logo

چهره ها/ نگرانی حسن فتحی از حالت«آلکسی تایمی»

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
چهره ها/ نگرانی حسن فتحی از حالت«آلکسی تایمی»
آخرين خبر/ حسن فتحي کارگردان مطرح کشورمان که اخيرا ساخت سريال مست عشق را شروع کرده است در صفحه اش نوشت: «(( آلکسي تايمي چيست؟)) ●پدرم دلواپس آينده برادرم است! اما حتي يک بار هم اتفاق نيفتاده که با هم به کافي شاپ بروند، در خيابان قدم بزنند و گاهي بلند بخندند. 
●برادرم نگران فشار کاري پدرم است! اما حتي يک بار هم نشده خواسته‌هايش را به تعويق بيندازد تا پدر براي مدتي احساس راحتي کند. 
●مادرم با فکر خوشبختي من خوابش نمي‌برد اما حتي يک بار هم نشده که با من در مورد خوشبختي‌ام صحبت کند و بپرسد: فرزندم چه چيزي تو را خوشحال مي‌کند؟ 
●من با فکر رنج و سختي مادرم از خواب بيدار مي‌شوم، اما حتي يک بار نشده که دستش را بگيرم با او به سينما بروم، باهم تخمه بشکنيم، فيلم ببينيم و کمي به او آرامش بدهم. 
●روانشناسان به اين حالت آلکسي تايمي يعني فقر کلمات در بيان احساسات مي ‌گويند. 
●در فرهنگ ما اين مريضي يک رسم مرسوم است! احساساتت را پنهان کن و نشان نده ... از يک طرف در خلوت خود، دل مان براي اين و آن تنگ مي‌شود، از طرف ديگر وقتي به هم مي‌رسيم انگار که لال ماني مي‌گيريم! انگار نيرويي نامرئي، فراتر از ما وجود دارد که دهان مان را بسته تا مبادا چيزي در مورد دلتنگي‌مان بگوييم! ●تکليف مان را با خودمان روشن نمي‌کنيم. يکديگر را دوست مي‌داريم اما آن قدر شهامت نداريم که دوست داشتن‌مان را ابراز کنيم! 
●ما آدم‌هاي فقيري هستيم! البته فقيري که در کلماتش احساسات را پنهان مي‌کند. آن قدر در بيان احساسات مان آلکسي تايميک (فقير در بيان احساسات و ابراز علاقه) هستيم که صبر مي‌کنيم تا وقتي عزيزي از دست رفت، آن‌ وقت تا آخر عمر برايش شعر بگوييم. 
● از يک جا به بعد، بايد اين سکوت خطرناک را شکست و راه افتاد. و چه خوب است، آن از يک جا به بعد، همين حالا باشد.»
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره