چرا فردوسیپور امیدی به «کلاسیکو» ندارد؟
خراسان
بروزرسانی
خراسان/ بيش از يک هفته از پخش برنامه اينترنتي «کلاسيکو» ميگذرد اما همچنان اين برنامه خبرساز است. به گزارش تبيان، کلاسيکو يک برنامه اينترنتي به تهيهکنندگي فردوسي پور بود که 24 آذر همزمان در چند VOD رايگان پخش شد. حالا روابط عمومي کلاسيکو ميگويد، مجموع بازديد در سه پلتفرم فيليمو، نماوا و بازار به رکورد 2.7 ميليون بيننده رسيده است. از چند روز مانده به پخش کلاسيکو تا امروز رسانهها به تبليغ و حمايت گسترده از اين برنامه پرداختند و از پايان صداوسيما نوشتند. اما چرا واقعيت با پويش رسانهاي حاميان فردوسيپور متفاوت است؟
1- کلاسيکو برنامه منظم هفتگي نبود، يک ويژه برنامه بود که توليد مستمر آن به اين شکل غيرممکن است و در صورت تداوم حتما باريزش مخاطب مواجه مي شد.
2- برنامه 90، هفتهاي 40 ميليون مخاطب داشت اما کلاسيکو با حجم رپرتاژ گسترده VODها به 5 درصد مخاطب 90 رسيد.تازه آن هم با تبليغات فراوان در شبکه هاي اجتماعي .
3- کلاسيکو با عبور از خط قرمزهاي صداوسيما توليد شد و يک جُنگ ورزشي بود اما باز هم مخاطب آن اختلاف فاحش با رسانه ملي دارد.
4- کلاسيکو در بهرهمندي از ظرفيت عادل تفاوتي با برنامه فوتبال 120 شبکه ورزش نداشت و تعداد آيتم ها و شکل ساخت آنها بسيار شبيه به فوتبال ۱۲۰ بود.
هم اکنون در شبکه ورزش صداي عادل پخش ميشود و او تهيه کننده برنامه است. فردوسي پور برخلاف رسانهها اعتقادي به پايان عصر تلويزيون ندارد و حاضر نشد پلهاي پشت سرش را خراب کند. کلاسيکو در رقابت با ديگر برنامههاي اينترنتي مخاطب قابل توجهي کسب کرد اما هنوز فاصله معناداري با مخاطبان حداقلي صداوسيما دارد. عادل قبلا اين مسير را يک بار تجربه کرده و زمان مسابقات يورو 2016 برنامه هتتريک را در تلويزيون اينترنتي آيو ساخته بود. آن زمان پلتفرمهاي اينترنتي به اندازه امروز گسترده نشده بود ولي هتريک يک شکست در کارنامه عادل بود.
عادل اگر اميدي به موفقيت کلاسيکو داشت ميتوانست قيد حضور در صداوسيما را بزند و اجراي کلاسيکو را در دست بگيرد اما فردوسي پور ميداند صداوسيما در بدترين روزهاي خود همچنان يک رسانه دست نيافتني است و نميخواهد آن را از دست بدهد. به نظر ميرسد ويژه برنامه کلاسيکو قرار بود ابزاري براي معامله عادل با صداوسيما شود و اين هياهوي بازار گرمي دوستان فردوسي پور است.