برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تقدیر منتقدان از بازی «آنتونی هاپکینز» در فیلم «پدر»

منبع
ميزان
بروزرسانی
تقدیر منتقدان از بازی «آنتونی هاپکینز» در فیلم «پدر»

ميزان/ در اکران افتتاحيه فيلم سينمايي «پدر» که به طور معمول چند هفته قبل از اکران عمومي فيلم براي منتقدان برگزار مي‌شود، بازي «آنتوني هاپکينز» به شدت مورد تحسين قرار گرفت و وي به عنوان يکي از شانس‌هاي اصلي اسکار ۲۰۲۰ براي بهترين بازيگر نقش اول مرد معرفي شد.

فيلم سينمايي «پدر» به نويسندگي و کارگرداني «فلوريان زلر» و با بازي «آنتوني هاپکينز» اکران بين المللي خود در سينما‌هاي جهان را از هجدهم ماه سپتامبر سال جاري ميلادي آغاز خواهد کرد. اين فيلم هم زمان با فصل زمستان روي پرده مي‌رود.

زلر در ايران بيشتر به عنوان نمايشنامه نويس محبوبيت داشته است. تاکنون نمايشنامه هاي فراواني از فلوريان زلر در کشور روي صحنه رفته و وي يکي از نمايشنامه نويسان پرکار در تئاتر کشور محسوب مي شود.
هاپکينز در اين فيلم در نقش اصلي بازي مي‌کند. شخصيت وي يک مرد موذي و در عين حال بسيار مستقل است که هر چه سنش بالاتر مي‌رود پذيرش هر نوع کمکي از سوي دخترش به نام «آن» با بازي کولمن را رد مي‌کند. با اين حال در موقعيت فعلي کمک به وي ضروري شده و «آن» تصميم مي‌گيرد با همسرش به پاريس برود.


اما پدر سعي دارد تا شرايط خود را تغيير دهد و در همين حال او شروع مي‌کند به بررسي عشقش به اطرافيانش و آنچه در ذهن او و واقعيت وجود دارد.
اين فيلم با اقتباس از نمايشنامه‌اي ساخته مي‌شود که زلر خودش در سال ۲۰۱۲ آن را نوشت و روي صحنه برد. اين نمايشنامه ابتدا در پاريس روي صحنه رفت و با دريافت جايزه مولير به عنوان بهترين نمايشنامه سال، سپس در برادوي و در وست اِند لندن روي صحنه رفت و با اقبال بسيار رو به رو شد. اين نمايشنامه جايزه توني و اوليويه را براي بهترين بازيگر مرد دريافت کرد.
زلر رمان‌نويس و نمايشنامه‌نويس است و برنده جايزه معتبر «اينترايه» براي رماني با عنوان «افسون شيطان» شده است.

گاردين از او به عنوان هيجان‌انگيزترين نويسنده نمايش در دوران ما ياد کرده است. وي همچنين نويسنده «مادر» و «پسر» هم هست که ادامه‌هايي بر «پدر» هستند.
اين سه‌گانه خانوادگي درباره زمان، خاطره و تعادل است. «پدر» درباره زوال عقل در مردان سالخورده، «پسر» درباره افسردگي مزمن در نوجواني و «مادر» به ميان‌سالي و افراط‌ها مي‌پردازد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar