يا او دوباره به همکاري با فيلمبرداران شناخته‌شده قديمي باز خواهد گشت؟ به‌جز پرويز پرستويي؛ پگاه آهنگراني، امير جديدي، پرويز پورحسيني، لعيا زنگنه، حميدرضا آذرنگ، اميرحسين رستمي، حميدرضا افشار، رضا رشيدپور، اکبر معززي، سعيد پيردوست، شراره دولت‌آبادي و ثريا قاسمي ديگر بازيگران «قاتل اهلي» هستند. براي ديدن اينکه آيا کيميايي توانسته به دوران موفقش بازگشته و فيلمي به همان اندازه راضي‌کننده حاصل آورد يا نه؛ تنها بايد بيست و چند روز ديگر صبر کنيم، البته اگر «قاتل اهلي» به جشنواره برسد. اگر همه‌چيز دست خود مسعود کيميايي بود، او که به‌عنوان يکي از حرفه‌اي‌ترين فيلمسازان اين مرزوبوم شناخته مي‌شود، قطعا فيلم را به جشنواره مي‌رساند. اما حرف و حديث‌هايي که درباره اختلافات کيميايي و منصور لشگري‌قوچاني شنيده مي‌شود -و باوجود معرفي فيلم در بين آثار پذيرفته‌شده، هنوز هم ظاهرا ميان اين دو اختلاف وجود دارد- موضوع را اندکي پيش‌بيني‌ناپذير کرده است. به‌هرحال چاره‌اي نيست جز صبر و انتظار که چه خواهد شد...
سوفي و ديوانه مهدي کرم‌پور
جديدترين ساخته مهدي کرم‌پور بعد از فيلم پر سروصداي «پل چوبي» -که نتوانست انتظارات ايجادشده را پاسخي درخور دهد- درام عاشقانه‌اي است با بازي امير جعفري، محمدرضا شريفي‌نيا، سيامک صفري، الهه حصاري و سعيد پورصميمي که توسط کرم‌پور و مهدي سجاده‌چي نوشته شده است. «صوفي و ديوانه» که گفته مي‌شود درون‌مايه‌اي فلسفي دارد، به اين دليل از آثار کنجکاوي‌برانگيز امسال به شمار مي‌آيد که مهدي کرم‌پور آن را ساخته. اين سينماگر که معمولا پيش‌توليد و توليدي پرخبر و پرسروصدا دارد، با اينکه زمان نمايش فيلم‌هايش معمولا توقعات را برآورده نمي‌کند، اما به همان دليل همواره جزو کارگردانان جذاب براي مطبوعات به شمار مي‌آيد. «صوفي و ديوانه» نيز از اين قاعده مستثني نيست. کرم‌پور تاکنون فيلم‌هاي «تولدي ديگر»، «چه کسي امير را کشت»، «تهران: سيم آخر» و «پل چوبي» را ساخته و فيلم چه کسي امير را کشت يکي از متفاوت‌ترين و بهترين فيلم‌هاي اين سال‌ها محسوب مي‌شود...
رگ خواب حميد نعمت‌الله
سال‌هاست که نعمت‌الله را به‌عنوان سينماگري مي‌شناسيم که آثارش نه‌تنها ارزش ديدن که ارزش دنبال‌کردن دارند. فيلم‌هايي اجتماعي که البته متفاوت از جريان غالب آثار اجتماعي سينماي ايران هستند و چه از نظر داستان‌پردازي و چه شخصيت‌هاي داستاني آثار رنگ‌وبوي شخصي سازنده‌شان را دارند. «بوتيک»، «بي‌پولي» و «آرايش» غليظ با تفاوت‌هايي که با جريان سينماي اجتماعي ايران و نيز ميان خودشان نشان مي‌دهند، پيش‌بيني‌ناپذيربودن حرکت نعمت‌الله در ساخته بعدي‌اش را بيشتر مورد تأکيد قرار مي‌دهند. از اين نگاه «رگ خواب» نيز يکي از آثار کنجکاوي‌برانگيز امسال است. فيلمي با داستاني زنانه که نقش اصلي‌اش را ليلا حاتمي هميشه در اوج بازي کرده؛ بازيگري که يک همکاري پرثمر با نعمت‌الله را نيز در فيلم بي‌پولي در کارنامه‌اش دارد. شنيده‌ها حاکي از اين است که «رگ خواب» ملودرامي تلخ و گزنده شده و اينکه شايعات از محبوبيت فيلم ميان هيأت انتخاب فيلم‌هاي جشنواره خبر مي‌دهند، يعني که تلخي فيلم نااميد‌کننده نيست؛ به عبارت بهتر آن رنگ‌وبوي نعمت‌اللهي را در اين فيلم نيز مي‌توان رديابي کرد. به‌هرحال مي‌دانيم که سياست دوره‌هاي اخير جشنواره پروبال دادن به فيلم‌هاي اميدبخش بوده است... علاوه بر ليلا حاتمي، کوروش تهامي و حميدرضا آذرنگ ديگر بازيگران اين فيلم هستند که معصومه بيات فيلمنامه‌اش را نوشته و خود نعمت‌الله تهيه‌کننده است. «رگ خواب» ابتدا با نام «مينا»، پروانه ساخت گرفته بود.
يک روز به‌خصوص همايون اسعديان
با اينکه «طلا و مس» و «بوسيدن روي ماه» در سال‌هاي اخير همايون اسعديان را به‌عنوان فيلمساز محبوب سياسيون به اصطلاح فرهنگ‌دوست معرفي کرده‌اند اما اين فيلمساز کارکشته طيف متنوعي از آثار گوناگون را در کارنامه‌اش دارد. «نيش»، «شب روباه»، «مردآفتابي» و... نشان از اين دارند که اسعديان از تجربه‌هاي تازه هراسي ندارد؛ بنابراين حالا که شنيده شده «يک روز به‌خصوص» در مقايسه با فيلم‌هاي اخير همايون اسعديان فيلم متفاوتي است، بر کنجکاوي مخاطب براي ديدن اين فيلم بيشتر دامن زده مي‌شود...
«يک روز به‌خصوص» درباره جواني است که بايد براي نجات جان خواهرش دست به انتخابي خاص بزند. اين فيلم که گفته مي‌شود در يک بيمارستان فيلمبرداري شده از بازي بازيگراني چون مصطفي زماني، پريناز ايزديار، فرهاد اصلاني و محسن کيايي بهره‌مند است. کساني که بخش‌هايي از فيلم را ديده‌اند ايفاي نقش زماني و اصلاني را در اين فيلم مورد اشاره قرار داده و تحسين مي‌کنند. به‌هرحال اسعديان نشان داده که چه در زمينه بازي گرفتن از بازيگران و چه در روايت داستان‌هاي متفاوت انساني با ضرباهنگ کند تبحري خاص دارد و اين خود به تنهايي مي‌تواند کنجکاوي براي ديدن جديدترين ساخته اين کارگردان را در جشنواره امسال فجر افزايش دهد...
فراري عليرضا داودنژاد
سال‌هاست که ديگر خبري از داودنژاد در جشنواره فيلم فجر نيست. او که زماني با فيلم‌هايي چون «نياز»، «مصايب شيرين» و چندين و چند فيلم ديگر چشم و چراغ جشنواره بود، اکنون سال‌هاست سرش را به ساخت آثار تجربي متفاوت روغن مار گرم کرده و به اين دليل شنيده‌شدن نام داودنژاد به‌عنوان يکي از کارگرداناني که فيلمش موردپسند هيأت انتخاب قرار گرفته، خوشحال‌کننده است... «فراري» بازگشت داودنژاد به جريان اصلي سينماست. فيلمي قصه‌گو و مخاطب‌محور که طبق شنيده‌ها خوش‌ساخت و جذاب از کار درآمده است. اگر شنيده‌ها درباره «فراري» درست باشد بايد گفت که پس از سال‌ها عليرضا داودنژاد دوباره نگاه‌ها را در جشنواره امسال متوجه خودش خواهد کرد. اتفاقي که هم براي داودنژاد و هم براي کليت سينماي ايران اتفاق دلپذيري است...
کاناپه کيانوش عياري
عياري هم سال‌هاست از سينما دور مانده. بعد از جنجال‌ها و درگيري‌هاي پيش آمده سر فيلم خانه پدري که درنهايت به توقيف آن فيلم منتهي شد؛ اين سينماگر برجسته سينماي آزاد سابق که شماري از بهترين فيلم‌هاي واقع‌گراي سينماي بعد از انقلاب را ساخته، يا به دليل اين‌که ديگر دل و دماغ کار کردن نداشت يا به هر دليل ديگري سال‌ها از سينما دور ماند تا امسال که گفته مي‌شود با «کاناپه» يکي از بهترين فيلم‌هايش را به جشنواره امسال عرضه مي‌کند. درباره «کاناپه» با اين‌که تاکنون خلاصه داستاني از طرف سازندگان اعلام نشده اما توجه به نام عياري و ترکيب بازيگراني متشکل از فرهاد آئيش، ابوالفضل پورعرب، بابک حميديان و يک چهره نوآمده آن را از فيلم‌هاي کنجکاوي‌برانگيز امسال مي‌کند. «کاناپه» ظاهرا پيش‌توليد شلوغ و پرسروصدايي هم داشته به نحوي که از ترکيب شهاب حسيني، ترانه عليدوستي و مهدي‌هاشمي به ترکيب فعلي رسيده؛ با اينکه عده‌اي نيز آغاز فيلمبرداري شهرزاد ٢ را دليل تغيير گروه بازيگران «کاناپه» مي‌دانند. به‌هرحال «کاناپه» اگر به جشنواره برسد، قطعا فيلمي خواهد بود که نگاه‌هاي زيادي به آن دوخته شده و اين براي جشنواره غنيمتي است...
زير سقف دودي پوران درخشنده
پوران درخشنده پيش از فيلم هيس... سينماگري کنجکاو ‌برانگيز نبود. يکي بود در ميان ده‌ها کارگرداني که انگار در دهه ٦٠ مانده بودند. اما آن فيلم نگاه‌ها را تغيير داد. به اين دليل هم هست که «زير سقف دودي» که گفته مي‌شود درباره طلاق عاطفي در خانواده‌هاست تا اين حد انتظارات را باعث شده است. «زير سقف دودي» که از بازي فرهاد اصلاني در نقش اصلي بهره‌مند است، ظاهرا به سياق بيشتر فيلم‌هاي درخشنده ملودرامي اجتماعي است. همين هم انتظارات از اين فيلم را بيشتر افزايش مي‌دهد. درخشنده تاکنون نشان داده ملودرام‌ساز قابلي در حد و اندازه سينماي ايران است و هر زمان بدون ادا و اطوارهاي هنرمندانه خواسته يک ملودرام موثر بسازد، موفق شده است. با اين ديد بايد «زير سقف دودي» را در جشنواره ديد تا ببينيم «هيس...» يک اتفاق بوده يا اين‌که درخشنده واقعا وارد يک دوره ديگر و يک سطح بالاتر در کارنامه‌اش شده است...
خفگي فريدون جيراني
بعد از فيلم جنجالي «من مادر هستم» و فيلم «خواب‌زده‌ها» که انتظارات را برآورده نکرد، شنيده مي‌شود فريدون جيراني با «خفگي» دوباره بازگشته به روزهاي اوجش. «خفگي» که مثل اغلب فيلم‌هاي جيراني ملودرامي با مايه‌هاي جنايي است، با گروه بازيگران کنجکاوي‌برانگيز و سناريويي جنايي که جيراني نشان داده علاقه و تبحر خاصي به کار در آن حيطه دارد، مي‌تواند يکي از گرم‌ترين روزهاي جشنواره را رقم بزند. در «خفگي» که فيلمنامه‌اش را خود جيراني نوشته، نويد محمدزاده، الناز شاکردوست، غلامحسين لطفي، ماهايا پطروسيان و پولاد کيميايي ايفاي نقش کرده‌اند و فيلم مي‌تواند يکي از بهترين آثار اين نويسنده و کارگردان محبوب باشد. شنيده‌ها نيز خبر از اين اتفاق مي‌دهند و گفته مي‌شود دوستداران ملودرام‌هاي اجتماعي در روز نمايش «خفگي» در جشنواره راضي از سالن خارج خواهند شد...
نگار رامبد جوان
رامبد جوان اصولا آدمي غيرقابل پيش‌بيني است. اين خصيصه در کارنامه سينمايي او نيز کاملا هويداست. با اينکه رامبد جوان در سينما جايگاهي هم‌قدرواندازه کارنامه تلويزيوني‌اش ندارد اما به‌نظر مي‌رسيد بعد از موفقيت «پسر آدم دختر حوا» و «ورود آقايان ممنوع» براي حفظ جايگاه تازه‌يافته‌اش در سينما همان راه را ادامه داده و به ساخت کمدي دست بزند. اما آنگونه که شنيده‌شده، فضاي چهارمين فيلم اين بازيگر و کارگردان محبوب ربطي به فيلم‌هاي قبلي‌اش ندارد و «نگار» فيلمي معمايي- جنايي است. «نگار» را جواد فرحاني تهيه کرده و خود رامبد جوان و نگار جواهريان نقش‌هاي اصلي آن را ايفا کرده‌اند... «نگار» از همان زمان توليد فيلمي پرسروصدا بود که البته بيشتر جاروجنجال ايجادشده پيرامون اين فيلم زندگي شخصي جوان را هدف گرفته بود. با تمام اين اوصاف «نگار» طبق شنيده‌ها فيلمي خوب و دلنشين شده و در انتخاب آن براي جشنواره، اجماع کاملي ميان هيأت انتخاب وجود داشته است.
گشت ارشاد ٢ سعيد سهيلي
جديدترين ساخته سعيد سهيلي آشکارا يک فيلم جشنواره‌اي نيست. اين البته روند غالب فيلمسازي سعيد سهيلي در دوره جديد فعاليت‌هايش بوده و به نظر هم نمي‌رسد به اين زودي‌ها دستخوش تغيير شود. درواقع سهيلي که زماني فيلم‌هاي تندوتيز و اغلب خوش‌ساختش به دليل عدم استقبال مخاطب پاياني خوش نمي‌يافتند، در دوره جديد فعاليت‌هاي سينمايي‌اش با ساخت «چارچنگولي»، «گشت ارشاد» و «کلاشينکف» نشان داد تغييري اساسي در نوع نگاهش به سينما به‌وجود آمده و فروش ميلياردي فيلم‌ها هم نشان داد او الحق در اين زمينه نيز کارش را خوب بلد است... «گشت‌ارشاد ٢» قرار است ادامه ماجراهاي سه جوان گشت‌ارشاد باشد؛ چند‌سال بعد از ماجراهاي فيلم اصلي و نيز بعد از بلاهايي که به‌خاطر ساخت اين فيلم بر سر سهيلي آمد و کمترين آسيبش پايين کشيدن فيلمي بود که توانسته بود در مدت دو هفته حدود يک‌ونيم‌ميليارد تومان بفروشد. گروه بازيگران فيلم همان تيم گروه قبلي متشکل از حميد فرخ‌نژاد، پولاد کيميايي و ساعد سهيلي هستند و سناريو را نيز مهدي محمدنژاديان به همراه خود سعيد سهيلي نوشته‌اند. چنين به نظر مي‌رسد که اين فيلم ادامه‌اي باشد بر فروش‌هاي ميلياردي آثار سهيلي و البته جنجال‌هاي دنباله‌داري که اين فيلم‌ها باعث مي‌شوند. شايد هم اين جنجال‌ها از جشنواره کليد بخورند؛ بايد منتظر ماند و ديد...



با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد

4295 3 نظـــــــر