logo

انیمیشن «سیکل وی» به ایتالیا می‌رود

منبع
مهر
بروزرسانی
انیمیشن «سیکل وی» به ایتالیا می‌رود

مهر/ انيميشن کوتاه «سيکل وي» به کارگرداني احمد خوش‌نيت براي رقابت در يک جشنواره بين‌المللي به ايتاليا مي‌رود.
 انيميشن کوتاه «سيکل وي» (V. Cycle) به نويسندگي، تهيه‌کنندگي و کارگرداني احمد خوش‌نيت در ميان ۳۴ انيميشن منتخب در بخش رقابتي بيست و پنجمين دوره جشنواره بين‌المللي LINEA D’OMBRA Festival ايتاليا قرار گرفت.

انيميشن‌هاي منتخب اين دوره شامل آثاري از ۲۳ کشور جهان است، اين جشنواره به دليل شيوع ويروس کرونا از تاريخ ۲۴ تا ۳۱ اکتبر همزمان با ۳ تا ۱۰ آبان ماه سال جاري به صورت آنلاين و از طريق پلتفورم مخصوص جشنواره برگزار مي‌شود.

انيميشن «سيکل وي» اثري کاملاً مستقل است که در مدت زمان سه دقيقه و چهل و پنج ثانيه، موقعيت بشر در برابر هجوم ايدئولوژي‌هاي مختلف را به صورتي سمبوليک به تصوير مي‌کشد.

احمد خوش نيت درباره اين انيميشن به خبرنگار مهر گفت: در ساخت اين اثر به کاربرد رنگ‌ها در معناي نمادين و همچنين به کاربرد مؤلفه‌هاي فرماليستي و در مواردي بِرِشتي نيز تأکيد شده است. چرا که در کل چنين مؤلفه‌هايي مخاطب را از همدلي صرف هيپنوتيک دور ساخته و با تحريک او به تفکر و تفسير اثر، نقشي فعال در او ايجاد مي‌کند و اين همان مقصودي است که من از فيلمسازي در سر دارم. به بياني روشن‌تر، خلق اثري پويا براي مخاطبي پويا، فکور و فعال.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره