ایران/  محمدحسن نجم (تهیه کننده) در یادداشتی نوشت: اگر نخواهیم اغراق کنیم، با محدودیت های پیش آمده در نتیجه کرونا این تلویزیون است که تبدیل شده به رسانه ای فراگیر و همین فراگیری است که توجهات را نسبت به نقاط قوت و ضعف آن بیشتر کرده.

در کنار تلویزیون، فضای مجازی هم این روزها به شدت پرمشتری است؛ ولی واقعیت این است که از منظر امنیت اخلاقی هنوز خانواده ها ترجیح می دهند رسانه ملی را در اولویت سرگرم سازی قرار دهند، چون می توانند با خیال راحت کنار فرزندان پای تلویزیون بنشینند.

دنیا درحال دگردیسی بود و بروز کرونا سرعت دگردیسی را بیشتر کرد و به نظر می رسد طی ماه های آینده باز هم این دگردیسی شتاب بیشتری خواهدگرفت و در این میان رسانه های سرگرم کننده داخلی باید بیش از گذشته بر ایده و افکار نو برای جلب بیننده اقدام کنند.

سریال سازی برای تلویزیون طی چهار دهه به لحاظ عملیاتی چنان پیشرفتی داشت که باعث شد سریال سازی برای شبکه خانگی هم رونق گیرد و با وجود همه مشکلات، به اندازه خود، اسباب چرخش اقتصادی هنرهای نمایشی و سرگرم سازی ایرانیان را ایجاد کند.

آنچه در سریال های ما کم است داستان های تازه است. نباید این طور باشد تا سریالی گل می کند و می گیرد همه بخواهند سریال های مشابه، تولید کنند. بهتر است سراغ ایده های نو و سوژه های تازه بروند.

این که می گویند سوژه کم داریم به نظرم فقط نوعی توجیه است برای رهایی از پاسخ به انتقادات؛ چون اگر فقط حوادث یک هفته زندگی ایرانیان را مرور کنیم پر است از اتفاقات ریز و درشتی که می تواند ماده خام تولید یک سریال شود.

همیشه راحت ترین روش برای سریال سازی، استفاده از الگوهای قدیمی است در شرایطی که اتفاقا اگر به دنبال نوآوری برویم شاید در شروع کار کمی سختی بکشیم، ولی کار که راه بیفتد خیلی بیشتر لذت می بریم؛ چون مسیرهای تجربه نشده ای را به دایره مسیرهای پیشین افزوده ایم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید

instagram.com/akharinkhabar