نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

برای طرفداران ژانر وسترن: «راه قدیمی» با بازی نیکلاس کیج

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
برای طرفداران ژانر وسترن: «راه قدیمی» با بازی نیکلاس کیج

آخرین خبر/ ژانر وسترن با آن موزیک‌های جذاب و نمای لانگ‌شات از قهرمانی تنها و خسته که در افقی پُر از کاکتوس و اسکلت کله اسب محو می‌شود برای همه ما جذاب بود. شاید نماد وسترن برای ما ایرانی‌ها کلینت ایتسوود و فیلم معروفش «خوب، بد، زشت» باشد با آن موزیکی که هیچ‌وقت از خاطره‌مان پاک نمی‌شود. این ژانر طی سال‌ها اخیر با افول مواجه شده بود و آثار چندانی در فضای وسترن تولید نمی‌شد. اما «راه قدیمی» با بازی نیکلاس کیج که اکران 2023 است یکی از معدود آثاری است که خاطره فیلم‌های دوست داشتنی وسترن را برای‌مان زنده نگه می‌دارد. فیلمی با یک داستان آشنا، نماهای همیشگی و موتیف‌های کابویی که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

قهرمانی که اسلحه را کنار گذاشت

داستان درباره کلتون بریگز است، یک‌هفت‌تیرکش نابغه که در سرعت و دقت همتایی ندارد. او در جریان یک ماجرا مردی را پیش چشمان پسرش به‌قتل می‌رساند. سال‌ها بعد عاشق می‌شود و بعد از ازدواج دیگر سراغ هفت‌تیرکشی نمی‌رود. حالا یک فروشنده ساده شده که سرش به خانواده گرم است. اما ژن هفت‌تیرکشی در وجود دخترک کم سن و سال او وجود دارد. تا این‌که در غیاب او خانواده‌اش مورد تهدید قرار می‌گیرند و هفت‌تیرکش سابق از کالبد مرد آرام خانواده خارج می‌شود... (تماشای فیلم با زیرنویس فارسی)

چرا ببینیم؟

فیلم برای مخاطبانی جذاب است که فیلم‌های کابویی را دوست دارند. نمونه‌های زیادی تماشا کرده‌اند و دل‌شان لک زده برای خاطره بازی با این نوع سینما که در آن درام ساده‌ای شکل می‌گیرد. خط‌بندی خیر و شر مشخص است و شخصیت‌ها تیپیکال هستند؛ بدون عمق و فراز و فرود. البته فیلم خلاقیت‌هایی را به ژانر اضافه کرده، به‌طور مثال شخصیت دختربچه بریگز نمونه مشابهی در ژانر وسترن ندارد. دخترکی که می‌تواند در لحظه گریه کند و بعد هفت‌تیر بکشد و دمار از روزگار مردان خشن دربیاورد. غیر از موسیقی متن، شات‌های هوایی و قاب‌های باز از طبیعت وحشی یکی دیگر از الگوهای ژانر وسترن است که در فیلم تکرار شده. این وسترن جذاب را از لینک زیر تماشا کنید.

>>> تماشای فیلم با زیرنویس فارسی

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:


.

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar