نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

رازهای اسپانیای رویایی از زبان کاسیاس، ژاوی، پیکه، راموس و... 

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
رازهای اسپانیای رویایی از زبان کاسیاس، ژاوی، پیکه، راموس و... 

آخرین خبر/ تنها تیمی در تاریخ فوتبال جهان که قهرمان 3 تورنمنت معتبر پشت سر هم شد اسپانیاست. تیمی که یورو 2008، جام جهانی 2010 و یورو 2012 را با ارائه فوتبالی بی‌نظیر فتح کرد. تیمی که متکی به فوق‌ستاره‌ها نبود، اما متشکل از ستاره‌هایی بود که با هم و در کنار هم یک تیم رویایی را شکل دادند. تیم ملی اسپانیا تا قبل از ظهور نسل طلایی‌اش فوتبالی پرشور، فیزیکی اما فاقد تاکتیک ارائه می‌کرد و هیچ دستاورد مهمی هم نداشت. اما یک نسل طلایی که بیشترشان از جام‌جهانی زیر 17 ساله‌ها کنار هم بودند با جثه‌های ریزه باعث امید و اتحاد برای کشوری شدند که کاتالان‌هایش جدایی طلب محسوب می‌شدند و مادریدی‌ها نماینده دولت مرکزی که یادآور خشونت امثال ژنرال فرانکو بود. مستند «بی حدومرز» محصول 2022 با حضور خود ستاره‌های تیم اسپانیا زمینه‌های ظهور این نسل را، همراه با مسیر جذابی که در فتح سه جام داشتند به‌زیبایی و با تصاویری خاطره‌انگیز مرور می‌کند. در این مطلب در کنار معرفی این مستند که راویانش خود بازیکنان تیم ملی اسپانیا یعنی کاسیاس، راموس، پویول، پیکه، ژاوی، اینیستا، فابرگاس، تورس و.... هستند، مروری بر خاطراتی داریم که این تیم افسانه‌ای برای فوتبال دوستان رقم زد. (برای تماشای مستند با زیرنویس فارسی کلیک کنید)

همه چیز از آراگونس شروع شد

فدراسیون فوتبال اسپانیا بعد از نتایج ضعیف این تیم در دوره‌های مختلف، هدایت تیم را برای یورو 2004 به لوئیز آراگونس سپرد، یک مربی سالخورده که مامور تغییر نسل این تیم شد. آن‌هم درحالی که بازیکنان بزرگی مثل کانیزارس، مورینتس، رائول و... در تیم حضور داشتند. اما پای بازیکنان جوانی مثل کاسیاس، ژاوی و... به تیم باز شد. کاسیاس در این مستند زیبا اعتراف می‌کند روز اولی که آراگونس به بازیکنان جوانش گفته می‌خواهد آن‌ها قهرمان جهان شوند بازیکنان بین خودشان گفتند او دیوانه است. هرچند تکمیل این ماموریت با مربی‌گیری دل‌بوسکه بود. اما آن نسل طلایی و نوع فوتبالی که ارائه می‌کرد نتیجه تلاش آراگونس بود. نسلی که نمادش کاسیاس بود، بعد پویول، گام به گام ژاوی و دیگران به آن اضافه شدند تا با حضور راموس، پیکه، تورس و... ترکیب رویایی حدود 6 سال متوالی کنار هم بازی کردند. خود بازیکنان در این مستند خاطرات‌شان از رفاقت و رقابت را تعریف می‌کنند. از اولین جلسه تمرین با تیم ملی تا اخراج رائول افسانه‌ای از تیم. از اختلافات سیاسی که بحث همیشگی کاتالان‌ها با محوریت بازیکنان بارسا است تا دوستی و اتحاد مجدد. حتی بینش خاطرات بامزه‌ای هم دارند. مثل وقتی که ژاوی از دست پویول شاکی می‌شود و برای فرار از غُرغرهای او یک کرنر را روی سرش می‌فرستد اما همان توپ تبدیل به گل صعود به فینال می‌شود. (برای تماشای مستند با زیرنویس فارسی کلیک کنید)

چرا ببینیم؟

در این مستند تمام بازیکنان آن تیم رویایی حضور دارند و خاطرات دستِ اول و جالبی را روایت می‌کنند. حتی دل‌بوسکه هم حضور دارد و می‌گوید چه‌طور میراث آراگونس را تبدیل به یک تیم قدرتمند، یکدست، بدون بازیکن سالاری کرد. اما جالب‌ترین بخش مستند، خاطراتی است که بازیکنان رئال و بارسا درباره سال 2011 دارند، زمانی که چند ماه تا مسابقات یورو باقی مانده بود؛ 4 ال کلاسیکو پشت سرهم حساسیت رقابت بین دو تیم را بالا برده بود و رفاقت آن‌ها در تیم ملی تحت الشعاع قرار گرفته بود. محور این رقابت خشن هم خوزه مورینیو مربی آن مقطع رئال بود که از بازیکنانش خواسته بود رفاقت با بارسایی‌ها را کنار بگذارند و فقط دنبال رقابت با حریفی باشند که با حضور پپ گواردیولا، مسی و... یکه تازی می‌کرد. اگر ماجراهای سال‌های طلایی رقابت بارسا و رئال، تاثیرش روی تیم ملی اسپانیا و پشت پرده اتحاد آن تیم دوست‌داشتنی برای شما جذاب و خاطره‌انگیز است این مستند خوش‌ساخت که تصاویری نوستالژیک دارد را از لینک زیر تماشا کنید. کافی است با اینترنت تلفن همراه، بدون نیاز به اشتراک، روی لینک زیر بروید و لذت ببرید.

>>> برای تماشای مستند با زیرنویس فارسی کلیک کنید

اشتراک بخرید، پلی استیشن ببرید!

اگر با نِت همراه محتوای بخش «فیلم و سریال» آخرین خبر را تماشا کنید اشتراک شما رایگان، و حجم مصرفی شما تمام بهاء خواهد بود. اما اگر اشتراک بخرید، هم نت شما نیم‌بهاء خواهد بود، هم دسترسی نامحدود به تمام آثار با دوبله‌های اختصاصی خواهید داشت، هم در 13 فروردین 1402 در قرعه‌کشی جوایز ارزنده‌ای مثل پلی استیشین 5 شرکت خواهید کرد.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:





        

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar