نظر منتقد هالیوود ریپورتر برای زوج جدیدی و ایزدیار در فیلم «هت تریک»
سایز متن
الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد!http://akhr.ir/5012237
۵.۳K
۱
روزنامه شهروند/ با پايان سيوهفتمين دوره جشنواره فيلم فجر اکران سينماها به وضع عادي خود بازگشته و چند فيلم جديد روي پرده رفته است. يکي از اين فيلمها که از روز گذشته اکران خود را آغاز کرد «هتتريک» است؛ فيلمي که توليدکنندگانش اينطور دربارهاش توضيح دادهاند: «فرزاد يه تنلشه که نميدوني با مشت بزني تو دهنش يا بغلش کني. زنش و دوست فابريکش کيوان، تنها کسايي هستن که ميتونن تحملش کنن. يه شب بعد از مهموني، ميخوان دسته جمعي برگردن خونه، ولي کسي نميدونه ايندفعه فرزاد چه گندايي زده.»
«هتتريک» به کارگرداني رامتين لوافي ازجمله فيلمهايي است که در جشنواره جهاني فيلم فجر به نمايش درآمد. در اين فيلم که به تهيهکنندگي مجيد مطلبي ساخته شده بازيگراني مثل امير جديدي، پريناز ايزديار، صابر ابر، ماهور الوند و همايون ارشادي حضور دارند. «هتتريک» در سيوششمين جشنواره جهاني فيلم فجر موفق به دريافت سيمرغ بلورين بهترين بازيگر زن و بهترين فيلمنامه شد.
خوشساخت
دبورا يانگ، منتقد نامآشناي نشريه هاليوود ريپورتر در يادداشتي به فيلم «هتتريک» سومين فيلم بلند رامتين لوافي پرداخته است. او نوشته است: «هتتريک» يک تريلر روانشناسانه خوشساخت است که توانسته به ژانر فيلمهايي از نوع خودش بيفزايد و با انتخاب بازيگران مناسب حس تعليق و کشش را در طول فيلم گسترش دهد. به شيوهاي متفاوت از نوع پيچيدگيهاي فيلمهاي اصغر فرهادي با حضور ديناميک شخصيتها و با ايجاد تعليق و جذابيت تأثير لازم را روي ذهن تماشاچي ميگذارد.
رامتين لوافي پيش از اين با فيلم نخستش موفق به دريافت تايگر آواردز از جشنواره رتردام و چندين جايزه ديگر از جشنوارههاي متعدد شده است. «هتتريک» بدون موسيقي متن و با تکيه بر ديالوگ مناسب که با وجود محدوديت لوکيشن و محدوديت زماني که داستان در آن ميگذرد تبديل به يک تئاتر فيلم نميشود، فيلمنامه و درام قوي و محکم، بازيهاي نافذ زوج امير جديدي و پريناز ايزديار و در عين حال بازي گسترده و وسيع صابر ابر و ماهور الوند را در خود دارد.
قصهاش را بدون لکنت روايت ميکند
سام بهشتي، منتقد سينما هم مهمترين ويژگي اين فيلم را «بيادعا بودن» آن ميداند: «بدون ادا و اطوار زيادي، قصهاي را از لايههاي زيرين اجتماعي بيرون کشيده و به طرز درستي روايت ميکند. زور نميزند که با التهاب کاذب و بيهوده، به بار دراماتيک قصه اضافه کند. بهراحتي روابط ميان کاراکترهايش را براساس موقعيت ترسيم و قصهاش را بدون لکنت و براساس لحظههاي نفسگير، مبتني بر يک منطق اصولي روايت ميکند. چفت و بستهاي فيلمنامه و کاشت و برداشتهايش در روند روايت قصه درست است.
ترکيب تيم بازيگري، چينش و انتخاب براساس تعقل، متناسب و مبتني بر شخصيتها صورت گرفته است. صابر ابر بازي منطقياي را ارايه ميکند. امير جديدي با خلاقيت و تکنيک فردي متفاوت ظاهر ميشود و پريناز ايزديار اينبار با گريم جذاب سعيد ملکان، بازي مقتدرانه و متفاوتي را ارايه ميکند، اما اوج خلاقيت کارگردان، انتخاب ماهور الوند است که بعد از فيلم دختر که حضور درستي داشت، در «هتتريک» به نقطه اوجي در کارنامهاش رسيده است و بعد از چند انتخاب بد، در اين فيلم حضور تاثيرگذاري هم در روايت قصه و هم بازيگري دارد.
فيلم «هتتريک» درواقع آغاز يک زندگي در کنار به پايان رسيدنِ زندگياي ديگر است؛ روايت چهار نفر که قرار است ناخواسته زندگيشان به نوعي با برد و باخت يک تيم ضعيف فوتبال در برابر يکي از بزرگترين تيمهاي دنيا رقم بخورد.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد