برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

بهترین‌‌های ژانر وحشت سال 2022، برای سلیقه‌‌های متفاوت

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
بهترین‌‌های ژانر وحشت سال 2022، برای سلیقه‌‌های متفاوت

آخرین خبر/ ژانر وحشت یکی از محبوب‌‌ترین و فراگیرترین ژانرهای سینمایی است که طیف وسیعی از مخاطب را دارد. ژانری که هم مخاطب حرفه‌‌ای سینما می‌‌پسندد هم مخاطب نیمه‌‌حرفه‌‌ای و آماتور. ویژگی مهم ژانر وحشت این است که می‌‌تواند با انواع ژانرهای دیگر تلفیق شود، سرگرم‌‌کننده و پرهیجان باشد. برای همین هم مخاطب متنوعی با ذائقه‌‌های دور از هم را دور هم جمع می‌‌کند. سال 2022 اتفاق‌‌های خوبی در این ژانر افتاد و انواع زیرگونه‌‌های این ژانر یک نماینده قوی بین بهترین‌‌های سال داشت که با هم مرور می‌‌کنیم.

اگر اهل زاویه دید تازه هستید| تلفن سیاه

فیلم‌‌های ژانر وحشت به‌‌طور معمول از زاویه دید شخصیت‌‌های اصلی روایت می‌‌شوند. اما «تلفن سیاه» که همزمان جنایی، معمایی و ترسناک بود توانست دو زاویه دید متفاوت را ترکیب کند. داستان هم از زاویه دید شخصیت اصلی که در زیرزمینی مرموز گیر افتاده بود؛ هم بخشی دیگر را از زاویه دید خواهرش می‌‌دیدیم که در جست‌‌وجوی برادر بود. همین ابتکار به‌‌علاوه طراحی صحنه متفاوت و درام قوی باعث شد با یکی از بهترین‌‌های سال مواجه باشیم که می‌‌توانید از لینک زیر با دوبله فارسی تماشایش کنید.

>>> تماشای فیلم با دوبله اختصاصی

اگر اهل نگاه فلسفی و نمادگرایانه هستید| جواب منفی

«جواب منفی» یک فیلم ترسناک است که با مولفه‌‌های سینمای علمی تخیلی ترکیب شده اما هر دو ژانر در خدمت یک مفهوم هستند و آن نقد جامعه نژادپرستی آمریکا و استفاده از نمادها برای بیان وضعیت اقلیت سیاه‌‌پوست. فیلم لحظات ترسناک زیادی دارد اما چون عنصر وحشت جنبه نمادین دارد داستان سمت کاوش درباره چیستی آن نمی‌‌رود و همین می‌‌تواند برخی از مخاطبان را دلسرد کند.

>>> تماشای فیلم با دوبله اختصاصی

اگر اهل اکشن و تریلر هستید| طعمه

یک فرانچایز قوی برای سری فیلم‌‌های «غارتگر» که از نسخه‌‌های اصلی هم بهتر از کار درآمد و پیش‌‌درآمدی است بر این دنیای جالب. «طعمه» ماجرای اولین حضور غارتگر فضایی را در زمین نشان می‌‌دهد و مواجهه‌‌اش با یک دختر سرخ‌‌پوست. فیلم یک تریلر تعقیب وگریزی است که اکشن موفقی هم دارد و جنس وحشتش از نوع دلهره است تا ترس.

>>> تماشای فیلم با دوبله اختصاصی

اگر اهل عاشقانه‌‌های ویکتوریایی هستید| دعوت‌‌نامه

داستان فیلم در سال 2022 اما در لوکیشنی ویکتوریایی می‌‌گذرد و درباره دختری است که متوجه می‌‌شود آن‌‌سوی دنیا پسرعموی پولدارش در عمارتی بزرگ و مرموز زندگی می‌‌کند. دختر برای آشنایی با خانواده‌‌ای که هرگز ندیده به سفری می‌‌رود که باعث می‌‌شود سرنوشت او تغییر کند. او دلبسته پسرعموی مرموزش می‌‌شود اما حوادثی ترسناک همه‌‌چیز را تغییر می‌‌دهد. فیلم با بازی ناتالی امانوئل ستاره سریال «گیم‌‌آوتروز» و دکور و طراحی صحنه عالی می‌‌توانست خیلی موفق باشد اما پایان‌‌بندی‌‌اش به مذاق خیلی از مخاطبان خوش نیامد.

>>> تماشای فیلم با دوبله اختصاصی

اگر اهل دنیای تین‌‌ایجری هستید| گریمکاتی

ماجراهای موموی قاتل که چالشی در فضای مجازی بود سوژه فیلمی شده که شخصیت‌‌های اصلی‌‌اش همه نوجوانانی هستند که چالشی ترسناک به‌‌نام گریمکاتی را انجام می‌‌دهند. این چالش باعث آزاد شدن موجودی اهریمنی می‌‌شود که به قتل‌‌عام نوجوانان مشغول شده و به‌‌ظاهر توقف‌‌ناپذیر است اما یک دختر نوجوان منبع تغذیه این موجود عجیب را پیدا می‌‌کند و در صدد مقابله با اوست.

>>> تماشای فیلم با دوبله اختصاصی

اگر اهل ترس عمیق و روانشناسانه هستید| لبخند

این فیلم را می‌‌توان بهترین فیلم ژانر وحشت 2022 نامید. فیلمی که همه‌‌چیز دارد، درام قوی، اسلشر و خون‌‌ریزی، ترس متافیزیکی، جنبه‌‌های روان‌‌شناسی و... فیلم از الگوی سری فیلم‌‌های معروف «حلقه» استفاده می‌‌کند. موجودی اهریمنی با تسخیر آدم‌‌های مختلف طی چند روز کاری می‌‌کند که آن‌‌ها خودکشی کنند. در این بین یک روان‌‌شناس که بیمارش در حضور او خودکشی کرده پی به ابعاد مختلف این سلسله خودکشی‌‌ها می‌‌برد در حالی که اگر اقدامی نکند خودش قربانی بعدی خواهد بود.

>>> تماشای فیلم با دوبله اختصاصی

اگر اهل اسلشر و هیجان‌‌انگیز هستید| بیگانه (بربرین)

یکی دیگر از شاهکارهای ژانر وحشت در سال 2022 که توانست ظرفیت‌‌های تازه‌‌ای در این ژانر ایجاد کند. ماجرا درباره دختر جوانی است که برای یک مصاحبه شغلی خانه‌‌ای را در منطقه دورافتاده شهری اجاره می‌‌کند. اما به‌‌محض ورود به آن محله همه چیز مشکوک و ترسناک است. یک‌‌نفر دیگر هم خانه را اجاره کرده و همین بر وحشت او اضافه می‌‌کند. اما مشکل در جای دیگری است و به‌‌نظر می‌‌رسد در زیرزمین خانه اتفاقات وحشتناکی افتاده. فیلم جنبه ماورایی ندارد اما می‌‌تواند ترس ملموسی را به مخاطب القاء کند.

>>> تماشای فیلم با دوبله اختصاصی

اگر اهل فرم‌‌گرایی و تکنیک‌‌های متفاوت هستید| طلسم

یک فیلم تایوانی که تنها نماینده غیرهالیوودی این فهرست است. فیلم درباره گروهی مستندساز است که پرده از ادعاهای ترسناک برمی‌‌دارند و دست کلاهبرداران و خرافاتی‌‌ها را با ورود به مکان‌‌هایی که ادعا می‌‌شود جن‌‌زده یا طلسم‌‌شده هستند رو می‌‌کنند. اما آخرین ماجراجویی آن‌‌ها توام با اتفاقات ترسناکی می‌‌شود که روی زندگی تنها بازمانده اتفاقات سایه سنگینی از وحشت می‌‌اندازد. فیلم تدوین غیرخطی و پیچیده‌‌ای دارد. اما تنها تمایز فُرمی و تکنیکی فیلم تدوینش نیست. تمام فیلم توسط بازیگران فیلمبرداری شده و دوربین یک عضو فعال داستان است که به ما اجازه می‌‌دهد به‌‌عنوان یک ناظر حضور فعالی در محیط داشته باشیم.

>>> تماشای فیلم با زیرنویس فارسی

.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar