نقد سينما/ ميز نقد کار کثيف در برنامه تلويزيوني نقدسينما/ بخش اول
آرش خوشخو:
خالق دنياي فيلم بايد منصف و منطقي باشد و موجب پريشاني مخاطب نشود. فيلمنامه، ضعيف و بدون قوام، و ديالوگها بد هستند. نيازي نبود مسئله مهاجرت به آن جنايتِ شکل گرفته، گره بخورد و ما را وارد دنيايي کاملا بيمنطق کند. اين بيمنطقي تا پايان فيلم ادامه دارد و پايان فيلم اين احساس را داريد که خالق فيلم آن را بيمنطق و پريشان خلق کرده است.
اميررضا مافي:
باورم نميشود که اين فيلم را «خسرو معصومي» ساخته است. معصومي فيلمهاي آبرومندي دارد و حتي در سينماي تجاري هم فيلمهاي سر و شکلدار و منطقي ساخته است.
موضوع به خوبي انتخاب شده و درام بسيار خوبي را ميشد بر اساس آن ساخت؛ اما متاسفانه پس از ورود همسر پدرام شريفي، فيلم از درام به ملودرام و بعد تراژدي در حال تبديل و تغيير است.
وقتي نميدانيم دغدغههايمان را چگونه بيان کنيم، شروع به نوشتن ديالوگهاي بياساس، شعاري و بدون پشتوانه منطقي ميکنيم و آن قدر مقهور آن چه که ميخواهيم بگوييم ميشويم که فراموش ميکنيم اين فيلم به تدوين نياز دارد
بازار