برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

یار غمخوار سینمایی‌ها هم به خاک سپرده شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
یار غمخوار سینمایی‌ها هم به خاک سپرده شد

ايسنا/ يکي از زحمت‌کشان سينما که در تشييع و خاکسپاري بسياري از هنرمندان قديمي و سرشناس سينما نقشي مهم داشته، امروز با حضور تعدادي از دوستان، همکاران و هم‌صنفي‌هايش به خاک سپرده شد.

علي بابايي از اعضاي شوراي مرکزي انجمن بازيگران بدلکار، از اعضاي انجمن دستياران فيلمبردار و بازيگر قديمي بود که روز گذشته 9 آذر ماه براثر سکته قلبي درگذشت.

در مراسم خاکسپاري اين عضو خانه سينما که صبح دوشنبه، 10 آذر در قطعه هنرمندان برگزار شد، جمع قابل توجهي از صنوف سينمايي حضور داشتند، در حالي که اطلاع‌رساني مشخصي در اين باره به دليل شيوع کرونا صورت نگرفته بود اما دليل اين حضور صرفا براي فعاليت‌هاي صنفي مرحوم بابايي که اتفاقا از افراد فعال هم بوده، نبود بلکه بيشتر بخاطر خدماتي است که او در طول سال‌هاي مختلف براي هنرمندان سينما انجام داده است.

بسياري از همکارانش او را عاشق سينما مي‌دانند و مي‌گويند، در بخش زيادي از قطعه هنرمندان که آرامگاه ابدي سينماگرها شده است، زنده‌ياد علي بابايي حضوري هميشگي براي پيگيري و انجام کارهاي اداري و تشييع و تدفين درگذشتگان سينما داشته است.

او دوستي و همکاري زيادي با بسياري از چهره‌هاي قديمي سينما مثل محمدعلي فردين، ناصر ملک‌مطيعي و ناصر وحدت داشت و در آخرين روزهاي زندگي‌اش نيز براي انجام امور خاکسپاري مرحوم چنگيز جليلوند و کامبوزيا پرتوي عليرغم ناخوشي احوالش حضور داشت و بيشتر از توان جسمي خود زحمت مي‌کشيد. 

مجيد عليزاده - رييس انجمن بازيگران بدلکار - درباره او به ايسنا مي‌گويد: زنده‌ياد بابايي 52 سال قبل وارد سينما شد و علاوه بر فعاليت‌هاي صنفي مسئوليت تدفين خيلي از سينمايي‌ها را برعهده داشت و با وظيفه‌اي که از سوي خانه سينما به او سپرده شد، خيلي خوب همه کارها را پيکيري مي‌کرد. او آدم بي‌غل و غشي بود و کسي که در اين سينما او را نشناسد انگار سينما را هم نمي‌شناسد.

او اضافه مي‌کند: سال‌ها قبل وقتي قرار بود فيلم «کاکا سياه» را بسازيم، با ايشان آشنا شديم و بعد از آن ديگر در سينما ماندگار شد.

در مراسم خاکسپاري اين سينماگر، برخي اعضاي صنوف سينمايي و دوستان و همکارانش از جمله ناصر اتکالي از اعضاي انجمن بازگران بدلکار، پويان کفيلي -رييس انجمن دستياران فيلمبردار-، مجيد اماني‌زاده - رييس انجمن مديران تدارکات سينما- ، مجيد عليزاده - رييس انجمن بازيگران بدلکار -، محمد برسوزيان - عضو هيات مديره سنديکاي بازيگران سينما و تلويزيون - ، رجب بهلولي - ريس انجمن هنرمندان -، محمد نيکبخت از همکاران خانه سينما، کامران ملکي - عضو هيات مديره و بازرس خانه سينما -، فرشته طائرپور - رييس انجمن کارفرمايي تهيه‌کنندگان - و منوچهر شاهسواري - مديرعامل خانه سينما - حضور داشتند.

شاهسواري در سخناني بيان کرد: علي بابايي علاوه براينکه در خانه سينما و در ارتباط با انجمن دستياران فيلمبردار و بازيگران بدلکار  يک فعال صنفي بود، يار غمخوار سينماگران کشور هم بود. او در تمام مراسم تشييع و ترحيم هنرمندان از دست رفته زحمات بسياري را بي‌توقع و بي‌دريغ برعهده داشت و امشب قطعا خيلي از هنرمندان فقيد به استقبالش خواهند آمد و او را تنها نخواهند گذاشت.

همچنين به مناسبت درگذشت اين عاشق سينما، انجمن عکاسان سينما پيام تسليتي را منتشر کرد که در آن آمده است:«علي بابايي از جمله سينماگراني بود که همواره جايگاه ويژه‌اي در خانواده سينما داشت.تلاش‌ها و و زحمات بي‌دريغ او هيچ گاه از خاطرمان دور نمي‌شود. درگذشت علي بابايي گرانقدر را به خانواده آن مرحوم واهالي سينما تسليت مي‌گوييم و براي بازمانگان صبر  آرزومنديم. يادش گرامي»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar