logo

فستیوال «سن‌سباستین» یک کارگردان را برای ماسک نزدن اخراج کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
فستیوال «سن‌سباستین» یک کارگردان را برای ماسک نزدن اخراج کرد

مهر/ فستيوال فيلم سن سباستين مجوز شرکت يوژنه گرين کارگردان فرانسوي متولد آمريکا را به خاطر قبول نکردن استفاده از ماسک لغو کرد.

گرين در پيش‌نمايش فيلمش «Atarrabi Et Mikelats» در فستيوال، پنج بار درخواست مبني بر استفاده از ماسک را رد کرد و در نهايت از او خواسته شد سالن نمايش را ترک کند. ممکن است مسئولان محلي او را جريمه هم بکنند.

فستيوال بيانيه‌اي منتشر کرد که گفت «اتفاقي ناخوشايند» در يکي از سالن‌هاي نمايش فيلم فستيوال رخ داده است.

در اين بيانيه آمده: «پنج بار توسط کارکنان فستيوال از يوژنه گرين، کارگردان فيلم درخواست شد ماسک خود را به صورت بزند و آن را درست روي صورتش قرار دهد. در نهايت، به خاطر عدم همکاري، مديريت فستيوال از او خواست سالن را ترک کند. دو مامور پليس باسک به او اطلاع دادند که شکايتي دولتي عليه او ثبت مي‌شود و به خاطر آن ممکن است مشمول پرداخت جريمه شود».

فستيوال در ادامه گفت مجوز حضور او را لغو کرد و به اين ترتيب ديگر عنوان مهمان فستيوال را از دست داده است. در بيانيه فستيوال آمده که او به تدابيري که با موافقت مسئولان بهداشت اجرا شده احترام نگذاشته و سلامت مخاطبان و کارکنان فستيوال را به خطر انداخته است.

بعد از اخراج شدن اين کارگردان، مراسم پرسش و پاسخ فيلم با بازيگران آن لوکاس هيريارت و سايا هيريارت برگزار شد.

مانند فستيوال ونيز، سن سباستين هم در مراسم امسال خود پروتکل‌هاي سفت‌وسختي براي مقابله با کروناويروس وضع کرده است.

گرين که يک فيلمساز هنري است و تا به حال فيلم‌هايش در فستيوال‌هاي لندن، لورکارنو و پورتلند هم به نمايش درآمده، حالا نخستين کسي شده که به خاطر تخطي از قوانين کرونا اخراج مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar