نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

فیلم «کانتارا» از سینمای هند به نمره عجیب 8.5 رسید 

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
فیلم «کانتارا» از سینمای هند به نمره عجیب 8.5 رسید 

آخرین خبر/ سینمای هند طی سال‌های اخیر آثار بهتری را روانه گیشه کرده و چون تلاش زیادی در جذب مخاطب جهانی دارد برای همین سعی می‌کرد از مولفه‌های وطنی مثل رقص و آواز، صحنه‌های اکشن عجیب و خنده‌دار و داستان‌های سطحی دوری کند. در این حال وهوای جدید افزایش امتیاز فیلم‌های هندی در سایت‌هایی مثل IMDB عجیب نیست. اما اخیراً فیلم «کانتارا» به نمره 8.5 آن‌هم با 86 هزار رای کاربران سایت رسیده است. نمره‌ای که از شاهکارهای معروف تاریخ سینما هم سبقت می‌گیرد. هرچند حتماً آرای کاربران هندی به این فیلم در رسیدن به چنین جایگاهی بی‌تاثیر نیست؛ اما خود فیلم مستحق چنین ستایشی هست یا نه؟

داستانی از الهه محبوب هندوها

نظام اجتماعی هند مبتنی برطبقه‌بندی‌هایی است که بسیاری از مردم را در درجه پائین قرار می‌دهد. آحاد مردم هند بنا به سال‌ها رنج و تبعیضی که تجربه کردند علاقه زیادی به داشتن الهه‌هایی دارند که منجی و همراه آن‌ها باشد. داستان «کانتارا» از این جنس است. ماجرا درباره پادشاهی که قادر به درک خوشبختی و آرامش نبوده تا این‌که الهه‌ای باستانی به او می‌گوید درصورتی که زمین‌هایش را به کشاورزان فقیر بدهد به آرامش می‌رسد. سال‌ها بعد دو گروه می‌خواهند زمین‌ها را از چنگ کشاورزان خارج کنند. اولی ماموران دولتی هستند که معتقدند جنگل و... جزو منابع طبیعی و ملی است و کشاورزان حق خانه‌سازی و شکار در آن‌را ندارند. گروه دوم هم نوادگان آن پادشاه هستند که می‌خواهند میراث جدبزرگ‌شان را پس بگیرند. در این بین شیوا یک جوان روستایی است که با این دو عامل به جنگ برمی‌خیزد و از حق کشاورزان فقیر دفاع می‌کند. (تماشای فیلم با دوبله فارسی اختصاصی)

فیلمی ضد محیط زیست و در دفاع از خرافات

فیلم به‌طور مشخص ضدمحیط زیست است و در لحظه‌لحظه‌اش حضور الهه‌ای را که در کالبد روستائیان حلول می‌کند و با دیگران صحبت می‌کند حس می‌کنیم. اما برای جامعه هند که علاقه به‌این موضوعات دارد چنین رویکردی جذاب بوده. فارغ از محتوا، فیلم ساختار سینمایی قوی دارد، در برخی سکانس‌های اکشن تنه به سینمای بالیوود کلاسیک می‌زند اما بازهم خالی‌بندی کمی دارد. زمان طولانی فیلم شاید خوشایند همه نباشد اما تماشایش به شما کمک می‌کند با زمینه‌های فکری مردم این کشور و ساختار اجتماعی آن آشنا شوید. فیلم محصول 2022 است و همزمان با اکران موفق و پرفروش جهانی برای مخاطب ایرانی از لینک زیر با دوبله اختصاصی آماده تماشاست.

>>> تماشای فیلم با دوبله اختصاصی  

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:


.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره