برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چند پرسش درباره مجوز نگرفتن برنامه عادل فردوسی‌پور

منبع
مهر
بروزرسانی
چند پرسش درباره مجوز نگرفتن برنامه عادل فردوسی‌پور

مهر/ سعيد رجبي‌فروتن، معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي با انتشار يادداشتي کوتاه در کانال تلگرامي خود به توضيحات «ساترا» درباره مجوز برنامه اينترنتي عادل فردوسي‌پور واکنش نشان داد.
سعيد رجبي فروتن معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي به‌دنبال انتشار توضيحات روابط عمومي «ساترا» درباره دلايل عدم صدور مجوز توليد براي برنامه اينترنتي «۹۹» به تهيه‌کنندگي عادل فردوسي‌پور يادداشتي را در فضاي مجازي منتشر کرد.
متن اين يادداشت که در کانال «روزانه‌هاي سينمايي» به‌عنوان پايگاه رسمي انعکاس ديدگاه‌هاي سعيد رجبي فروتن منتشر شده است را در زير مي‌خوانيد؛
«قدر داشته‌هايمان را بدانيم تا غم رفتگان را تاب آوريم! با کمال تعجب به‌رغم موافقت سازمان سينمايي، يک سازمان وابسته به صداوسيما با توليد برنامه جديد عادل فردوسي‌پور بر بستر پلتفرم‌هاي اينترنتي موافقت نکرد! ساترا يعني مرجع موردنظر گفته: «شرط طرح برنامه‌ها در شوراي موافقت کلي انتشار، عدم وجود موانع حقوقي، قضايي و امنيتي است که در مورد برنامه ۹۹ که به درخواست فيليمو و کافه بازار مطرح شده بود، به دليل عدم دريافت مکتوب استعلام مراجع مسئول، عملاً موضوع قابل طرح و بررسي توسط شوراي مذکور نبود.»
حالا که توپ در زمين مراجع قضايي و امنيتي انداخته شده است، بايد گفت: اولاً اگر موانعي وجود داشت عادل از سازمان سينمايي هم نمي‌توانست مجوز بگيرد مگر اينکه او در دو سه ماه گذشته خطايي کرده باشد و حکم محروميت گرفته باشد! ثانياً اگر ندادن مجوز به فردوسي پور فقط به آن خاطر است که هنوز نظر مراجع امنيتي دريافت نشده است، کافي بود گفته شود به محض دريافت پاسخ استعلام به عمل آمده تقاضاي ايشان هم بررسي خواهد شد.
تجربه حکمراني و رعايت مصالح جامعه حکم مي‌کند که براي افکار عمومي احترام قائل شويم به گونه‌اي سخن بگوييم که سرمايه و اعتماد اجتماعي را بيش از اين کاهش ندهيم.

دوستان رسانه ملي! يادتان باشد عادل همکار شما و يک تهيه‌کننده خوشنام تلويزيوني است درباره يک غريبه صحبت نمي‌کنيم که اگر هم بود از نتيجه استعلام نه خلق‌الله بلکه فقط متقاضي بايد باخبر شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره