تیرگی، درامی تلخ علیه نسلکشی و جنایت جنگی
آخرین خبر/ درامهای روانشناختی، پیچیده و خاص یکی از ژانرهای محبوب برای مخاطبان خاص سینما هستند. حالا اگر یک درام برپایه داستانی واقعی ساخته شده باشد تبدیل به اثری خاص میشود مثل «تیرگی» محصول 2022 که براساس داستانی واقعی ساخته شده و متمرکز روی وحشت یک خانواده در بافت روستایی اطراف کوزوو در دهه 90 میلادی است. همان زمانی که بعد از فروپاشی یوگسلاوی، صربها جنایت و نسلکشی وسیعی را علیه مردم بوسنی آغاز کردند. مسلمان بودن مردم بوسنی و حسی که به آنها داشتیم باعث شد جنایت صربها علیه آنان در ذهن ما ماندگار شود. اما در همان مقطع در خود صربستان هم جنایتهای دیگری رقم میخورد از جمله علیه اقلیتی که قصد اطاعت از حکومت صربستان را نداشتند. مردمی که همچون مردم بوسنی درگیر محاصره، جنایت جنگی و نسلکشی بودند. (برای تماشای فیلم کلیک کنید)
«تیرگی» محصول مشترکی از صربستان و ایتالیا است و در درامی تلخ و شگفتانگیز بهبخش ناگفتهای از این جنگ که شامل جنایت علیه اقلیتهای بیشتر آلبانیاییتبار صربستان میشد متمرکز است. فیلم داستان دختری است که نامه تلخش در سازمان ملل خوانده شد و دنیا را تکان داد. نامهای که او خطاب به پدرش نوشت. فیلم در دل یک روستا روایت میشود. جایی که باورش سخت است جزو اروپا باشد. مردمی که برق ندارند، گرسنگی میکشند و فرزندانشان را نفربر زرهی تا مدرسه میروند. فیلم در ژانر وحشت دستهبندی شده اما در اصل بیشتر یک درام روانشناسی است که با نمادگرایی درصدد بیان سیاهی جنگ و جنون آدمهایی است که برای جان انسانها ارزشی قائل نیستند. فیلم ناگفتههایی از تاریخ دارد و تماشایش حوصله میخواهد چون تلخ است اما تجربهگرایی فیلم، طراحی صحنه و بازیها بینظیر است. با هدف سرگرمی سراغ این فیلم نروید تا در درامی تکاندهنده و تلخ غرق شوید. برای تماشای فیلم با زیرنویس فارسی کافی است با نت همراه روی لینک زیر کلیک کنید.
>>> برای تماشای فیلم با زیرنویس فارسی کلیک کنید
بکوب فیلم ببینید
اگر از اینترنت تلفن همراه استفاده میکنید میتوانید با مراجعه به بخش «فیلم و سریال» آخرین خبر، بدون نیاز به خرید اشتراک، با گوشی، تبلت، لپتاپ و تلویزیون هوشمند، بکوب فیلم ببینید. فقط به خاطر داشته باشید اینترنت شما تمام بهاء خواهد بود. برای همین بهتر است در بخش تنظیمات کیفیت فیلم را کاهش دهید تا حجم بسته شما کم نشود. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:
.
.
.
.