logo
جذاب ترین هابرگزیده
سینما و چهره ها

مروری بر سریال های محبوب صداوسیما

منبع
جام جم
بروزرسانی
مروری بر سریال های محبوب صداوسیما

جام جم/ تلويزيون هميشه چند سريال خارجي کنار سبد توليدات داخلي خود دارد و در ميان اين آثار، تعدادي هستند که مخاطب ايراني را حسابي به خوب جذب کرده‌اند و تبديل به پربيننده‌ترين و خاطره‌انگيزترين سريال‌هاي سيما شده‌اند. سال‌هاي دور از خانه و ارتش سري در گذشته‌ها، قصه‌هاي جزيره و پزشک دهکده پس از آن و همچنين مجموعه‌هاي تحسين شده‌اي همچون فرار از زندان و خانه پوشالي در سال‌هاي اخير از جمله آثاري هستند که روي آنتن رفتند و در برقراري ارتباط با مخاطبان موفق عمل کردند. اين روزها هم سريال‌هايي از شبکه‌هاي مختلف سيما روي آنتن مي‌رود که برخي از آنها جزو اثرهاي به روز و قابل قبول دنيا هستند. «هانا» يکي از آنهاست که شبکه سه سيما پخش آن را از ابتداي آذر تدارک ديده‌است. سريالي اکشن، محصول ۲۰۱۹ آمريکا که هر شب پخش مي‌شود. با آغاز پخش اين سريال نگاهي به برخي سريال‌هاي خارجي سيما در اين روزها انداخته‌ايم.
کره‌اي‌ها در عهد چوسان
نام سريال: ايلجيما
زمان پخش: هر شب ساعت ۲۳
بازپخش: ساعت‌هاي ۱۰ و ۱۹ روز بعد
کارگردان: لي يونگ سوک

بازيگران: جون کي، هان هيو جو، لي يونگ آه و پارک سي هو
سال ساخت: ۲۰۰۸
چکيده: سريال، در دوران چوسان روايت مي‌شود و درباره يکي از اشراف‌زادگان است که مورد غضب و خشم پادشاه قرار مي‌گيرد و به دستور او بايد کشته‌شود. فرزند اين اشراف‌زاده به بيرون از کاخ مي‌رود و توسط خانواده‌اي به فرزندخواندگي پذيرفته مي‌شود و...
توضيحات: اين سريال تاريخي از شبکه SBS کره‌جنوبي پخش‌شده و از يک آذر روي آنتن شبکه‌پنج رفته‌است. امتياز 8/2 از ده براي آن در سايت IMDb ثبت شده‌است.


دوباره با يانگوم
نام سريال: سايمدانگ
زمان پخش: هرشب ساعت ۱۹
بازپخش: ساعت‌هاي ۱، ۷ و ۱۳ روز بعد
کارگردان: يون سانگ هو
بازيگران: لي يونگ آئه، يانگ سه جونگ، لي هه يونگ، چويي جونگ هوان و...

سال ساخت: ۲۰۱۷
چکيده: پروفسور هنر، سو جي يون که دفترچه خاطرات سايمدانگ را در ايتاليا پيدا کرده است با خاطرات دفترچه همراه شده و به دل تاريخ مي‌رود.
توضيحات: سريال که زمان حال و گذشته را روايت مي‌کند، محصول کره‌جنوبي است و در سايت IMDb امتياز 9/7 از ۱۰
را دارد.
يکي از نکات جالب توجه اين سريال، براي علاقه‌مندان به مجموعه‌هاي تاريخي کره‌اي حضور بازيگر شخصيت يانگوم در سريال جواهري در قصر است.




تکرار غريبانه روزها
نام سريال: آن شرلي
زمان پخش: هر شب ساعت ۲۳
بازپخش: ساعت‌هاي ۵، ۱۱ و ۱۷ روز بعد
کارگردان: مويرا ولي بيکت
بازيگران: مک‌نالتي، جرالدين جيمز، کارين کوزلو، ار اچ تامپسن، لوکاس جديد زمن و...
سال ساخت: ۲۰۱۷
چکيده: سريال ماجراي دختر يتيمي با موهاي نارنجي است که اواخر قرن ۱۹ زندگي مي‌کند. او اتفاقي توسط خانواده‌اي در يک جزيره به سرپرستي گرفته مي‌شود و اين شروع ماجراست...
توضيحات: اين درام کانادايي چند روز پيش در جدول پخش شبکه تماشا جاي خانه پوشالي نشست. سريال آنه در سايت IMDbامتياز 5/8 از ۱۰ را کسب کرده‌است و چندين جايزه از جشنواره‌ها را در کارنامه خود دارد. نويسنده و کارگردان اين مجموعه، پيش از اين با گروه سريال برکينگ بد همکاري داشته‌است.




سرنوشت نديمه
نام سريال: افسانه دونگي
زمان پخش: هر شب ساعت 21
بازپخش: ساعت‌هاي 1 و 45 دقيقه و 9 روز بعد
کارگردان: لي بيونگ هون، کيم سانگ‌هيوب
بازيگران: هان هيوجو، کيم يوجونگ، جي جين‌هي، لي سويئون، بائه سوبين، پارک هاسان، لي هي دو، جونگ يومي و...
سال ساخت: 2010
چکيده: قصه سريال به زمان سلطنت شاه سوک جونگ، از پادشاهان سلسله جوسيون مي‌پردازد. شخصيت اصلي، دختر جواني به نام دونگ يي است.
توضيحات: اين سريال به نويسندگي کيم هي يئونگ، يک درام رمانتيک - تاريخي محصول شبکه ام‌بي‌سي کره جنوبي است. افسانه دونگي در سايت IMDB امتياز 8 از 10 را دارد.




سيا به دنبال يک بچه خارق‌العاده
نام سريال: هانا
زمان پخش: هر شب ساعت ۱۹ و ۳۰ دقيقه
بازپخش: ساعت ۲ و ۵۰ دقيقه روز بعد
کارگردان: ديويد فار
بازيگران: اسمه کريد مايلز، ميرله انوس، جوئل کينامن و ريانا بارتو
سال ساخت: ۲۰۱۹
چکيده: اريک هلر در يک مجموعه نظامي سري زير نظر سي‌آي‌اي مشغول است که به صورت مخفيانه از کودکان نوزاد نگهداري مي‌کند. او يک کودک را از آنجا دزديده و همراه نامزدش پا به فرار مي‌گذارد. ماموران سي‌آي‌اي در درگيري براي دستگيري آنها باعث کشته‌شدن همسر اريک مي‌شوند. سپس خودروي آنها در آتش مي‌سوزد و ماموران سي‌آي‌اي تصور مي‌کنند تمام سرنشينان خودرو کشته شده‌اند، اما اريک با نوزادي که همراه دارد به عمق جنگل پناه مي‌برد و...
توضيحات: اين درام حادثه‌اي به قلم ديويد فار در ۱۶ قسمت ۵۰ دقيقه‌اي پخش مي‌شود. هانا که در سايت IMDb امتياز 5/7 از 10 را کسب کرده، بر اساس فيلمي با همين نام  که سال ۲۰۱۱ ساخته‌شده‌است. اين سريال در جولاي ۲۰۲۰ براي يک فصل ديگر تمديد شد و به سري سوم رسيد. هر فصل از اين سريال هشت قسمت دارد و تاکنون توانسته‌است نظرهاي مثبتي را جلب کند.




تجربه سفر به سرزمين ناشناخته‌ها
نام سريال: گمشده در فضا
زمان پخش: هر روز ساعت ۳۰ دقيقه بامداد
بازپخش: ساعت ۱۸ روز بعد
کارگردان: ايروين آلن
بازيگران: توبي استيونز، مالي پارکر، ايگناکيو سريکيو، تيلور راسل، مکسول جنکينز، پارکر پسي، مينا ساندوال و کري هيرويوکي تاگاوا
سال ساخت: ۲۰۱۸
چکيده: ماجراهاي خانواده‌اي از پيشتازان فضايي در زمينه کلوني‌سازي را روايت مي‌کند که سفينه آنها از مدار خارج مي‌شود. خانواده رابينسون که قصد زندگي در فضا را دارند، به دليل حمله يک ربات فضايي به سفينه‌شان، مجبور به فرود اضطراري در يک سياره ناشناخته مي‌شوند.
توضيحات: اين سريال علمي - تخيلي، در 20 قسمت و بر اساس سريالي با همين نام ساخته‌شده‌است که سال ۱۹۶۵ کارگرداني شده بود. گمشده در فضا محصول آمريکاست و امتياز ۷/۲ از 10 را در سايت IMDb دارد.



قصه‌هاي تماشايي پرستارها
نام سريال: پرستاران
زمان پخش: هر روز ساعت ۱۸
بازيگران: جودي مک برا، جورجي پارکر، جرمي کامستون، مارتين لاينس، سام هيلي و...
سال ساخت: ۲۰۰۸- ۱۹۹۸
چکيده: ماجراهاي سريال در بخش 17 بيمارستان دولتي در غرب سيدني اتفاق مي‌افتد.
توضيحات: اين سريال استراليايي مدت‌ها پاي ثابت سه‌شنبه‌شب‌هاي شبکه يک سيما بود و به يکي از طولاني‌ترين سريال‌هاي خارجي تلويزيون بدل شد. «پرستاران» با بهره بردن از ظرفيت غني و دراماتيک رخدادهاي يک بخش بيمارستاني، توانست مخاطبان زيادي داشته‌باشد و سال‌ها با حضور نويسندگان و کارگردانان مختلف توليد شود. اين سريال در سايت IMDb امتياز 7 از 10 را دارد و مدت‌هاست روي آنتن شبکه تماشا مي‌رود.



ماجراهاي برادران ناجي
نام سريال: عمليات ويژه نجات
زمان پخش: هر شب ساعت ۲۲
بازپخش: ساعت‌هاي ۴، ۱۰ و ۱۶ روز بعد
بازيگران: لس هيل، اندرو ليس، پيتر فلپ، ليبي تانر و...
سال ساخت: ۲۰11 - ۲۰09
چکيده: خط اصلي قصه که در هر قسمت آن يک اتفاق تازه مي‌افتد در مورد گروهي از امدادگران ويژه است که به کمک مصدومان حادثه‌ها
مي‌روند.
در اين ميان، قصه چالش‌هاي دو برادر متضاد و متفاوت از هم که در گروه حاضر هستند هم روايت مي‌شود. اين سريال ساعت 30 دقيقه بامداد روي آنتن شبکه سلامت سيما هم مي‌رود.
توضيحات: اين سريال چند فصلي استراليايي را چند نفر کارگرداني کرده‌اند و در اين کشور جز آثار پرمخاطب است و گفته مي‌شود اپيزود آخر آن رکورد بيننده يک برنامه تلويزيوني در استراليا را زده‌است. «عمليات ويژه نجات» امتياز ۷/۴ از 10 را در سايت IMDb دارد.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره