برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

چرا «اتفاقات عجیب» مخاطب را هیپنوتیزم می‌کند؟

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
چرا «اتفاقات عجیب» مخاطب را هیپنوتیزم می‌کند؟

آخرین خبر/ بعد از مدت‌ها انتظار فصل جدید سریال دوست داشتنی «اتفاقات عجیب» پخش شد. سریال موفقی که به‌رغم سر و شکل نوجوانانه‌اش طرفداران زیادی از نسل‌های مختلف دارد. طرفدارانی که شاید در اولین برخورد با این سریال، اصلاً فکر نمی‌کردند در دام آن گرفتار شوند. اما هر مخاطبی که اهل هیجان، داستان‌های چالشی و پر از گِره باشد و البته کمی هم به فانتزی و خلاقیت علاقه داشته باشد با دیدن یکی دو قسمت از فصل اول سریال تا همین امروز که فصل چهارم پخش شده، هوادار پروپاقرص آن مانده، طوری که انگار هیپنوتیزم شده. چرا؟ با 5+1 دلیل برای این‌که این سریال مخاطب را به‌شدت اسیر می‌کند با ما باشید. 

1) داستانی بدون نفس‌کش

سریال داستان چند نوجوان ماجراجو و بامزه است که رفاقتی شیرین دارند، یکی از آن‌ها گم می‌شود و رفقایش دنبال پیدا کردنش هستند، اما در همان حین سر و کله یک دختر عجیب که قدرت‌های فرابشری پیدا می‌شود. داستان حول موضوع جهان‌های وارونه می‌چرخد، جهان واقعی و تقابلش با جهانی تاریک که نقطه مقابل دنیای ماست. داستان پر از ارار است و کنجکاوی مخاطب را تحریک می‌کند طوری‌که هیچ نفس‌کشی حین تماشایش ندارد تا پی به رازهای تازه داستان ببرد. بی‌دلیل نیست که سریال از کاربران امتیاز 8.7 را گرفته و از منتقدان 93 درصد.

2) چند خط داستانی جذاب  

با یک درام ساده و خطی که مخاطب را جذب کند طرف نیستیم. در این سریال با یک عدم تعادل ساده که زندگی مردم را بهم می‌زند و قهرمانان دنبال حلش هستند هم مواجه نیستیم. سریال «اتفاقات عجیب» (برای تماشا کلیک کنید) در هر فصل چند خط داستانی دارد که هر کدامش به‌خودی خود جذاب هستند و گره‌خاص خودشان را دارند. با شخصیت‌هایی که هیچ‌کدام قهرمان اصلی نیست و همگی محبوب مخاطبان هستند. به‌طور مثال یک خط داستانی مربوط است به یک آزمایشگاه فوق سری که در آن دولت روی پروژه‌های مخفی و مخوف کار می‌کند. پروژه‌هایی که باعث می‌شود جهان ما با یک جهان وارونه ارتباط برقرار کند. در کنار این خط داستانی چند خرده داستان عاشقانه، رفاقتی، رقابتی و گاهی معمایی و جنایی هم می‌بینیم که همگی در پایان هر فصل در یک نقطه مشترک بهم وصل می‌شوند و مخاطب را شگفت زده می‌کنند. جالب‌تر این‌که فصل جدید هم موفقیت‌های فصل‌های قبلی را تکمیل کرد و حالا همزمان با پخش جهانی در اختیار شماست.

3) حال و هوای صمیمی و دوست داشتنی

سریال‌های بزرگی مثل «دارک» به رغم همه جذابیت‌ها چنان جدی و جسور هستند که خیلی از مخاطبان را پس می‌زنند. شما بعد از یک روز کاری سخت نمی‌توانید «دارک» یا «کارآگاه حقیقی» ببینید چون به‌رغم داستان‌های جذاب، محتواهای سخت و درگیرکننده دارند. اما «اتفاقات عجیب» (برای تماشای رایگان کلیک کنید) حتی با داستانی که پیچیدگی‌هایی هم دارد شخصیت‌هایش گرم و صیمیمی است، شوخی و حال و هوای رفاقتی در آن جریان دارد، وارد خشونت عریان نمی‌شود، اهل نقد و تحلیل فلسفی یا جامعه‌شناسی زندگی یا دنیا نیست. حتی فضای نوستالژیکی هم از جامعه دهه هشتاد میلادی دارد.

4) ویژگی شاخص هر فصل

سریال یک ایده کلی دارد اما داستانش در هر فصل تمام می‌شود. فصل بعدی چالشی مشابه فصل قبل اما با حال و هوا و داستانی تازه رخ می‌دهد. با این اوصاف قصه رنگ کهنگی نمی‌گیرد. داستان از ریتم نمی‌افتد. انتظار سخت نمی‌شود و ریکاوری اطلاعات و جزئیاتی که از فصل‌های قبل داشتیم دشوار نمی‌شود.

5) دستاوردهای سینمایی

خیلی سخت است یک سریال در استانداردهای فیلم‌سازی باشد. به‌طور کلی دنیای سریال‌سازی متمایز از فیلم‌سازی است. سریال‌ها چون برای نمایشگری کوچک‌تر تولید می‌شوند و از طرفی محدود به زمانی مثل دو ساعت نیستند در رعایت جزئیات طراحی صحنه، موسیقی متن،  فیلمنامه نویسی و بازی‌ها دقت یک فیلم سینمایی را ندارند. اما «اتفاقات عجیب» مثل همه سریال‌های بزرگ تاریخ هر قسمتش در قامت یک فیلم سینمایی حرفه‌ای ساخته شده.     

5+1) کاملاً خانوادگی

سریال حتی در نسخه اصلی به‌شدت سالم است. مخاطب بزرگسال از داستان جذاب لذت می‌برد، پس اصلاً نگران این‌که بازیگران اصلی نوجوان هستند نباشید. مخاطب نوجوان و جوان هم اتمسفر دوست‌داشتنی و رفاقتی اثر را دوست دارد. مهم‌تر این‌که بین نسخه اصلی و نسخه ممیزی شده که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تفاوت چندانی نیست که هیچ، تازه دوبله اختصاصی و حرفه‌ای، شما را از زیرنویس ناهماهنگ هم بی‌نیاز می‌کند.

برای تماشای رایگان کافی‌است آخرین خبرتان را به‌روز کنید و به لینک زیر بروید.

>> لینک تماشای رایگان با دوبله اختصاصی

نکته: تماشای سریال برای کاربرانی که اینترنت تلفن همراه دارند رایگان است اما حجم مصرفی شما تمام بهاء خواهد بود. اگر هم اینترنت خانگی دارید می‌توانید در ازای مبلغ کمی با تخفیف ویژه اشتراک بخرید و دسترسی نامحدود به تمامی فیلم و سریال‌ها خواهید داشت و حجم مصرفی‌تان هم نیم‌بهاء خواهد بود.   

.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar