برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

«خنداننده شو» با شوخی‌های رکیک مخاطب جذب می‌کند

منبع
مهر
بروزرسانی
«خنداننده شو» با شوخی‌های رکیک مخاطب جذب می‌کند
مهر/ رضا صائمي منتقد سينما و تلويزيون درباره شوخي هاي کمدين هاي «خندوانه» با مسايل جنسي عنوان کرد که تلويزيون با اين کار قبح اين مسايل را ريخته است. رضا صائمي منتقد سينما و تلويزيون با اشاره به رويکرد برنامه «خندوانه» در پخش استندآپ کمدي ها و شوخي هاي مبتذلي که در آنها وجود دارد، بيان کرد: اين رويکرد اشتباه براي جذب مخاطب بيشتر است و انگار مي خواهد به مخاطب باج دهد تا اين برنامه را ببيند. وي ادامه داد: اينکه ما به هر نوع ادبيات طنازانه اي تن دهيم و يا بگوييم خط قرمزهاي ما کمرنگ شده است تا مخاطب بيشتري داشته باشيم عواقب خود را خواهد داشت و باعث مي شود کمدي و طنز را به سمت سقوط و لودگي و بي اخلاقي ببريم. اين منتقد تلويزيون درباره قدرت برنامه «خندوانه» در نمايش شوخي هاي رکيک آن هم بدون نظارت کارشناسان و مديران اظهار کرد: قدرتي به برنامه «خندوانه» داده مي شود و شايد به اين دليل است که تلويزيون برنامه پرمخاطب ندارد. «خندوانه» تنها برنامه اي است که مخاطب زياد دارد بنابراين قدرت بيشتري هم پيدا کرده است. شايد هم به دليل آن وضعيت روحي مردم در جامعه باشد که موجب شده است صداوسيما از اصول خود يک گام عقب بکشد. تلويزيون عملکرد رسانه هاي غربي در استفاده از ابزارهاي جنسي را نقد مي کند اما.. وي اين رويکرد را نقض شعارها و سياستگذاري هاي صداوسيما دانست و تصريح کرد: وقتي صداوسيما به عملکرد رسانه هاي غربي نقد وارد مي کند که از ابزارهاي جنسي استفاده مي کند اين پرسش مطرح مي شود که چرا خودش از اين ابزارها استفاده مي کند و چرا خودش خط قرمزها را مي شکند. صائمي با اشاره به فصل جديد «خندوانه» که پخش آن از ماه رمضان آغاز شده است، بيان کرد: اين برنامه ويژگي خاصي ندارد و مثل سريالي است که وقتي به سري هاي بعدي مي رسد نه تنها حرفي براي گفتن ندارد بلکه به تکرار رسيده است. اين منتقد و روزنامه نگار با اشاره به استندآپ ها توضيح داد: ذات طنز انتقاد است ولي خيلي از مواقع به نقدهاي اجتماعي که توسط برنامه سازان در فضاي طنز مطرح شده تذکر داده شده است بنابراين از آنجايي که صداوسيما نمي خواهد نقد اجتماعي داشته باشد و يا سياه نمايي کند از اين سوي بام افتاده است. رسانه ملي مي گويد من مرجع الگوسازي و اخلاق هستم و از طرفي در برنامه هاي پربيننده خود چنين نگاهي را مطرح مي کند. وي افزود: مديران صداوسيما مي دانند اعتماد عمومي مردم به اين رسانه کم شده است و مي خواهد از اين طريق مشروعيتي ايجاد کند که نشان دهد فضايي باز دارد و برعکس رويکرد بسيار غلطي را در پيش گرفته است. صائمي در پايان درباره شوخي هاي کمدين هاي «خندوانه» و رواج آنها در جامعه تاکيد کرد: تلويزيون با اين کار عادي سازي مي کند و قبح شوخي ها و مسايل جنسي را در جامعه مي شکند آن هم به قيمت اينکه مخاطبش را افزايش دهد. اين رويکرد از رسانه اي که هويتي فرهنگي دارد بعيد است و اتفاقا در تناقض با هويت اين رسانه است. همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد: آخرين خبر در سروش http://sapp.ir/akharinkhabar آخرين خبر در ايتا https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5 آخرين خبر در بله https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT آخرين خبر در گپ https://gap.im/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره