برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

«تار» یک درام روان‌شناختی، برای عاشقان موسیقی

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
«تار» یک درام روان‌شناختی، برای عاشقان موسیقی

آخرین خبر/ یکی از فیلم‌های شگفت‌انگیز و خاص سال 2023 که تحسین منتقدان را برانگیخت و حتی توسط انجمن منتقدان سینمایی لندن عنوان بهترین فیلم سال را هم کسب کرد «تار» اثر تاد فیلد و با بازی تحسین برانگیز کیت بلانشت بود. فیلمی که در 7 رشته نامزد اسکار شد و حول شخصیت لیدیا تار، تنها رهبر ارکستر زن جهان ساخته شده. البته این شخصیت خودشیفته و پرچالش حقیقی نیست اما در فیلم چنان واقعی است که انگار مابه‌ازای بیرونی دارد. فیلم پر است از اصطلاحات و مباحث پیرامون موسیقی کلاسیک، بزرگان تاریخ این هنر و روابط پشت پرده آن. اگر به درام‌های روان‌شناختی که ظهور و سقوط یک شخصیت را محور داستان قرار می‌دهد علاقه دارید و خوره دنیای موسیقی هستید می‌توانید این فیلم را از لینک زیر تماشا کنید. (تماشای فیلم «تار» با زیرنویس فارسی)

سقوط کامل یک خودشیفته

فیلم با یک نشست هنری شروع می‌شود که یک کارشناس موسیقی، در حال گفت‌وگو با لیدیا تار، موسیقی‌دان برجسته و مشهور بین‌المللی است، یک آغاز متفاوت و البته سخت. چون در این فیلم داستان به‌راحتی جلو نمی‌رود و مدام با بحث‌های فنی، فلسفی و اجتماعی مواجهیم. تبعیض‌های جنسیتی در دنیای موسیقی، درس‌های زندگی از رهبران بزرگ ارکستر جهان و... سئوالات کارشناس از لیدیا تار است اما در حقیقت کمک می‌کند ما دنیای فیلم و درون شخصیت اصلی را بهتر بشناسیم. لیدیا تار در این فیلم خود را در جایگاه برتر می‌داند، در مواجه با دیگران خودشیفتگی خاصی دارد و نمادی است از تیپ خاص خودش در دنیای بیرون. فیلم به‌زیبایی اما با شیوه خودش نسبت قدرت و جایگاه در مواجهه با انسان‌ها و سوءاستفاده از آن‌ها را نشان می‌دهد. لابه‌لای شخم زدن شخصیت اصلی، مدام به دنیای موسیقی کلاسیک سرک می‌کشد و در نهایت تلاش می‌کند مخاطب را ترغیب کند تا به سئوالات جدی طرح شده در بک‌گراند داستان جواب دهد. زمان فیلم طولانی است، نوع درامش سخت و نوآورانه است و در نهایت بازی‌های درخشانی دارد که شما را متعجب می‌کند چرا کیت بلانشت برای این فیلم سومین اسکار زندگی‌اش را برنده نشد.

>>> تماشای فیلم با زیرنویس فارسی

اشتراک بخرید، پلی استیشن ببرید!

اگر با نِت همراه محتوای بخش «فیلم و سریال» آخرین خبر را تماشا کنید اشتراک شما رایگان، و حجم مصرفی شما تمام بهاء خواهد بود. اما اگر اشتراک بخرید، هم نت شما نیم‌بهاء خواهد بود، هم دسترسی نامحدود به تمام آثار با دوبله‌های اختصاصی خواهید داشت، هم در 13 فروردین 1402 در قرعه‌کشی جوایز ارزنده‌ای مثل پلی استیشین 5 شرکت خواهید کرد.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:



.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره