برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فردا، معرفی برترین‌های سیما از نظر مردم

منبع
خراسان
بروزرسانی
فردا، معرفی برترین‌های سیما از نظر مردم
خراسان/ در آستانه برگزاري مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره جام‌جم، هيجان رقابت در بخش‌هاي مختلف جشنواره افزايش يافته است. اما بدون ترديد، گرم ترين مصاف در بخش جديد اين جشنواره، يعني بخش مردمي در جريان است چون داوران اين بخش، مشتري اصلي محصولات رسانه ملي، يعني همه شهروندان هستند. با نگاه استراتژيک نيز برنامه‌هايي مي‌توانند تأثيرگذارتر باشند که علاقه و استقبال عموم و اکثريت مردم را جلب کرده باشند. به همين دليل هم جوايز مردمي جشنواره جام‌جم را بايد مهم ترين جايزه‌هاي اين جشنواره دانست. طي شب‌ها و روزهاي اخير، برنامه «خيابان جام‌جم» محلي براي معرفي گزينه‌هاي انتخاب مردمي بوده و سيما اين شرايط يکسان را براي همه فراهم کرده تا بتوانند خود را در ديدگان تماشاگران تلويزيون بهتر بنشانند. براي اولين بار قرار است برترين برنامه‌ها و هنرمندان تلويزيون با رأي مردم شناسايي و تقدير شوند به ويژه اين که بخش مردمي جشنواره جام‌جم با استقبال بينندگان تلويزيون همراه شده است و مي‌رود تا يک نظرسنجي بزرگ و عيني درباره گستره مخاطب و نفوذ سيما در عمق جامعه برگزار شود. تا رسيدن اين جريان به مرحله نهايي تنها کمتر از دو روز ديگر زمان باقي است. جمعه سوم اسفند، آخرين مهلت براي مردم است تا نظرات خود را درباره بهترين برنامه‌ها و برنامه‌سازان و چهره‌هاي تلويزيون ارسال کنند و در اين انتخاب بزرگ سهيم شوند. در اين بخش 142 برنامه و هنرمند مشغول رقابت هستند که روز جمعه با پايان رأي‌گيري از مردم، از هر زيرگروه شش اثر يا نفر به بخش نهايي راه مي‌يابند. سريال‌هاي تلويزيوني، برنامه‌هاي شاخص تلويزيون، برنامه‌هاي پرمخاطب، تيتراژ برنامه ها، بازيگران مرد و زن و مجريان مرد و زن نيز طي مراسمي معرفي خواهند شد. بايد ديد پايان اين رقابت گرم، چه برنامه‌ها و چهره‌هايي خواهند بود. قطعاً ديدن اسامي آثار و هنرمنداني که بيشترين اقبال را بين مردم داشتند، هم جذاب است و هم راهنماي مديران سيما براي توليد برنامه‌هاي پرمخاطب‌تر خواهد بود. هر چند که هدف اصلي در توليد برنامه‌هاي سيما، رقابت نيست بلکه شبکه‌ها و برنامه‌هاي سيما مکمل يکديگر براي تأمين نيازهاي فرهنگي و تفريحي و معرفت بخشي به جامعه هستند. يعني برتري هر برنامه و هنرمندي در هر زيرگروه بخش مردمي، صرفا گوياي پرمخاطب‌تر بودن هر برنامه است و نه پيروزي و شکست. چون مجموعه برنامه هاي سيما يک کل را تشکيل مي‌دهند که اجزا در آن، يکي هستند. مثل يک رنگين‌کمان که هر رنگي جايگاه خود را دارد و علاقه بيشتر به يک رنگ، نافي ارزش و جايگاه ديگر رنگ‌ها نيست. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره