logo

چه فیلم‌هایی را در پنجمین روز جشنواره کودک می‌توانید تماشا کنید؟

منبع
مهر
بروزرسانی
 چه فیلم‌هایی را در پنجمین روز جشنواره کودک می‌توانید تماشا کنید؟

مهر/ امروز و همزمان با پنجمين روز جشنواره فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان، علاوه بر اکران آنلاين فيلم‌هاي منتخب، سه فيلم سينمايي «نارگيل»،‌ «آرزوي زيبا» و «خورشيد» روي پرده خواهند رفت.
به گزارش ستاد اطلاع‌رساني جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان برنامه اين رويداد در روز پنجم به شرح زير اعلام شد.
در اين رويداد فرهنگي که به دليل شرايط کرونا به‌صورت آنلاين برگزار مي‌شود، فيلم‌هاي منتخب در سه پلتفرم فيليمو، نماوا و تيوا از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ براي علاقه‌مندان نمايش داده مي‌شود.
امروز پنج‌شنبه يکم آبان ماه ۹۹ پلتفرم فيليمو سه انيميشن خارجي «حيوانات بيسکويتي» به مدت ۹۱ دقيقه، «سگ‌هاي قطبي» به مدت ۹۱ دقيقه و «کاپيتان شمشيردندان و الماس جادويي» به مدت ۸۵ دقيقه نمايش داده مي‌شود. «شهر موش‌ها» به مدت ۷۸ دقيقه، «دزد عروسک‌ها» به مدت ۷۷ دقيقه، «گلنار» به مدت ۸۲ دقيقه، «آهوي پيشوني سفيد» به مدت ۸۹ دقيقه و «مرباي شيرين» به مدت ۹۲ دقيقه فيلم‌هايي هستند که علاقه‌مندان مي‌توانند روز پنجم جشنواره در فيليمو تماشا کنند.
در نماوا هم شش فيلم خارجي «پسر ابري» به مدت ۷۷ دقيقه، «جيکوب، مي‌مي و سگ‌هاي سخنگو» به مدت ۶۵ دقيقه، «تنها» به مدت ۹۶ دقيقه، «چيري و چري» به مدت ۹۰ دقيقه، «راه طولاني شمال» به مدت ۸۵ دقيقه و «پسر و جهان» به مدت ۸۰ دقيقه نمايش داده مي‌شوند. در بسته پويانمايي‌هاي کانون هفت انيميشن «اين هم پول ماهي»، «توکا در قفس»، «زري زري کاکل زري»، «زندگي مورچه‌ها»، «قلب مترسک»، «کشاورز و ربات کيمياگر»، «نقاشي رومي» به مدت ۹۵ دقيقه گنجانده شده است. براي بخش منتخب جشنواره بين‌المللي نيز فيلمي از هندوستان با نام «لبخند» به مدت ۳۰ دقيقه در نظر گرفته شده است. «خداحافظ سينما» به کارگرداني ياسر احمدي به مدت ۸۶ دقيقه آخرين فيلمي‌ست که در نماوا و ويژه ناشنوايان نمايش داده مي‌شود.
روز پنجم جشنواره سي‌وسوم فيلم «شماره ۲۹» به کارگرداني هادي رحيمي خواص به مدت ۱۰۴ دقيقه در پلتفرم تيوا ويژه نابينايان نمايش داده مي‌شود. در بخش بين‌المللي نمايش ۵ انيميشن «گربه‌ها در هلوآباد» به مدت ۸۷ دقيقه، «حيوانات بيسکويتي» به مدت ۹۱ دقيقه، «پرنسس يخي» با مدت زمان ۸۸ دقيقه، «سگ‌هاي قطبي» به مدت ۹۱ دقيقه و «کاپيتان شمشيردندان و الماس جادويي» به مدت ۸۵ دقيقه برنامه‌ريزي شده است. نمايش فيلم «خداحافظ سينما» ساخته ياسر احمدي به مدت ۸۶ دقيقه ويژه نابينايان نيز در اين برنامه گنجانده شده است.


برنامه کارگاه‌ها
در اين روز برگزاري کارگاه «فيلم عروسکي و نحوه ارتباط آن با جهان» و «جايگاه ريتم در کارگرداني فيلم کودک» در بخش بين‌الملل از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و کارگاه «انتقال تجربه: طراحي صحنه و لباس در سينما» در بخش ملي از ساعت ۱۳ تا ۱۵ برنامه‌ريزي شده است.
اين دو کارگاه از طريق تلويزيون تعاملي تيوا نيز پخش خواهد شد.
برگزاري نشست معرفي فيلم‌ها به صورت لايو در ساعت ۱۸ و ۲۱ در خانه اجرايي جشنواره و اجراي برنامه «کنسرت حشرات با مهمانان جديد» از ديگر برنامه‌هاي پنجمين روز جشنواره کودکان و نوجوانان امسال است. همچنين اختتاميه المپياد فيلم‌سازي و بزرگداشت‌هاي جشنواره عصر امروز برگزار مي‌شود.

برنامه اکران در «سينمافرهنگ»
به گزارش خبرنگار مهر، بنابر برنامه منتشر شده در سايت جشنواره، علاوه‌بر برنامه‌هاي فوق «سينما فرهنگ» تهران به‌عنوان «خانه جشنواره» امروز پنجشنبه اول آبان‌ماه ميزبان اکران و برگزاري نشست رسانه‌اي سه فيلم «نارگيل» ساخته سيد داود اطيابي، «آرزوي زيبا» ساخته علي قوي‌تن و «خورشيد» ساخته مجيد مجيدي خواهد بود.
سي و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي کودکان و نوجوانان از ۲۷ مهر تا ۲ آبان به دبيري «عليرضا تابش» برگزار خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره