مریلا زارعی در نقش یک زن روستایی
فيلم نيوز/ بازي مريلا زارعي در «شيار ۱۴۳» را تماشا کنيد. الفت يک مادر روستايي رنج کشيده و چشم انتظار است که در نبود پسر رزمنده اش روزهاي تلخي را پشت سر ميگذارد. ۱۵ سال است که يک راديو به کمر خود بسته و با شنيدن کوچکترين خبري از رزمنده ها، به دور دست ترين نقاط روستا مي رود تا وضعيت سلامتي فرزندش را جويا شود. بازي در دوره جواني و پيري نقش الفت براي مريلا زارعي که تا پيش از اين او را بيشتر در شمايل زنان طبقه متوسط ديده بوديم، يک انتخاب کاملا حساس و دشوار بود که بدون شک موفقيت يا عدم موفقيت او در ارائه اين نقش، تاثير بسزايي روي سرنوشتش در بازيگري داشت. . نگراني او از پذيرش اين نقش به اندازه اي بوده که خودش بعد از نمايش فيلم، در نشستي عنوان کرد که: الفت را خيلي دوستش داشتم اما ترس هم داشتم با اجراي من چه خواهد شد. تلاش مي کردم به بهانه هاي مختلف منصرف شوم. در واقع علاقه همراه با ترس بود، از يک طرف بحث حرفه اي من بود که اگر خوب از عهده آن بر نميآمدم جبران آن برايم بسيار سخت بود. زارعي اما در سال هاي اوج خود در سينما، بار ديگر با قدرت در عرصه بازيگري ظاهر شد و با بازي در «شيار ۱۴۳» به خوبي توانست ميزان توانمندي خود را در اجراي نقش هاي سخت و جدي به چالش بکشد. آنچه که به ظرافت و زيبايي تصوير اين نقش کمک مي کند، درک عميق بازيگر از لحظات حسي يک مادر چشم انتظار کرماني با آن صورت سنگي و نگاه هاي پخته اش است که با غم فراق پسرش، پير و شکسته و افتاده تر مي شود. جسارت بيش از اندازه زارعي در بازيگري که پيش تر با اين خصوصيت در سينما شناخته شده بود، در اينجا به اوج خود مي رسد. او يک تنه بار اصلي فيلم را به دوش کشيده. سکانس پاياني فيلم و رو به رو شدن الفت با پسرش، که پس از فراق چند ساله با کمري قوز کرده و حيرت زده به سمت جنازه او مي رود، از سکانس هاي ناب بازي او در «شيار ۱۴۳» است که بيش از هر چيز تسلط وافرش را در بازيگري نشان مي دهد. مريلا زارعي براي «شيار ۱۴۳» سيمرغ بهترين بازيگر نقش اول زن را از سي و دومين جشنواره فيلم فجر را کسب کرد و پس از آن نيز موفق به دريافت جوايز مختلفي شد که مهم ترينش جايزه جشن منتقدان و نويسندگان بود.