برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
آشپزی من

متفاوت‌ترین عدس پلوی زندگیت رو بپز و لذت ببر!

منبع
برترين ها
بروزرسانی
متفاوت‌ترین عدس پلوی زندگیت رو بپز و لذت ببر!

برترین ها/  «چرا اینقدر بعضی غذاها ادا و اطوار دارن خب؟! عدس پلو مگه با گوشت نبود؟!» عدس پلو یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین و سنتی‌ترین غذاها در کشور ماست. هر کسی بنابه علاقمندی و ذائقه‌ی خود و اهل خانواده‌اش سبک منحصر به فردی برای طبخ آن دارد. عده‌ای آن را با خرما می‌خورند، بعضی آن را با کشمش و گوشت چرخ کرده سرو می‌کنند. عده‌ای تنها عدس پلو را با پیاز داغ فراوان دوست دارند! سلیقه‌ها متفاوت است و این وسط امتحان کردن هر مدل آن خالی از لطف نیست.

عدس پلوی گلستانی با تمام عدس پلوهایی که تا به حال دیده و خورده‌اید فرق دارد. دنیای جدید به رویتان باز می‌کند که بد نیست حتما آن را امتحان کنید تا یک غذای جدید هم به لیست برنامه‌های غذاییتان اضافه شود. مطمئن باشید آن را دوست خواهید داشت!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
برنج

۳ پیمانه

عدس پلویی

یک و نیم پیمانه

سینه مرغ

نصف یک عدد

پیاز بزرگ

یک عدد

رب انار

۲ قاشق غذاخوری

زردچوبه، فلفل سیاه، نمک، زیره

به مقدار لازم

زعفران دم کرده

در صورت دلخواه

طرز تهیه:

عدس را بعد از شست و شو با مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید و اجازه بدهید بپزد.

مرغ را به تکه‌های کوچک برش بزنید و بشویید و بعد از اینکه آب آن خارج شد در یک تابه با مقداری روغن یا کره تفت بدهید. در حین تفت دادن مرغ، پیاز را بشویید و پوست بگیرید و خلالی نازک خرد کنید و به مرغ‌ها اضافه کرده و همزمان با هم تفت بدهید. نمک، فلفل سیاه، زیره و زردچوبه را هم به آنها اضافه کنید. وقتی رنگ مرغ و پیاز تغییر کرد رب انار را داخل تابه بریزید و در کنار تمام مواد با حرارت کم گاز آنها را ترکیب کنید.

عدس پخته شده را آبکشی کنید و به این مواد بیفزایید. بعد از چند دقیقه مواد میانی عدس پلوی شما حاضر است.

قابلمه را از آب پر کنید و به همراه مقداری نمک روی گاز قرار بدهید تا جوش بیاید. برنج را به آن اضافه کرده و وقتی مغز دانه‌های برنج نرم شد آن را آبکشی کنید.

کف قابلمه را روغن بریزید و ته دیگه دلخواهتان را بچینید. لایه لایه از برنج آبکشی شده و مواد عدس پلو داخل قابلمه ریخته تا پر شود. در ابتدا حرارت گاز را بالا ببرید و در قابلمه را هم بگذارید وقتی که بخار را داخل آن مشاهده کردید حرارت را کم کرده و دمکنی روی آن قرار بدهید تا 45 دقیقه بپزد و دم بکشد. هنگام سرو کردن عدس پلوی روی آن روغن داغ بریزید و نوش جان بفرمایید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره