برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

6 فیلم جنگی که حیف است نبینیم 

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
6 فیلم جنگی که حیف است نبینیم 

آخرین خبر/ ژانر جنگی یکی از پرطرفدارترین گونه‌های سینمای جهان است. چه فیلم‌هایی که مستقیم به خشونت جنگ می‌پردازند و می‌تواند طرفداران فیلم‌های اکشن را راضی کند، چه فیلم‌هایی که در کنار جنگ به اثرات آن می‌پردازند و برای طرفداران فیلم‌های درام جذاب است، یا فیلم‌های جنگی که بخشی نادیده از تاریخ را نشان می‌دهند و برای علاقه‌مندان به اتفاقات تاریخی مهم است. در این مطلب 6 فیلم جنگی مطرح تاریخ را که در سه دسته گفته شده قرار می‌گیرند و همگی نمره بالای IMDB دارند، معرفی می‌کنیم تا طرفداران سینما از داشتن این لیست و دیدن فیلم‌هایش لذت ببرند.

خشم (2014 - امتیاز 7.5)

داستان فیلم در ماه‌های آخر جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. یک گروهبان کارکشته نیروی زمینی آمریکا با بازی برد پیت، فرماندهی یک تانک شِرمن به نام «فیوری» (که نام فیلم هم از آن گرفته شده است) با پنج نفر افراد آن را برای یک مأموریت مرگبار در خط مقدم دشمن برعهده دارد. آن‌ها که تعدادشان کم است و گلوله‌هایشان هم تمام شده، با مشکلات زیادی برای زدن به قلب نازی‌ها روبه‌رو هستند. داستان فیلم و شخصیت‌ها تخیلی هستند ولی اتفاقاتی که بین این افراد و مخصوصا رابطه‌شان با آن تانک رخ می‌دهد، این فیلم را به یکی از فیلم‌های جنگی جذاب تبدیل کرده است. از نکات جالب این فیلم استفاده از تنها تانک تیگر۱ واقعی در جهان است که در موزه تانک‌های لندن نگهداری می‌شود.

>> لینک تماشای این فیلم با دوبله اختصاصی و رایگان

.

تاوان (2007 - امتیاز 7.8)

از آن دسته فیلم‌های جنگی است که جنگ را تبدیل به بستری برای تعریف کردن یک داستان عاشقانه کرده است. فیلمی رمانتیک برگرفته از رمانی عاشقانه به همین نام که نامزد و برنده جوایز زیادی مثل اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد. جیمز مک‌آووی، کیرا نایتلی و بندیکت کامبربچ از بازیگران مطرح این فیلم هستند. داستان در سال ۱۹۳۵ می‌گذرد و روایتگر ماجرای عاشقانه بین دو جوان است که پسر مجبور می‌شود به جنگ اعزام شود. فیلم مسیر عشقی این دو جوان را در اوج جنگ جهانی نمایش می‌دهد.

>> لینک تماشای این فیلم با دوبله اختصاصی و رایگان

.

نجات سرباز رایان (1998 - امتیاز  8.6)

کمتر فیلم‌بازی هست که این شاهکار استیون اسپیلبرگ با بازی تام هنکس را ندیده باشد. داستان این فیلم در طول نبرد نرماندی در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. تام هنکس در نقش کاپیتان جان میلر به همراه هفت سرباز دیگر مأموریت دارند تا سرباز جیمز فرانسیس رایان را پیدا کنند و به خانه برگردانند. او سه برادر داشته که همگی در جنگ کشته شده‌اند و به دستور فرمانده کل ارتش، رایان می‌تواند به پیش مادرش بازگردد. پرفروش‌ترین فیلم آن سال نامزد ۱۱ جایزه اسکار شد، از جمله اسپیلبرگ که جایزه بهترین کارگردانی را برد. این فیلم که یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های ژانر جنگی به شمار می‌آید، هنوز هم دیدنی است و می‌تواند تماشاچی را با جلوه‌های تلخ جنگ روبه‌رو کند.

>> لینک تماشای این فیلم با دوبله اختصاصی و رایگان

.

دانکرک (2017 - امتیاز 7.8)

یکی از برترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما، به کارگردانی کریستوفر نولان است که داستانش در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و درباره تخلیه نیروهای بریتانیا، فرانسه و بلژیک از شهر دانکرک در فرانسه است. نولان درباره این فیلم که تحسین‌شده‌ترین فیلمش است گفته: «داستان فیلم درباره خانه است. درباره رنج و استیصالی که وقتی نمی‌توانید به آن‌جایی که باید برسید، سراغ‌تان می‌آید.» نکته جالب درباره دانکرک این است که ساخت آن در لوکیشن‌های واقعی و با کشتی‌ها و هواپیماهای همان دوره بوده و کمترین استفاده از تصاویر کامپیوتری شده است. دانکرک یکی از منطبق‌ترین فیلم‌ها با تاریخ جنگ جهانی است.

>> لینک تماشای این فیلم با دوبله اختصاصی و رایگان

.

ستیغ هک‌سا (2016 - امتیاز 8.1)

فیلمی در ژانر درام، ضد جنگ و زندگینامه‌ای به کارگردانی مل گیبسون بر اساس داستان واقعی یک مخالف جنگ در ارتش آمریکا به نام دزموند داس است که حاضر نمی‌شود سلاحی حمل کند. اما طی نبرد اوکیناوا در جنگ جهانی دوم با وجود شلیک‌های بی‌وقفه دشمن... بقیه فیلم را لو نمی‌دهیم تا خودتان ببینید. این فیلم اولین بار در جشنواره ونیز اکران و در پایان با ده دقیقه تشویق ایستاده مردم مواجه شد. منتقدان هم از فیلم استقبال کرده و آن را در زمره کارهای خوب گیبسون قرار داده‌اند. همچنین کاندیدای شش اسکار شد که توانست دو جایزه را به دست آورد.

>> لینک تماشای این فیلم با دوبله اختصاصی و رایگان

.

۱۹۱۷ (2019 - امتیاز 8.2)

بهار سال ۱۹۱۷ و در اوج جنگ جهانی اول در شمال فرانسه، دو سرباز جوان انگلیسی به نام‌های اسکافیلد و بلیک مأموریتی غیرممکن پیدا می‌کنند: رساندن پیغامی مهم به یک گردان ۱۶۰۰ نفری انگلیسی برای جلوگیری از ورود آن‌ها به کمین مرگبار دشمن. برادر بلیک هم در بین این ۱۶۰۰ نفر است. جرج مکای، دین‌چارلز چپمن، بندیکت کامبربچ و کالین فرث از بازیگران این فیلم هستند. فیلم یک موفقیت در گیشه بود و در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در سه رشته بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شد که فقط در کسب جایزه موسیقی ناکام ماند. همچنین در ۱۰ رشته نامزد دریافت جایزه اسکار بود که در نهایت سه جایزه برد.

>> لینک تماشای این فیلم با دوبله اختصاصی و رایگان

نکته: برای تماشا با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک نیست، اگر از اینترنت خانگی استفاده می‌کنید مبلغ ناچیزی برای اشتراک پرداخت خواهید کرد و اینترنت‌تان هم نیم بهاء خواهد بود. برای تماشا با تلویزیون هوشمند هم کافی آخرین خبر را جست‌وجو کنید و به بخش فیلم و سریال بروید.      
 

.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره