logo
جذاب ترین هابرگزیده
سینما و چهره ها

فرصت‌های ازدست‌رفته «شهاب»

منبع
خراسان
بروزرسانی

خراسان/ «بدون همه چيز» دومين فيلم شاخصي است که در سال‌هاي اخير، شهاب حسيني از بازي در آن انصراف داده است
  شهاب حسيني در چهار سال گذشته بيشتر در آثار کارگردان‌هاي جوان و فيلم اولي بازي کرده که بعضي از آن‌ها مانند «برادرم خسرو» ساخته احسان بيگلري تجربيات نسبتا موفقي بوده و بعضي از آن‌ها مانند «نبات» و «هزارتو» آثار موفقي نبودند. البته اگر او، از بازي در فيلم «متري شيش‌ونيم» انصراف نمي‌داد، پس از «فروشنده» به کارگرداني اصغر فرهادي با يک فيلم مهم روي پرده سينما ديده مي‌شد و پس از درخشش در نمايش خانگي با سريال «شهرزاد»، جايگاه خود در سينما را نيز حفظ مي‌کرد و در سال‌هاي اخير موفقيت‌ها و افتخارات بيشتري در کارنامه او ديده مي‌شد. شهاب حسيني از بازي در يک فيلم احتمالاً مهم ديگر نيز انصراف داده و همه را غافلگير کرده است.

انصراف از بازي در «متري شيش و نيم»
ابتدا قرار بود شهاب حسيني در نقش «ناصر خاکزاد» در فيلم «متري شيش و نيم» به کارگرداني سعيد روستايي بازي کند، اما مدت زيادي نگذشت که خبر انصراف او از بازي در اين فيلم منتشر شد. سعيد روستايي در اولين ساخته خود، «ابد و يک روز» استعداد و توانايي خود در کارگرداني و نويسندگي را نشان داده بود، بنابراين همه به دومين فيلم اين کارگردان اميدوار بودند. نقش «ناصر خاکزاد» نيز کاراکتر خاص و جذابي بود، بنابراين شهاب حسيني مي‌توانست با بازي در اين نقش، يک نقش متفاوت را به کارنامه خود اضافه کند. شهاب حسيني در فيلم «برادرم خسرو» نقش بيماري را که دچار اختلال دو قطبي بود، بازي کرده بود. بازي او در نقش يک قاچاقچي بزرگ مواد مخدر پس از آن بيمار دو قطبي، مي‌توانست اتفاق مهمي را در کارنامه او رقم بزند، اما اين فرصت با انصراف از بازي در «متري شيش‌ونيم» از دست رفت.

جدايي از «بدون همه چيز»
اوايل ارديبهشت‌ امسال، خبري درباره بازي شهاب حسيني در فيلم «بدون همه چيز» به کارگرداني محسن قرايي منتشر شد. پرويز پرستويي، هديه تهراني، علي مصفا و باران کوثري ديگر بازيگران اين فيلم بودند و قرار بود شهاب حسيني با آن‌ها همبازي شود. گروه بازيگران اين فيلم ترکيب بسيار جذابي داشت و همبازي شدن شهاب حسيني با بازيگراني مانند پرويز پرستويي و هديه تهراني نويد يک اتفاق خوب در «بدون همه چيز» را مي‌داد، بنابراين پيش‌بيني موفقيت فيلم و ستاره‌هاي آن اصلا سخت نبود. بازي در اين فيلم براي شهاب حسيني که در سال‌هاي اخير با فيلم مهمي روي پرده سينما ديده نشده بود، فرصت ويژه‌اي بود که مي‌توانست تکاني به کارنامه سال‌هاي اخير او بدهد تا اين که روز جمعه خبري درباره جدايي اين بازيگر از فيلم در مرحله فيلم برداري و جايگزيني هادي حجازي‌فر منتشر شد. هنوز به طور رسمي توضيحي درباره علت انصراف او اعلام نشده، اما گفته شده علت اين کناره‌گيري نارضايتي از روند توليد و وجود اختلافاتي بوده است. پس از «متري شيش‌ونيم» اين دومين فرصت مهمي بود که مي‌توانست شهاب حسيني را دوباره به دوران اوج در سينماي ايران بازگرداند اما با جدايي او، اين فرصت نيز از بين رفت و اکنون تنها «مست عشق» اثر حسن فتحي است که شهاب حسيني مي‌تواند به آن اميدوار باشد.

تغيير اولويت‌ها يا بي‌انگيزگي؟
معلوم نيست دقيقا علت انتخاب‌هاي نامناسب شهاب حسيني و انصراف او از فيلم‌هاي مهمي مانند «متري شيش‌ونيم» و «بدون همه چيز» چه بوده، اما به نظر مي‌رسد اين بازيگر به اندازه روزهاي اوجش انگيزه‌اي براي حضور درخشان و موفق در عرصه بازيگري ندارد، يا شايد در وضعيت فعلي، فيلم سازي و تهيه‌کنندگي براي او نسبت به بازيگري اولويت داشته باشند. به هر حال شهاب حسيني بازيگر مهمي است و حتما در طول اين سال‌ها پيشنهادهاي خوبي داشته که آن‌ها را نپذيرفته است. جز انتخاب‌هايي که اين بازيگر داشته، حضور او در مقام تهيه‌کننده و تاسيس شرکت فيلم سازي در آمريکا، بازگشت او به اجرا با برنامه اينترنتي «هم‌رفيق» و انجام فعاليتي متفاوت با بازيگري از دلايلي هستند که احتمال تغيير اولويت‌ها يا بي‌انگيزه‌ شدن را درباره او تقويت مي‌کنند.

  مائده کاشيان

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره