برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

این دختر غذا نمی‌خورد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
این دختر غذا نمی‌خورد

آخرین خبر/ معجزه یکی از مفاهیم مورد علاقه ما انسان‌هاست. این‌که تبیینی غیرعادی از اتفاقات داشته باشیم. متناسب با فرهنگ هر کشوری، نگاه مردم آن کشور به موضوعات متافیزیکی متفاوت است. دو قرن قبل که پیشرفت علم چنین فراگیر نبوده، جوامع انسانی پذیرش بیشتری برای باور اتفاقات ساده به‌جای معجزات واقعی داشته. فیلم تامل‌برانگیز «شگفتی» محصول 2022 اثری است از سباستین للیو که در بستر داستانی به‌ظاهر تاریخی، تلاش می‌کند زمینه‌های باور انسان به خرافه‌ها را به‌تصویر بکشد. فیلمی درام و معمایی که داستان یک دختر نوجوان است که برای چهار ماه هیچ چیزی نخورده اما سالم است. با معرفی این فیلم همراه ما باشید.

نقد خرافه در درامی معمایی

فیلم مربوط به حدود 200 سال قبل می‌شود و داستان پرستاری غمگین و رنج‌کشیده از انگلستان به نام لیب رایت است که برای نگهداری از دختری خاص به ایرلند دعوت می‌شود. مردم ایرلند کاتولیک‌هایی معتقد هستند که از انگلیسی‌ها تنفر دارند و آن‌ها را باعث رنج‌شان می‌دانند. یک هیئت تحقیق با استخدام این پرستار و یک راهبه می‌خواهد درباره دختری که 4 ماه است هیچ چیزی نخورده اما در سلامت کامل است راستی‌آزمایی کند. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند معجزه را باور کنند، خیلی‌ها به معجزه ایمان ندارند و اما برای کسب و کار روستا ترجیح می‌دهند هر اتفاقی را معجزه جلوه دهند. اما لیب رایت پرستاری است که فقط به علم باور دارد. لیب درعین‌حال که معتقد است دخترک دروغگو و کلاش نیست اما نمی‌تواند باور کند که دختر از مائده‌های بهشتی که دیگران نمی‌بینند می‌خورد و برای همین همیشه سیر است. از طرفی او درباره دخترک احساس مسئولیت می‌کند و معتقد است با ادامه این روند سلامت دختر در خطر است. ورود یک روزنامه‌نگار و دخالت‌های هیئت بررسی و خانواده دختر، روند تحقیقات پرستار را با چالش مواجه می‌کند. آیا معجزه‌ای در حال رخ دادن است؟ (تماشای فیلم با زیرنویس فارسی)

چرا ببینیم؟

فیلم از منتقدان سایت روتن تومیتوز امتیاز بالای 85 درصد را گرفته. فلورنس پیو که فقط 26 سال دارد یک بازی درونگرا و چشم‌نواز را ارائه می‌دهد که او را در نقش پرستاری شکاک و غمگین باور می‌کنیم. طراحی صحنه فیلم فوق‌العاده است و ما را به روستایی دورافتاده و فقیر در ایرلند 200 سال قبل می‌برد. جایی که فقط درگیر فقر اقتصادی نیست و فقر فرهنگی هم در آن موج می‌زند. روستایی که شاید آدم‌هایش بیشتر از غذای جسم به غذای روح نیاز دارند. فیلم‌برداری چشم‌نواز و پر از لانگ‌شات‌های تماشایی از طبیعت، نورپردازی سرد و غمگین به‌خصوص در کلبه دخترک، موسیقی متن غمگین که در خدمت ریتم آرام و اتمسفر غمگین فیلم است همه مخاطب را جذب می‌کند. البته این اثر به‌رغم دستاوردهای سینمایی یک فیلم برای سرگرمی محض نیست و باید با حوصله و البته در نمایشگری بزرگ به تماشای آن نشست.

>>> تماشای فیلم با زیرنویس فارسی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.

برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:




.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar