همشهری آنلاین/ میانگین تعداد تماشاگران تلویزیونی مراسم امی 2018 (که برخی آن را اسکار تلویزیون می‌دانند و می‌نامند) به 10.2 میلیون نفر رسید که 11 درصد از 11.4 میلیون تماشاگر مراسم سال گذشته کمتر بود. مراسم 180 دقیقه‌ای اهدای جوایز امی امسال شامگاه دوشنبه از شبکه NBC پخش شد و آن‌گونه که انتظار می‌رفت مورد توجه قرار نگرفت؛ حتی با وجود جایزه گرفتن چهره‌های محبوب مردم و خواستگاری روی صحنه.

مدیران شبکه NBC تلاش کردند کاهش تعداد تماشاگران تلویزیونی امی را با رخدادهای مشابه در دو مراسم اهدای جوایز گرمی و اسکار توجیه کنند اما نکته عجیب آنجا بود که تعداد تماشاگران پخش فوتبال آمریکایی در شبکه ESPN همزمان با مراسم امی بسیار بیشتر اعلام شد. به نظر می‌رسد تلویزیون در عرصه سرگرمی قافیه را به شبکه‌های اجتماعی باخته و تماشاگران ترجیح می‌دهند نام برندگان و لحظه‌های حساس را با گوشی‌های هوشمند خود دنبال کنند.

کارشناسان رسانه یکی دیگر از دلایل کاهش تعداد تماشاگران پخش تلویزیونی مراسم امی را ترکیب ناهمگون مجریان آن می‌دانند. کالین جاست و مایکل چه با وجود حضور در برنامه «زنده شنبه‌شب» نتوانستند سه ساعت مراسم را به گونه‌ای اجرا کنند که مورد توجه مردم قرار بگیرد. برخی می‌گویند حالا که آکادمی اسکار از دادن جایزه فیلم برگزیده مردم عقب‌نشینی کرده، بهتر است امی برای افزایش سطح هیجان و تعداد تماشاگران خود یک جایزه مشابه در نظر بگیرد.

یک شب پیش از اهدای جوایز امی، بیش از 20 میلیون آمریکایی پخش زنده فوتبال آمریکایی را تماشا کردند تا مشخص شود اگر برنامه‌ای دیدنی از تلویزیون پخش شود، مردم ترجیح می‌دهند به جای شبکه‌های اجتماعی و گوشی هوشمند، کنترل تلویزیون را دست بگیرند.

برنده بزرگ مراسم اهدای جوایز امی امسال فصل هفتم «بازی تاج و تخت» شبکه HBO بود که جایزه بهترین سریال درام را از آن خود کرد. کمدی «خانم مایسل شگفت‌انگیز» شبکه آمازون هم در مجموع هشت جایزه برد و شبی درخشان داشت.
همراهان عزیز، آخرین خبر را بر روی بسترهای زیر دنبال کنید:
آخرین خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرین خبر در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرین خبر در بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرین خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar