logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
سینما و چهره ها

6+1 دلیل برای تماشای «آواتار، راه آب»

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
6+1 دلیل برای تماشای «آواتار، راه آب»

آخرین خبر/ بالاخره بعد از 13 سال انتظار، «آواتار 2» با داستانی جذاب، جلوه‌های ویژه تماشایی و شکستن رکوردها در زمینه فروش اکران و وارد پلتفرم‌های آنلاین شد. فیلمی که حدود 400 میلیون دلار و بیشتر از سه سال وقت صرف تولید آن شد.  فیلم «آواتار» اثر جیمز کامرون سال 2009 اکران شد. فیلمی در ژانر علمی/ تخیلی درباره آینده‌ای نه چندان دور که سیاره‌ای به‌نام پاندورا مستعمره زمین شده و زمینی‌ها برای دستیابی به عناصر کمیاب در حال شخم زدن محیط زیست آن‌جا هستند. بومیان سیاره که موجوداتی در ظاهر وحشی به‌نام ناوی هستند با طبیعت سیاره و عناصر آن ارتباط روحی قوی دارند و قلع و قمع آن توسط انسان‌ها خوشایندشان نیست. فیلم اول توانست به‌خاطر جلوه‌های ویژه جذاب که در نوع خودش بی‌نظیر بود، همین‌طور مفاهیم نمادین اثر مثل طمع، استثمار روح انسان‌ها و ارجاعاتش به تاریخ آمریکا از جمله کشتار سرخ‌پوست‌ها پرفروش شود. اما به‌رغم سود هنگفت از ساخت آن، باز هم حتی با همان فناوری که نسخه اول آواتار ساخته شده بود، باز هم امکان ساخت فیلم دوم به‌خاطر هزینه زیاد و نیاز به فناوری‌های تازه ممکن نبود. حالا با اکران «آواتار، راه آب» فهمیدیم این انتظار طولانی بدون دلیل نبوده و ما 7 دلیل برای تماشای این فیلم با دوبله فارسی اختصاصی داریم. (برای تماشای فیلم با دوبله اختصاصی کلیک کنید)

1-داستانی گیرا و مستقل

هرچند درون‌مایه قسمت دوم، مشابهت زیادی به قسمت اول دارد اما مستقل از آن است و حتی اگر قسمت اول را هم ندیده باشیم می‌توانیم از قسمت دوم شروع کنیم که در آن جیک سالی هنوز در آواتار پاندورایی‌اش حضور دارد و به مقابله با سربازان زمینی می‌پردازد که در حال غارت منابع پاندروا هستند. او برای آن‌که بتواند خانواده‌اش را حفظ کند از جنگل راهی دریا می‌شود و ماجراهای تازه‌ای را تجربه می‌کند که مقدمه طولانی قسمت اول را ندارد و ریتمش جذاب‌تر است.  

2-غوغای CGI و جلوه‌های ویژه

این‌ که جیمز کامرون با تجربه «ترمینارتور» و «تایتانیک» فیلمی در حد «آواتار» بسازد که خودش انقلابی در جلوه‌های ویژه بوده اما برای ساخت قسمت دوم نیاز به فناوری بیشتری داشته باشد، یعنی با اثری مواجهیم که تابه‌حال دیده نشده. در این فیلم جزئیات حرکت فانتزی‌ترین موجودات با فناوری‌های خاصی توسط بازیگران بازسازی و توسط الگوریتمی تبدیل به آن چه می‌بینیم شده.

3-جذابیت بصری

بیشتر داستان در آب می‌گذرد، آن‌هم با موجودات خیالی و دنیایی بی‌نظیر. واقعیت این است که جلوه‌های ویژه و جذابیت بصری شگفت انگیز فیلم برتری زیادی بر داستان دارد و اگر اهل جلوه‌های ویژه نباشید شاید داستان به‌خاطر زمان‌بندی طولانی‌اش زیاد برای شما ویژه نباشد.

4-زمان و بودجه عجیب

فیلم حدود 400 میلیون دلار خرج داشته که آن را تبدیل به یکی از پرخرج‌ترین آثار تاریخ سینما می‌کند. سه سال صرف فیلمبرداری آن شده که با مراحل پیش‌تولید و فیلمنامه بیشتر هم می‌شود. پس عجیب نیست که فیلم پرفروش‌ترین اثر سال 2022 جهان و یکی از سه فیلم پرفروش تاریخ سینما بوده؛ آن‌هم درحالی‌که هنوز شانس فروش بیشتر دارد. (برای تماشای فیلم با دوبله فارسی اختصاصی کلیک کنید)

5-بازخورد منتقدان و اسکار

فیلم امتیازهای خوبی از مخاطبان و منتقدان گرفت و حتی در 4 رشته اسکار نامزد شد که در نهایت توانست برنده اسکار بهترین جلوه‌های ویژه بصری شود که بدون شک لیاقتش بود.

6-مضمون جالب

فیلم اشاره‌های تاریخی و طعنه‌های سیاسی به دولت آمریکا، خوی برتری جویی بشر و نقد طمع آن دارد. هشدارهای مهمی درباره محیط زیست می‌دهد و جهان را به شکل نمادین چرخه‌ای از حیات معرفی می‌کند که اگر جان موجودی را در آن بگیریم تمام اکوسیستم لطمه می‌بیند. بد نیست بدانید در سیاره پاندورا تمام موجودات به یک شبکه عصبی بهم پیوسته متصل هستند.

7-دوبله فارسی اختصاصی

فیلم همزمان با اکران و پخش جهانی با دوبله اختصاصی تقدیم شما می‌شود و برای تماشا با اینترنت تلفن همراه، نیازی به خرید اشتراک ندارید. با تماشای این فیلم انتظار برای تماشای 3 دنباله بعدی آن که در سال‌های 2024، 2026 و 2028 پخش خواهند شد جذاب‌تر خواهد بود.

>>> برای تماشای فیلم با دوبله فارسی اختصاصی کلیک کنید

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره